Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

badania

Elon Musk nie taki święty - Neuralink oskarżony o znęcanie się nad zwierzętami tuż przed startem testów na ludziach

Elon Musk nie taki święty - Neuralink oskarżony o znęcanie się nad zwierzętami tuż przed startem testów na ludziach

W 2018 roku Elon Musk w sławetnym wywiadzie dla Joe Rogan Experience (tak, to ten z jointem) oznajmił, iż już niebawem przedstawi działający interfejs komputer-mózg. Wówczas mogliśmy jeszcze nieco powątpiewać, ale faktycznie – wiosną ubiegłego roku firma Neuralink zaprezentowała, jak makak gra w Ponga bez użycia rąk. Aby tak się stało, zwierzę musiało otrzymać domózgowy wszczep zawierający ponad 1000 elektrod. To właśnie ów czip (Neuralink N1) pozwolił na wspomniane rewelacje. Rewelacjom...

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy od początku pandemii, czyli z jakich podzespołów korzystaliśmy przed dwoma laty

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy od początku pandemii, czyli z jakich podzespołów korzystaliśmy przed dwoma laty

Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy (o ile ci użytkownicy zezwalają na udostępnianie takich danych). Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie, comiesięczne podsumowanie. Ostatecznie bardziej uzasadnionym wydaje się jednak prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych odstępach czasu. Dziś przyszła pora na zestawienie obecnych danych z tymi sprzed nieco ponad dwóch lat (listopad 2019 roku), a więc sprzed momentu pandemii...

Czy programiści, gdyby mogli, wybraliby kontynuowanie pracy z domu? Wyniki badań są jednoznaczne

Czy programiści, gdyby mogli, wybraliby kontynuowanie pracy z domu? Wyniki badań są jednoznaczne

W ramach corocznej ankiety Octoverse, Github poddał ankiecie na swojej platformie ponad 40 000 programistów. Wyniki badania były jednoznaczne - mijający powoli rok 2021 przyczynił się tylko do utrwalenia zmiany paradygmatu na zdalne i hybrydowe środowiska pracy. Większość programistów zagłosowała mianowicie, że wolałaby pozostać przy pracy głównie z domu, mimo iż wiele firm planuje ostatecznie otworzyć biura, powracając tym samym do klasycznego systemu pracy sprzed pandemii. Tylko 11% ankietowanych...

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy w ciągu ostatnich 12 i 24 miesięcy? Jedno jest pewne: królem wciąż jest GeForce GTX 1060

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy w ciągu ostatnich 12 i 24 miesięcy? Jedno jest pewne: królem wciąż jest GeForce GTX 1060

Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy (o ile ci użytkownicy zezwalają na udostępnianie takich danych). Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie, comiesięczne podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych odstępach czasu. Dziś przyszła pora na zestawienie obecnych danych z tymi sprzed 20 miesięcy. Czy niemal dwa lata to okres wystarczający, aby w steamowym hardwarze...

Corning, firma tworząca szkła Gorilla Glass otrzyma od Apple 45 mln dolarów. Ceramic Shield może być dopiero początkiem

Corning, firma tworząca szkła Gorilla Glass otrzyma od Apple 45 mln dolarów. Ceramic Shield może być dopiero początkiem

Apple zapewnia, że Ceramic Shield znane z serii smartfonów iPhone 12 jest najtwardszym szkłem ze wszystkich, które dotychczas zostały wykorzystane w smartfonach. Nie mówimy wyłącznie urządzeniach wspomnianego producenta, lecz o całym rynku mobilnym. Mimo wytrzymałości, jaką gwarantuje najnowsze rozwiązanie serii Gorilla Glass, firma z Cupertino inwestuje kolejne 45 milionów dolarów w celu wsparcia projektów badawczych marki Corning. Przedsiębiorstwa współpracują od dobrych kilkunastu lat. To właśnie...

42% Polaków uważa, że praca zdalna powinna się wiązać z podwyżką wynagrodzenia - badanie ClickMeeting

42% Polaków uważa, że praca zdalna powinna się wiązać z podwyżką wynagrodzenia - badanie ClickMeeting

W ciągu minionego roku praca spoza biura przestała być nowinką technologiczną i przywilejem dla wybranych - dla wielu osób stała się codziennością. Jednak mimo zadowolenia z możliwości dopasowania pracy do rytmu dnia i oszczędności czasu na dojazdach z czasem pojawiły się też zmęczenie i niepewność. Jak wynika z badania ClickMeeting „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?”, jedynie 25 proc. firm planuje powrót do pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze jeszcze w tym roku, natomiast 24 proc....

