badania
- 1
- 2
- 3
- następna ›
Podwodne serwery Microsoft to już przeszłość. Gigant zamyka eksperymentalny, choć przyszłościowy projekt
W 2016 roku Microsoft ogłosił eksperymentalny projekt o nazwie Natick, który zakładał umieszczenie pełnoprawnego centrum danych z 864 serwerami pod wodą, na głębokości 117 stóp. Wiosną 2018 roku, po kilku testach, firma zainstalowała i uruchomiła przedsięwzięcie u wybrzeży Szkocji. Teraz gigant technologiczny poinformował, że nie będzie kontynuował rozwoju tego projektu, jednakże zamierza wykorzystać zebrane informacje w przyszłości.
Gry wideo okazują się pomocne w leczeniu depresji. Pod wieloma względami są skuteczniejsze od leków
W 2020 roku depresja była drugą najczęściej występującą chorobą na świecie. Tak naprawdę nie ma osób, które byłyby na nią odporne w dłuższej perspektywie czasu, więc w pewnym momencie życia może dosięgnąć każdego z nas. Oprócz konwencjonalnych metod leczenia tego schorzenia bada się również inne, alternatywne sposoby. Jednym z potencjalnych rozwiązań tego problemu są gry wideo, które już teraz dają wymierne, pozytywne rezultaty u pacjentów.
Wzrost dostaw układów graficznych w trzecim kwartale może zwiastować koniec kryzysowego okresu w branży
Z różnych segmentów rynku docierają do nas sygnały, że okres najgorszej koniunktury mamy już za sobą. Choć wzrost cen pamięci DRAM nie jest jednoznaczną przesłanką, ponieważ bazuje na znaczącym ograniczeniu produkcji, to informacje napływające z rynku układów graficznych są już znacznie lepszym wyznacznikiem. Po bardzo długim okresie spadków, już drugi kwartał z rzędu dostawy rosną. Zasadniczym pytaniem pozostaje, czy będzie to trend trwały.
ALAB z dużym wyciekiem danych. Do sieci trafiły wyniki badań laboratoryjnych z kilku ostatnich lat
Dane osobiste są w dzisiejszych czasach jednymi z najcenniejszych informacji, jakie można pozyskać za pośrednictwem Internetu. Regularnie słyszymy o wyciekach, w wyniku których cyberprzestępcy wchodzą w posiadanie danych, które nie powinny trafić w ich ręce. Tak jest też w tym przypadku. Poszkodowanym jest znana firma ALAB i co najmniej kilkanaście tysięcy klientów, którzy korzystali z jej usług na przestrzeni ostatnich kilku lat.
LG przetestowało transmisję sieci 6G na falach terahercowych. Wyniki są bardziej niż obiecujące
Dopiero względnie niedawno sieć 5G przeszła do całkowitego mainstreamu, pojawiając się nawet w najtańszych smartfonach i w routerach z wbudowanym modemem. Dlatego firmy technologiczne powoli sięgają wzrokiem ku technologii 6G, która może zapewnić oszałamiające prędkości sięgające nawet 1 Tb/s. Naukowcy firmy LG poinformowali, że udało się im przesłać i odebrać sygnał z wykorzystaniem fal terahercowych z rekordowego dystansu.
Dostawy układów graficznych nieoczekiwanie wzrosły w drugim kwartale 2023 roku, ale nie zmienia to ogólnej sytuacji rynkowej
Nie jest tajemnicą, że rynek nowych technologii znajduje się obecnie w kryzysie. Poszczególne segmenty kurczą się, z wyjątkiem sektora odpowiedzialnego za sztuczną inteligencję i centra danych. Ostatnie doniesienia z rynku konsumenckich układów graficznych przynoszą jednak nieco więcej optymizmu. Choć spadek dostaw sprzętu w ujęciu rocznym jest nadal pokaźny, to odnotowano wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Może to wskazywać na zmianę trendu.
Dostawy desktopowych kart graficznych spadają. Pierwszy kwartał 2023 roku był najgorszy od dziesięciu lat
Sytuacja rynkowa dla branży nowych technologii nie jest aktualnie zbyt korzystna. Wyraźnie widać kryzys. Problemy nie omijają także segmentu kart graficznych. Całej sytuacji nie pomaga krytyka ze strony graczy, z którą musi borykać się ostatnio firma NVIDIA. Sprzedaż GPU z generacji Ada Lovelace prawdopodobnie będzie poniżej oczekiwań firmy z Santa Clara. Co więcej, badania pokazują, że poważne turbulencje objęły cały rynek desktopowych układów graficznych.
