74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online
Internet niejednokrotnie okazuje się nieprzyjaznym miejscem, niezależnie czy mówimy o mediach społecznościowych czy rozgrywce multiplayer w sieci. Jedną rzeczą jest mocna wola współzawodnictwa, a czym innym otwarte werbalne ataki na rywali. Oczywiście zjawisko to nie powstało wczoraj i jest częścią większego społecznego problemu tych czasów związanego m.in. z radykalizacją i bańkami informacyjnymi. Najwięksi wydawcy, tacy jak Blizzard czy Ubisoft regularnie walczą z toksycznością wśród społeczności grającej w Overwatch czy Rainbow Six Siege. O skali nienawistnych zachowań w grach multiplayerowych możemy teraz wyczytać w najnowszym raporcie Ligi Antydefamacyjnej. Wynika z niego, że 74% graczy spotkało się z hejtem w trakcie rozgrywki sieciowej.
Raport Ligi Antydefamacyjnej pokazuje, że toksyczność w grach multiplayer jest powszechnym problemem i dotyka ponad połowę graczy.
Amerykańska organizacja pozarządowa w kwietniu tego roku przebadała ponad 1000 mieszkańców tego kraju w kontekście negatywności spotykanej w multiplayerowych grach wideo. Margines błędu statystycznego wynosił 4%. Z raportu dowiadujemy się, że niemal trzy czwarte respondentów (74%) doświadczyło nienawistnych zachowań. Aż 65% z nich określiło ich rangę jako poważną, wliczając w to groźby lub nawet stalking. Najczęstszą przyczyną gnębienia (53%) były różnice na tle rasowym, religijnym, umiejętnościowym, płciowym, etnicznym lub dotyczyły orientacji seksualnej.
Raport: jeszcze żaden rok nie był tak pełen hejtu w sieci, jak 2018
Ankietowani dosyć często spotykali się również z ekstremizmem ideologicznym – 23% z nich zetknęło się z rozmowami dotyczącymi gloryfikacji rasy białej, 9% było świadkami dyskusji zaprzeczających istnienie Holocaustu, a 8% usłyszało komentarze poparcia ISIS. Inną niepożądaną sytuacją, z jaką spotkała się część graczy (29%) było upublicznienie ich prywatnych danych w sieci. Najczęściej atakowanymi grupami były kobiety oraz osoby identyfikujące się jako LGBTQ+ (odpowiednio 38% i 35%).
Portal Deutsche Welle wyłączył komentarze z powodu hejtu
Z kolei tytułami, w których najwięcej razy dochodziło do toksycznych zachowań były DOTA 2 (79%), Counter-Strike: Global Offensive (75%), PlayerUnknown Battlegrounds (75%), Overwatch (75%) i League of Legends (75%). Negatywność wynikła z rozgrywki multiplayer zmieniła także nawyki graczy, a niektórzy z nich celowo unikają tytułów, których społeczność ma złą reputację. Raport Ligi Antydefamacyjnej nie skupia się wyłącznie na negatywach. Z drugiej strony 88% ankietowanych zetknęło się również z pozytywnymi zachowaniami, w tym pomaganiem innym i zawiązywaniem nowych znajomości. Trudno jednak na jego podstawie wyciągnąć wnioski, jak ograniczyć hejt w sieci.
Powiązane publikacje

Thief: Legacy of Shadow - legendarna skradanka, tym razem w wirtualnej rzeczywistości. Intrygujący gameplay trailer
21
Frostpunk 2 - Fractured Utopias, DLC do gry 11 bit studios, z zapowiedzią, datą premiery i szczegółami
4
Disney+ wprowadza obsługę HDR10+ na telewizorach Samsung. Ponad 1000 tytułów Hulu w lepszej jakości obrazu
4
Halo: Campaign Evolved to dopiero początek. W produkcji są kolejne odświeżone odsłony i zupełnie nowy tytuł wieloosobowy
5







![74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/07/28_74_graczy_zetknelo_sie_z_toksycznym_zachowaniem_w_grach_online_0.jpg)
![74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [2]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/07/28_74_graczy_zetknelo_sie_z_toksycznym_zachowaniem_w_grach_online_1.jpg)
![74% graczy zetknęło się z toksycznym zachowaniem w grach online [3]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/07/28_74_graczy_zetknelo_sie_z_toksycznym_zachowaniem_w_grach_online_2.jpg)