Kobiety w IT - Raport NoFluff Jobs z okazji Dnia Kobiet. Zarobki, warunki pracy i oczekiwania względem pracodawców

Kobiety w IT - Raport NoFluff Jobs  z okazji Dnia Kobiet. Zarobki, warunki pracy i oczekiwania względem pracodawców

No Fluff Jobs już po raz kolejny z okazji Dnia Kobiet sprawdziło sytuację kobiet w branży IT w Polsce i przeprowadziło badanie wśród już w niej pracujących oraz tych, które planują do niej wkroczyć, by dowiedzieć się więcej na temat ich zarobków, warunków pracy i oczekiwań względem pracodawców. Wynika z niego m.in., iż 34 proc. respondentek, które trafiły do świata IT, zdobywało wiedzę poza studiami informatycznymi. I co ciekawe, prawie 60 proc. uczestniczek badania mogło liczyć w ubiegłym...

Rynek pracy IT w 2020 roku - raport No Fluff Jobs. Nawet do 22 tys. zł netto dla specjalistów z branży Security i Big Data

Rynek pracy IT w 2020 roku - raport No Fluff Jobs. Nawet do 22 tys. zł netto dla specjalistów z branży Security i Big Data

Koniec roku No Fluff Jobs, polski portal z ofertami pracy dla branży IT, zamknął z rekordową liczbą 26 189 opublikowanych ofert pracy. Według raportu „Rynek pracy w IT w 2020 roku” na temat wynagrodzeń, specjalizacji i wymagań, widać zmianę w oczekiwaniach pracodawców, którzy obecnie szukają pracowników z większym doświadczeniem. Na najwyższe wynagrodzenie w 2020 r. mogli liczyć specjaliści Security oraz Big Data - średnio od 16 000 zł netto do nawet ponad 22 000 zł netto na kontrakcie B2B....

OnePlus będzie korzystał z działu badawczo-rozwojowego OPPO. Niezależność firmy nie jest już tak oczywista

OnePlus będzie korzystał z działu badawczo-rozwojowego OPPO. Niezależność firmy nie jest już tak oczywista

Według nieoficjalnych informacji działy badawczo-rozwojowe firm OnePlus oraz OPPO mają się połączyć. Wspólne R&D może skutkować tym, że pierwsza marka będzie dla drugiej tym, czym Redmi dla Xiaomi. Być może kiedyś producenci jeszcze mocniej zespolą swoje działania, co również jest dziś przedmiotem rozważań. Zanim to się jednak stanie minie długi czas. OnePlus wydał bowiem oświadczenie, w którym wyjaśnia kwestię integracji niektórych działań badawczo rozwojowych dotyczących produktów...

Powerbank może zainfekować smartfon trojanem. Jak się bronić?

Powerbank może zainfekować smartfon trojanem. Jak się bronić?

Chińskie Biuro ds. Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego za pośrednictwem oficjalnego konta WeChat wydało ostrzeżenie dotyczące powerbanków. Choć w tym przypadku chodzi o tak zwane publiczne urządzenia, całość możemy odnieść również do tanich modeli nieznanych producentów. Okazuje się, że korzystając z tego typu sprzętu, narażamy się na ryzyko wykradzenia naszych danych, ale to nie koniec. W grę wchodzą bowiem również inne zagrożenia, które mogą okazać się tragiczne...

Więcej ruchu, mniej stresu. Fitbit bada aktywność w dobie pandemii

Więcej ruchu, mniej stresu. Fitbit bada aktywność w dobie pandemii

Fitbit przeprowadził badanie aktywności ludzi na świecie w czasach pandemii. Dane zebrane przez markę podczas pierwszego lockdownu jaki miał miejsce w większości krajów w marcu 2020 wykazały, że dzienna liczba kroków spadła w niektórych regionach świata o 38%. Było to wynikiem ograniczeń spowodowanych pandemią. Jednak zmniejszenie liczby kroków nie sprawiło, że nasze chęci do bycia aktywnymi zmalały. Dla Polaków najtrudniejszy podczas pierwszego lockdownu okazał się brak możliwości korzystania...