Intel zapowiada nowoczesne rozwiązania chłodnicze dla układów o TDP równym 2000 W, niektóre projekty to niemalże science fiction
Układy elektroniczne z każdym rokiem zużywają coraz więcej energii, widzimy to nie tylko w specyfikacjach produktowych, ale też po naszych portfelach. Jednak warto wiedzieć, że w stosunku do rynku konsumenckiego, układy przygotowywane z myślą o serwerach, mogą sobie pozwolić na jeszcze większy pobór mocy. Wraz z nim rośnie też ciepło, które trzeba odprowadzić. Dlatego Intel w pocie czoła pracuje nad naprawdę niesamowitymi rozwiązaniami chłodniczymi.
Raport dotyczący środowiska graczy opublikowany przez Fandom. Która grupa wiekowa spędza najwięcej czasu na rozgrywce?
Fandom to platforma zrzeszająca fanów gier, która najbardziej słynnie z internetowych serwisów typu wiki. Strona przeprowadza także badania wśród graczy. Opublikowany został właśnie najnowszy raport, z którego można wyciągnąć interesujące informacje. W ankiecie wzięło udział 15 tys. użytkowników platformy z całego świata. Należy być jednak ostrożnym w traktowaniu wyników jako w pełni reprezentatywnych dla całej społeczności graczy.
Neuralink wciąż nie dla człowieka. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków odrzuciła wniosek o dopuszczenie do badań klinicznych
Neuralink uchodzi za jeden z ciekawszych projektów w portfolio imperium Elona Muska. Zajmuje się tworzeniem wszczepialnych interfejsów mózg-maszyna, co może stanowić skuteczne remedium na sytuacje dotychczas nieuleczalne, takie jak niektóre rodzaje ślepoty czy paraliżu. Potencjał takich urządzeń budzi również niepokoje. Wizja implantów wszczepionych w organizm jest przecież jednym z najczęstszych tropów Sci-Fi. Na razie to wciąż odległa perspektywa.
State of the Game Industry 2023 – raport prześwietlający na wylot najważniejsze problemy społeczne deweloperów gier
Game Developers Conference, to coroczne spotkanie twórców gier wideo z całego świata. Najbliższa edycja odbędzie się w marcu w San Francisco. Od wielu lat GDC poprzedza raport z badań, które regularnie przeprowadzane są wśród deweloperów różnych narodowości. Nie inaczej jest w tym roku. Światło dzienne ujrzało podsumowanie State of the Game Industry 2023 i można z niego wyciągnąć wiele ciekawych informacji dotyczących nie tylko samych twórców gier, ale także problemów, z którymi muszą się...
Naukowcy stworzyli mapę rozkładu materii we Wszechświecie. Dotychczasowe modele kosmologiczne będą wymagać korekty
Od wielu lat dostępne są modele Wszechświata pokazujące z relatywnie dużą dokładnością rozmieszczenie jego poszczególnych części. Okazuje się jednak, że te odwzorowania, powstałe na bazie skomplikowanych obliczeń matematycznych, nie w pełni pokrywają się ze stanem faktycznym. Chociaż, jak wynika z najnowszych badań rozkładu materii, znaczna większość wyników pasuje do obecnej teorii o Wszechświecie, to pojawiają się pewne różnice, które wymagają dalszej analizy.
Elon Musk nie taki święty - Neuralink oskarżony o znęcanie się nad zwierzętami tuż przed startem testów na ludziach
W 2018 roku Elon Musk w sławetnym wywiadzie dla Joe Rogan Experience (tak, to ten z jointem) oznajmił, iż już niebawem przedstawi działający interfejs komputer-mózg. Wówczas mogliśmy jeszcze nieco powątpiewać, ale faktycznie – wiosną ubiegłego roku firma Neuralink zaprezentowała, jak makak gra w Ponga bez użycia rąk. Aby tak się stało, zwierzę musiało otrzymać domózgowy wszczep zawierający ponad 1000 elektrod. To właśnie ów czip (Neuralink N1) pozwolił na wspomniane rewelacje. Rewelacjom...
Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy od początku pandemii, czyli z jakich podzespołów korzystaliśmy przed dwoma laty
Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy (o ile ci użytkownicy zezwalają na udostępnianie takich danych). Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie, comiesięczne podsumowanie. Ostatecznie bardziej uzasadnionym wydaje się jednak prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych odstępach czasu. Dziś przyszła pora na zestawienie obecnych danych z tymi sprzed nieco ponad dwóch lat (listopad 2019 roku), a więc sprzed momentu pandemii...
