Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

biblioteki

Direct3D Work Graphs na pierwszym teście. Rezultaty są mieszane, ale to dopiero wstępna implementacja bibliotek

Direct3D Work Graphs na pierwszym teście. Rezultaty są mieszane, ale to dopiero wstępna implementacja bibliotek

Zaprezentowane niedawno biblioteki Direct3D Work Graphs mogą w przyszłości pozytywnie wpłynąć na wydajność komputerów w grach. Nowe rozwiązanie Microsoftu będzie docelowo odciążało procesor, poprzez stworzenie karcie graficznej większej autonomii działania. Dzięki Work Graphs GPU będzie samodzielnie przydzielało sobie zadania i następnie je wykonywało. W sieci opublikowano pierwszy test graficzny z wykorzystaniem omawianych bibliotek.

Microsoft prezentuje biblioteki Direct3D 12 Work Graphs, które mają zoptymalizować wykorzystanie kart graficznych w grach

Microsoft prezentuje biblioteki Direct3D 12 Work Graphs, które mają zoptymalizować wykorzystanie kart graficznych w grach

Za końcowy obraz, który wyświetlany jest na monitorze komputerowym, odpowiada szereg podzespołów. Jednym z kluczowych elementów jest współpraca pomiędzy procesorem a kartą graficzną. Twórcy sprzętu i oprogramowania od początku istnienia branży pracują nad optymalizacją tego procesu. Kolejnym krokiem może być Direct3D 12 Work Graphs, który usprawnia wykorzystanie układów graficznych i pozwala odciążyć CPU w wymagających zadaniach.

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka

Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....

AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?

AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?

Na przestrzeni ostatnich lat w grach wideo zmieniło się całkiem sporo. Przede wszystkim wiele produkcji wygląda dziś fantastycznie i w wielu przypadkach możemy zastanawiać się, czy wykonany zrzut ekranu nie jest aby przypadkiem zdjęciem z rzeczywistości. Niestety, sama rozgrywka bardzo rzadko już przypomina realny świat, a to głównie za sprawą przeciętnej fizyki, która powoduje, że wiele różnych elementów otoczenia jest właściwie nie do ruszenia. Na szczęście jednak pojawiła się nadzieja,...

NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift

NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift

Sterowniki to w przypadku większości sprzętu komputerowego element najbardziej problematyczny – to one odpowiadają bowiem najczęściej za awarie systemowe i jeżeli wszystko działa, nie powinniśmy być specjalnie zmotywowani do ich aktualizowania. Rzecz ma się zupełnie inaczej przy kartach graficznych, tutaj nowe oprogramowanie jest w stanie wykrzesać dodatkowe pokłady energii z posiadanego sprzętu. NVIDIA opublikowała nowe sterowniki GeForce 364.72 WHQL, które nie tylko rozszerzają zgodność z technologiami...

Google Chrome skorzystało z istotnych zmian w Windows 10 TH2

Google Chrome skorzystało z istotnych zmian w Windows 10 TH2

Windows 10 budzi skrajne emocje i dla niektórych jest świetnym wyborem ze względu a swoją „darmowość”, dla innych natomiast produktem niedorobionym, szpiegującym i wymagającym dokładnej kontroli. Jaki by ten system nie był, trzeba jednak przyznać, że Microsoft powoli wprowadza do niego pewne istotne mechanizmy umożliwiające zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników. Listopadowa aktualizacja Threshold 2 z ubiegłego roku dodała funkcje, dzięki którym aplikacje mogą lepiej ochraniać swoje dane...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.