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 i 12 ostatnich miesięcy

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 i 12 ostatnich miesięcy

Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy w maju tego roku, i to właśnie głównie do nich przyrównamy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość użytkowników...

Ankieta Steam - karty GeForce RTX 2000 są wciąż niepopularne

Ankieta Steam - karty GeForce RTX 2000 są wciąż niepopularne

Firma Valve opublikowała sierpniową ankietę sprzętową Steam. Możemy dzięki niej zerknąć na to, z jakich podzespołów w swoich komputerach korzystają użytkownicy rzeczonej platformy. Po raz kolejny mamy do czynienia z kompletną dominacją Nvidii w kartach graficznych – aż przeszło 73% użytkowników korzysta z układów GeForce. Jesteśmy po oficjalnej zapowiedzi GeForce RTX 3000, którymi jednak zainteresuje się garstka entuzjastów, biorąc pod uwagę, że na rynek trafią na razie wyłącznie topowe...

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 ostatnich miesięcy

Steam: Jak zmienił się sprzęt graczy przez 6 ostatnich miesięcy

Platforma Steam prowadzi comiesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydaje się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy w listopadzie poprzedniego roku i to właśnie głównie do nich przypiszemy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość...

Udana komunikacja szczurzych neuronów z syntetycznymi

Udana komunikacja szczurzych neuronów z syntetycznymi

Prace nad interfejsem komputer-mózg to nie tylko pole Elona Muska i jego Neuralinku. Nad podobnymi rozwiązaniami pracuje cały świat i to z coraz większym skutkiem. Aktualnie, do pewnego przełomu doszli badacze z Włoch, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Otóż naukowcy z Uniwersytetu w Padwie wyodrębnili neurony szczurów w swoim laboratorium, podczas gdy naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu stworzyli sztuczne neurony bazujące na mikroczipach krzemowych. Następnie naukowcy z University of Southampton wykorzystali najnowocześniejsze...

Moje dziecko za dużo gra? O graniu w pytaniach i odpowiedziach

Moje dziecko za dużo gra? O graniu w pytaniach i odpowiedziach

"Gierki". Jedno słowo, a tysiąc myśli. Dla grających to raczej dobre myśli, a dla niegrających - często wręcz przeciwnie. Nic dziwnego: nie od dziś boimy się nieznanego. Zwłaszcza, jeśli wydaje nam się, że owo coś wpływa negatywnie, i to na nasze własne dzieci. Wokół gier wideo narosło więc sporo mitów, a rosnące zainteresowanie dzieciaków takimi tytułami jak Minecraft, Fortnite czy nawet GTA sprawia, że rodzice przestają sobie zupełnie radzić z tematem. Stąd też narodził się pomysł...

Jak będą wyglądać miejsca pracy przyszłości? Raport marki Brother

Jak będą wyglądać miejsca pracy przyszłości? Raport marki Brother

Firma Brother, specjalizująca się w dziedzinie technologii biurowych, przedstawiła raport „Miejsce pracy przyszłości” prezentujący najważniejsze trendy, które będą kształtować przestrzeń w biurach. Raport ów porusza zarówno zagadnienia związane z kulturą organizacji, jak i wciąż zmieniającym się miejscem pracy. Opracowanie stanowi także analizę szeroko pojętych kwestii dobrego samopoczucia pracowników, technologii zmieniających pracę biurową oraz coraz bardziej popularnego trendu projektowania...

Większość graczy w USA nie ma nic przeciwko ekskluziwom w Epic

Większość graczy w USA nie ma nic przeciwko ekskluziwom w Epic

6 grudnia 2019, sklep Epic Games obchodził swoje pierwsze urodziny. Fora internetowe zdradzają, że mimo upływu tak wielu miesięcy, launcher od Tencent nadal ma więcej przeciwników, niż zwolenników. Ale czy na pewno? Nie od dziś wiadomo, że częściej odzywamy się po to, aby coś/kogoś skarcić, niż pochwalić, więc być może widzimy jedynie głosy tych niezadowolonych, podczas gdy ci drudzy siedzą cicho. Zgodnie z badaniami konsumenckimi przeprowadzonymi przez firmę SuperData, która to zajmuje się...