Czy programiści, gdyby mogli, wybraliby kontynuowanie pracy z domu? Wyniki badań są jednoznaczne
W ramach corocznej ankiety Octoverse, Github poddał ankiecie na swojej platformie ponad 40 000 programistów. Wyniki badania były jednoznaczne - mijający powoli rok 2021 przyczynił się tylko do utrwalenia zmiany paradygmatu na zdalne i hybrydowe środowiska pracy. Większość programistów zagłosowała mianowicie, że wolałaby pozostać przy pracy głównie z domu, mimo iż wiele firm planuje ostatecznie otworzyć biura, powracając tym samym do klasycznego systemu pracy sprzed pandemii. Tylko 11% ankietowanych...
Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy w ciągu ostatnich 12 i 24 miesięcy? Jedno jest pewne: królem wciąż jest GeForce GTX 1060
Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy (o ile ci użytkownicy zezwalają na udostępnianie takich danych). Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie, comiesięczne podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych odstępach czasu. Dziś przyszła pora na zestawienie obecnych danych z tymi sprzed 20 miesięcy. Czy niemal dwa lata to okres wystarczający, aby w steamowym hardwarze...
Corning, firma tworząca szkła Gorilla Glass otrzyma od Apple 45 mln dolarów. Ceramic Shield może być dopiero początkiem
Apple zapewnia, że Ceramic Shield znane z serii smartfonów iPhone 12 jest najtwardszym szkłem ze wszystkich, które dotychczas zostały wykorzystane w smartfonach. Nie mówimy wyłącznie urządzeniach wspomnianego producenta, lecz o całym rynku mobilnym. Mimo wytrzymałości, jaką gwarantuje najnowsze rozwiązanie serii Gorilla Glass, firma z Cupertino inwestuje kolejne 45 milionów dolarów w celu wsparcia projektów badawczych marki Corning. Przedsiębiorstwa współpracują od dobrych kilkunastu lat. To właśnie...
42% Polaków uważa, że praca zdalna powinna się wiązać z podwyżką wynagrodzenia - badanie ClickMeeting
W ciągu minionego roku praca spoza biura przestała być nowinką technologiczną i przywilejem dla wybranych - dla wielu osób stała się codziennością. Jednak mimo zadowolenia z możliwości dopasowania pracy do rytmu dnia i oszczędności czasu na dojazdach z czasem pojawiły się też zmęczenie i niepewność. Jak wynika z badania ClickMeeting „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?”, jedynie 25 proc. firm planuje powrót do pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze jeszcze w tym roku, natomiast 24 proc....
Kobiety w IT - Raport NoFluff Jobs z okazji Dnia Kobiet. Zarobki, warunki pracy i oczekiwania względem pracodawców
No Fluff Jobs już po raz kolejny z okazji Dnia Kobiet sprawdziło sytuację kobiet w branży IT w Polsce i przeprowadziło badanie wśród już w niej pracujących oraz tych, które planują do niej wkroczyć, by dowiedzieć się więcej na temat ich zarobków, warunków pracy i oczekiwań względem pracodawców. Wynika z niego m.in., iż 34 proc. respondentek, które trafiły do świata IT, zdobywało wiedzę poza studiami informatycznymi. I co ciekawe, prawie 60 proc. uczestniczek badania mogło liczyć w ubiegłym...
Rynek pracy IT w 2020 roku - raport No Fluff Jobs. Nawet do 22 tys. zł netto dla specjalistów z branży Security i Big Data
Koniec roku No Fluff Jobs, polski portal z ofertami pracy dla branży IT, zamknął z rekordową liczbą 26 189 opublikowanych ofert pracy. Według raportu „Rynek pracy w IT w 2020 roku” na temat wynagrodzeń, specjalizacji i wymagań, widać zmianę w oczekiwaniach pracodawców, którzy obecnie szukają pracowników z większym doświadczeniem. Na najwyższe wynagrodzenie w 2020 r. mogli liczyć specjaliści Security oraz Big Data - średnio od 16 000 zł netto do nawet ponad 22 000 zł netto na kontrakcie B2B....
OnePlus będzie korzystał z działu badawczo-rozwojowego OPPO. Niezależność firmy nie jest już tak oczywista
Według nieoficjalnych informacji działy badawczo-rozwojowe firm OnePlus oraz OPPO mają się połączyć. Wspólne R&D może skutkować tym, że pierwsza marka będzie dla drugiej tym, czym Redmi dla Xiaomi. Być może kiedyś producenci jeszcze mocniej zespolą swoje działania, co również jest dziś przedmiotem rozważań. Zanim to się jednak stanie minie długi czas. OnePlus wydał bowiem oświadczenie, w którym wyjaśnia kwestię integracji niektórych działań badawczo rozwojowych dotyczących produktów...