Rośnie zainteresowanie pracą zdalną w branży IT - No Fluff Jobs

Rośnie zainteresowanie pracą zdalną w branży IT - No Fluff Jobs

Praca poza biurem staje się coraz bardziej pożądaną formą zatrudnienia w Polsce. Specjaliści z branży informatycznej od kilku lat wyznaczają nowe kierunki w rekrutacji i formach zatrudnienia, które wpływają na cały rynek pracy. Programiści trzykrotnie częściej aplikują na oferty z opcją „remote” niż na stanowiska związane z konkretną lokalizacją. No Fluff Jobs, polski portal z ofertami pracy dla programistów, przygotował szczegółowy raport na ten temat. Pokazuje on, że różnice w formach...

Steam: jak zmienił się sprzęt graczy przez 7 ostatnich miesięcy

Steam: jak zmienił się sprzęt graczy przez 7 ostatnich miesięcy

Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy. Pierwotnie, każdego miesiąca przedstawialiśmy takie właśnie podsumowanie. Ostatecznie bardziej logicznym wydało się prezentowanie wyników ankiety Steam w dłuższych, około półrocznych odstępach czasu. Ostatnie dane zebraliśmy z marca tego roku i to właśnie do nich przypiszemy wyniki bieżące, aby na pierwszy już rzut oka zobaczyć, jakimi podzespołami może pochwalić się większość użytkowników Steama...

Facebook projektuje opaskę, która będzie czytać nam w myślach

Facebook projektuje opaskę, która będzie czytać nam w myślach

Poza Oculus Rift, Facebook nie posiada w swoim portfolio zbyt wielu urządzeń, a tym bardziej takich, które odniosłyby komercyjny sukces. Nie znaczy to jednak, że amerykański gigant technologiczny nie stara się wprowadzić nowości sprzętowych. Niedawno ogłosił dwa nowe produkty z serii Portal. Są to zasadniczo tablety udające ramki na zdjęcia. Przy okazji wyposażone są w kamerę i mikrofony do wideokonferencji oraz wspomagane Alexą i technologią AR. W miniony poniedziałek 23 września Andrew Bosworth,...

Zarobki w IT w I półroczu 2019 - gdzie zarabia się najwięcej?

Zarobki w IT w I półroczu 2019 - gdzie zarabia się najwięcej?

2019 rok przyniósł zmiany na rynku pracy informatyków. Płace w branży IT nadal rosną. W pierwszej połowie 2019 roku mediana wynagrodzeń doświadczonych specjalistów IT zwiększyła się o 1,5 proc. Jednak tempo wzrostu płac programistów zwolniło, a w niektórych specjalizacjach i lokalizacjach zaobserwować można spadki. Może to mieć związek z rosnącą liczbą młodych, utalentowanych adeptów programowania, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy. Najnowsze dane od No Fluff Jobs nie pozostawiają...

Naukowcy sprawdzili, czy smartfony rujnują zdrowie psychiczne

Naukowcy sprawdzili, czy smartfony rujnują zdrowie psychiczne

Smartfony niewątpliwie zmieniły sposób, w jaki funkcjonujemy codziennie i myślimy. Nie tylko urządzenia same w sobie, ale i również aplikacje specjalnie pod nie stworzone. W sieci pojawia się wiele głosów zaniepokojenia wobec tego, czy aby na pewno urządzenia mobilny miały korzystny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Wielu obserwatorów ma wręcz opinię jakoby przyczyniały się one do uszczerbku na nim. Nie jest to zresztą trudne do wyobrażenia, zważywszy na to jak toksycznym medium bywa internet (nawet,...

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry

Bez wątpienia jedną z największych branż rozrywkowych na świecie jest obecnie gaming. Z raportu opublikowanego w serwisie GamesIndustry i dotyczącego obszaru Wielkiej Brytanii wynika, że przychody z gier są zaiste ogromne. Otóż w pierwszej połowie 2019 roku, gaming stanowił prawie 50% wszystkich tamtejszych wydatków ponoszonych na rozrywkę. Mowa więc nie tylko o grach wideo, ale o konsolach i innych związanych z tą branżą przedmiotach. Przechodząc już do liczb: w pierwszej połowie bieżącego roku,...