Powerbank może zainfekować smartfon trojanem. Jak się bronić?
Chińskie Biuro ds. Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego za pośrednictwem oficjalnego konta WeChat wydało ostrzeżenie dotyczące powerbanków. Choć w tym przypadku chodzi o tak zwane publiczne urządzenia, całość możemy odnieść również do tanich modeli nieznanych producentów. Okazuje się, że korzystając z tego typu sprzętu, narażamy się na ryzyko wykradzenia naszych danych, ale to nie koniec. W grę wchodzą bowiem również inne zagrożenia, które mogą okazać się tragiczne...
Więcej ruchu, mniej stresu. Fitbit bada aktywność w dobie pandemii
Fitbit przeprowadził badanie aktywności ludzi na świecie w czasach pandemii. Dane zebrane przez markę podczas pierwszego lockdownu jaki miał miejsce w większości krajów w marcu 2020 wykazały, że dzienna liczba kroków spadła w niektórych regionach świata o 38%. Było to wynikiem ograniczeń spowodowanych pandemią. Jednak zmniejszenie liczby kroków nie sprawiło, że nasze chęci do bycia aktywnymi zmalały. Dla Polaków najtrudniejszy podczas pierwszego lockdownu okazał się brak możliwości korzystania...
Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 i 12 ostatnich miesięcy
Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy w maju tego roku, i to właśnie głównie do nich przyrównamy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość użytkowników...
Ankieta Steam - karty GeForce RTX 2000 są wciąż niepopularne
Firma Valve opublikowała sierpniową ankietę sprzętową Steam. Możemy dzięki niej zerknąć na to, z jakich podzespołów w swoich komputerach korzystają użytkownicy rzeczonej platformy. Po raz kolejny mamy do czynienia z kompletną dominacją Nvidii w kartach graficznych – aż przeszło 73% użytkowników korzysta z układów GeForce. Jesteśmy po oficjalnej zapowiedzi GeForce RTX 3000, którymi jednak zainteresuje się garstka entuzjastów, biorąc pod uwagę, że na rynek trafią na razie wyłącznie topowe...
Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 ostatnich miesięcy
Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy w listopadzie poprzedniego roku i to właśnie głównie do nich przypiszemy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość...
Udana komunikacja szczurzych neuronów z syntetycznymi
Prace nad interfejsem komputer-mózg to nie tylko pole Elona Muska i jego Neuralinku. Nad podobnymi rozwiązaniami pracuje cały świat i to z coraz większym skutkiem. Aktualnie, do pewnego przełomu doszli badacze z Włoch, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Otóż naukowcy z Uniwersytetu w Padwie wyodrębnili neurony szczurów w swoim laboratorium, podczas gdy naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu stworzyli sztuczne neurony bazujące na mikroczipach krzemowych. Następnie naukowcy z University of Southampton wykorzystali najnowocześniejsze...
Moje dziecko za dużo gra? O graniu w pytaniach i odpowiedziach
"Gierki". Jedno słowo, a tysiąc myśli. Dla grających to raczej dobre myśli, a dla niegrających - często wręcz przeciwnie. Nic dziwnego: nie od dziś boimy się nieznanego. Zwłaszcza, jeśli wydaje nam się, że owo coś wpływa negatywnie, i to na nasze własne dzieci. Wokół gier wideo narosło więc sporo mitów, a rosnące zainteresowanie dzieciaków takimi tytułami jak Minecraft, Fortnite czy nawet GTA sprawia, że rodzice przestają sobie zupełnie radzić z tematem. Stąd też narodził się pomysł...
Jak będą wyglądać miejsca pracy przyszłości? Raport marki Brother
Firma Brother, specjalizująca się w dziedzinie technologii biurowych, przedstawiła raport „Miejsce pracy przyszłości” prezentujący najważniejsze trendy, które będą kształtować przestrzeń w biurach. Raport ów porusza zarówno zagadnienia związane z kulturą organizacji, jak i wciąż zmieniającym się miejscem pracy. Opracowanie stanowi także analizę szeroko pojętych kwestii dobrego samopoczucia pracowników, technologii zmieniających pracę biurową oraz coraz bardziej popularnego trendu projektowania...
Większość graczy w USA nie ma nic przeciwko ekskluziwom w Epic
6 grudnia 2019, sklep Epic Games obchodził swoje pierwsze urodziny. Fora internetowe zdradzają, że mimo upływu tak wielu miesięcy, launcher od Tencent nadal ma więcej przeciwników, niż zwolenników. Ale czy na pewno? Nie od dziś wiadomo, że częściej odzywamy się po to, aby coś/kogoś skarcić, niż pochwalić, więc być może widzimy jedynie głosy tych niezadowolonych, podczas gdy ci drudzy siedzą cicho. Zgodnie z badaniami konsumenckimi przeprowadzonymi przez firmę SuperData, która to zajmuje się...
Rośnie zainteresowanie pracą zdalną w branży IT - No Fluff Jobs
Praca poza biurem staje się coraz bardziej pożądaną formą zatrudnienia w Polsce. Specjaliści z branży informatycznej od kilku lat wyznaczają nowe kierunki w rekrutacji i formach zatrudnienia, które wpływają na cały rynek pracy. Programiści trzykrotnie częściej aplikują na oferty z opcją „remote” niż na stanowiska związane z konkretną lokalizacją. No Fluff Jobs, polski portal z ofertami pracy dla programistów, przygotował szczegółowy raport na ten temat. Pokazuje on, że różnice w formach...
Steam: jak zmienił się sprzęt graczy przez 7 ostatnich miesięcy
Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydało się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, około półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy z marca tego roku i to właśnie do nich przypiszemy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość użytkowników Steama...
Facebook projektuje opaskę, która będzie czytać nam w myślach
Poza Oculus Rift, Facebook nie posiada w swoim portfolio zbyt wielu urządzeń, a tym bardziej takich, które odniosłyby komercyjny sukces. Nie znaczy to jednak, że amerykański gigant technologiczny nie stara się wprowadzić nowości sprzętowych. Niedawno ogłosił dwa nowe produkty z serii Portal. Są to zasadniczo tablety udające ramki na zdjęcia. Przy okazji wyposażone są w kamerę i mikrofony do wideokonferencji oraz wspomagane Alexą i technologią AR. W miniony poniedziałek 23 września Andrew Bosworth,...
Zarobki w IT w I półroczu 2019 - gdzie zarabia się najwięcej?
2019 rok przyniósł zmiany na rynku pracy informatyków. Płace w branży IT nadal rosną. W pierwszej połowie 2019 roku mediana wynagrodzeń doświadczonych specjalistów IT zwiększyła się o 1,5 proc. Jednak tempo wzrostu płac programistów zwolniło, a w niektórych specjalizacjach i lokalizacjach zaobserwować można spadki. Może to mieć związek z rosnącą liczbą młodych, utalentowanych adeptów programowania, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy. Najnowsze dane od No Fluff Jobs nie pozostawiają...
Naukowcy sprawdzili, czy smartfony rujnują zdrowie psychiczne
Smartfony niewątpliwie zmieniły sposób, w jaki funkcjonujemy codziennie i myślimy. Nie tylko urządzenia same w sobie, ale i również aplikacje specjalnie pod nie stworzone. W sieci pojawia się wiele głosów zaniepokojenia wobec tego, czy aby na pewno urządzenia mobilny miały korzystny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Wielu obserwatorów ma wręcz opinię jakoby przyczyniały się one do uszczerbku na nim. Nie jest to zresztą trudne do wyobrażenia, zważywszy na to jak toksycznym medium bywa internet (nawet,...
Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry
Bez wątpienia jedną z największych branż rozrywkowych na świecie jest obecnie gaming. Z raportu opublikowanego w serwisie GamesIndustry i dotyczącego obszaru Wielkiej Brytanii wynika, że przychody z gier są zaiste ogromne. Otóż w pierwszej połowie 2019 roku, gaming stanowił prawie 50% wszystkich tamtejszych wydatków ponoszonych na rozrywkę. Mowa więc nie tylko o grach wideo, ale o konsolach i innych związanych z tą branżą przedmiotach. Przechodząc już do liczb: w pierwszej połowie bieżącego roku,...
- 1
- 2
- 3
- następna ›
System ocen komentarzy plus i minus na PurePC - Dyskusja, ewolucja i propozycje sensownych zmian
Test wydajności STALKER 2: Heart of Chornobyl - Wymagania sprzętowe gorsze od anomalii. Unreal Engine 5 jeńców nie bierze
AMD Ryzen 7 9800X3D błyskawicznie znika z półek sklepowych. Problemy z dostępnością procesora pojawiły się w Europie i USA
Wymagania sprzętowe Indiana Jones and the Great Circle PC. Wymagane karty graficzne ze sprzętową akceleracją Ray Tracingu
AMD Radeon RX 8800 XT - poznaliśmy przypuszczalne TDP nowej karty graficznej, a także wzrost wydajności w Ray Tracingu