Raport ataków hakerskich w Polsce. Najczęstsze ataki z chińskich IP

Raport ataków hakerskich w Polsce. Najczęstsze ataki z chińskich IP

Aktywność cyberprzestępców rośnie od początku roku, ale w czerwcu osiągnęła najwyższy poziom – alarmują specjaliści Check Point. Polska nadal plasuje się wśród państw o niższym wskaźniku zagrożenia, lecz nadal daleko jej do najbezpieczniejszych sieci jak w Finlandii, Norwegii czy Czechach. W najnowszym rankingu bezpieczeństwa sieciowego Polska zajmuje 13 miejsce w Europie – 6 miejsc wyżej niż w maju, przy jednoczesnym nieznacznym wzroście tzw. indeksu zagrożeń (38,3). Czołowe pozycje w...

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online

74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online

Internet niejednokrotnie okazuje się nieprzyjaznym miejscem, niezależnie czy mówimy o mediach społecznościowych czy rozgrywce multiplayer w sieci. Jedną rzeczą jest mocna wola współzawodnictwa, a czym innym otwarte werbalne ataki na rywali. Oczywiście zjawisko to nie powstało wczoraj i jest częścią większego społecznego problemu tych czasów związanego m.in. z radykalizacją i bańkami informacyjnymi. Najwięksi wydawcy, tacy jak Blizzard czy Ubisoft regularnie walczą z toksycznością wśród społeczności...

Neuralink: Elon Musk pokazuje interfejs łączący mózg i komputer

Neuralink: Elon Musk pokazuje interfejs łączący mózg i komputer

Neuralink Elona Muska, to dosyć tajemnicza firma rozwijająca interfejs łączący mózg z komputerem. Od momentu jej powstania w 2016 roku, do publiki przedostawały się jedynie szczątkowe informacje na temat tego, co też może dziać się za zamkniętymi drzwiami w San Francisco. Nie brakowało więc domysłów rodem z thrillerów science-fiction, które mówiły o kopiowaniu zawartości ludzkich umysłów wprost do komputera. Nie jest to jednak takie proste, o czym przekonywał sam Musk we wczorajszym wystąpieniu....

Gartner: sprzedaż komputerów w ostatnim kwartale wzrosła

Gartner: sprzedaż komputerów w ostatnim kwartale wzrosła

Według danych firm badawczych Gartner i IDC rynek komputerów osobistych nieznacznie odbił się w drugim kwartale. Po sześciu latach kwartalnych spadków sprzedaży PC, rok 2018 był rokiem mieszanym, z kwartałami przypominającymi morskie fale, wyginające się raz ku górze, raz ku dole. Innymi słowy - nie było widać wyraźnego przyrostu w sprzedaży pecetów. Rok 2019 kształtuje się podobnie: I kwartał cechował się ujemnym bilansem, zaś II kwartał dodatnim, podobnie jak w 2018 roku. Analitycy Gartnera...

Badania Apple: ludzie chętni są na zakup iPhone'a za 1200 dolarów

Badania Apple: ludzie chętni są na zakup iPhone'a za 1200 dolarów

Obecnie rynek urządzeń mobilnych to większa bądź mniejsza stagnacja. Wydaje się jednak, że wiele może się zmienić wraz z nadejściem technologi 5G, ponieważ konsumenci prawdopodobnie będą chcieli skorzystać z internetu o większej prędkości, a to wiąże się nierozerwalnie z koniecznością aktualizacji swojego smatrfona. Przeprowadzona ostatnio przez bank inwestycyjny Piper Jaffray ankieta wskazuje, że takie tendencje można zaobserwować również, jeśli chodzi o iPhony firmy Apple. Jeden z wniosków...

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce

Gracze 2019 - nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce

Jak wynika z danych Newzoo i Wargaming polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty (216,2 mln dolarów) stanowią wydatki na gry mobilne, czyli na smartfony i tablety. Pozostałe 325,3 mln dolarów polscy gracze przeznaczają na gry na PC oraz gry konsolowe. Agencja Spicy Mobile – twórca pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych z systemem Android – postanowiła sprawdzić, co kryje się za tymi liczbami. W jakie gry Polacy grają najchętniej? Które z gier...

Ankieta Steam - jak zmienił się sprzęt gracza w ciągu 6 miesięcy

Ankieta Steam - jak zmienił się sprzęt gracza w ciągu 6 miesięcy

Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie, z racji tego, że wydaje się nam to całkiem interesujące. Tym razem jednak będzie nieco inaczej, jako że porównamy dane dokładnie sprzed połowy roku, z tymi najnowszymi - marcowymi. Jest to też fajne miejsce, by w komentarzach pochwalić się (bądź pożalić) własnym zestawem, albo - jak już miało to niejednokrotnie miejsce - zastanowić...

Apple Watch potrafi wykryć nieregularności w biciu serca

Apple Watch potrafi wykryć nieregularności w biciu serca

Inteligentne urządzenia coraz częściej towarzyszą nam w życiu codziennym. Smart-głośniki obecnie widziane są w centrum każdego salonu, coraz więcej mamy inteligentnych rozwiązań AGD czy oświetlenia i innych elementów inteligentnego domu. Poza nim z kolei, szczególnie jeśli interesuje nas śledzenie stanu naszego zdrowia, czy też wpływ aktywności ruchowych na organizm, przydają się różnego typu opaski czy smart-watche. Apple w 2017 roku wprowadziło szereg usprawnień do swojego Apple Watch. Miały...

Ankieta Steam - jakich komponentów używali gracze w lutym 2019

Ankieta Steam - jakich komponentów używali gracze w lutym 2019

Platforma Steam prowadzi miesięczne zestawienia na temat tego, na czym grają jej użytkownicy, toteż postanowiliśmy co miesiąc przedstawić takie właśnie podsumowanie, z racji tego, że wydaje się nam to całkiem interesujące. Jest to też fajne miejsce, by w komentarzach pochwalić się (bądź pożalić) własnym zestawem, albo - jak już miało to niejednokrotnie miejsce - zastanowić się jak bardzo nieadekwatne do rzeczywistości mogą być prezentowane dane. Na ich podstawie można bowiem zauważyć,...

Dlaczego zakup składanego telefonu w 2019 to wielki błąd?

Dlaczego zakup składanego telefonu w 2019 to wielki błąd?

Na portalu PhoneArena pojawił się właśnie artykuł, który w kilku rzeczowych punktach odpowiada na tezę zawartą w samym tytule: "Zakup składanego telefonu w 2019 roku będzie drogim błędem". Jako że do momentu, w którym półki sklepów ugną się od ciężaru takich gadżetów nie powinno minąć wiele czasu, z pewnością warto zaznajomić się z zawartymi we wspomnianym tekście postulatami. Mimo że składane smartfony są kamieniem milowym w przyrdzewiałym obecnie nieco segmencie telefonów, to z całą...

Uniwersytet Oksfordzki: brutalne gry nie wpływają na agresję

Uniwersytet Oksfordzki: brutalne gry nie wpływają na agresję

Temat wpływu gier wideo na agresywne zachowania jest niezwykle wiekowy. Właśnie ta popularna forma rozrywki jest przynajmniej od ostatniego ćwierćwiecza nieustannie obwiniana za różnego rodzaju masakry z użyciem broni palnej. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że gry mocno ewoluowały jako medium, ale ich przeciwnicy ani trochę. W zasadzie za każdym razem gdy zdarza się podobnego typu tragedia, politycy uciekają się do tej samej retoryki uskutecznianej od dziesięcioleci. Nauka gdzieś w tym wszystkim...

Raport: jeszcze żaden rok nie był tak pełen hejtu w sieci, jak 2018

Raport: jeszcze żaden rok nie był tak pełen hejtu w sieci, jak 2018

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez zespół z Anti-Defamation League, około 37% Amerykanów w 2018 roku zostało poddanych atakom nienawiści i nękaniu online, w porównaniu z 18% w roku 2017. Z kolei ponad połowa wszystkich Amerykanów doświadczyła jakiejś formy prześladowania, wychodzącej spoza ram Internetu. Według badań, to użytkownicy Facebooka dokonywali największej liczby ataków na innych użytkowników - około 56% ankietowanych wskazało właśnie na ów portal społecznościowy...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.