Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p

Damian Marusiak | 22-09-2025 17:40 |

Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360pJuż za kilka dni odbędzie się kolejna głośna premiera, tym razem psychologicznego survival horroru w postaci gry Silent Hill f. Jest to kolejny tytuł, który stworzony został na silniku Unreal Engine 5. W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami kilku "spektakularnych" premier na tym silniku, w tym Mafia: The Old Country, Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Remake czy Borderlands 4. Okazuje się, że poprzeczkę można postawić jeszcze wyżej, choć na razie mowa o wydaniu konsolowym.

Za kilka dni zadebiutuje gra Silent Hill f, jednak już teraz pojawiły się pierwsze opinie recenzentów. Skupimy się na warstwie technicznej, ponieważ wygląda na to, że doczekaliśmy się czasów skalowania z 360p. Przynajmniej tak to wygląda na konsoli PlayStation 5 w trybie Performance.

Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p [1]

Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę

W sieci pojawiły się dzisiaj nie tylko recenzje Silent Hill f (średnia na Metacritic to 85/100), ale również pierwsze techniczne analizy. Jeden z takich filmów prezentujemy poniżej. Skupia się on na przedstawieniu wersji na konsole PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro. Okazuje się, że gra renderowana jest w wyjątkowo niskiej rozdzielczości. Na bazowej konsoli w trybie Quality jest to 720p, następnie przeskalowane do 4K. W trybie Performance sytuacja wygląda jeszcze gorzej, bo rozdzielczość renderowania jest dynamicznie zmieniana i waha się od 720p do... 360p, które następnie jest skalowane do 1800p. Niestety to nie jedyne cięcia, ponieważ analiza trybu wydajności ujawnia dalsze ograniczenia w jakości cieni, włosów czy okluzji otoczenia. Gra wprawdzie działa zazwyczaj w stałych 60 klatkach, ale kosztem mocnego rozmazania obrazu oraz samych ograniczeń wizualnych.

Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko

PlayStation 5 Pro oferuje tylko jeden tryb, gdzie rozdzielczość renderowania to ponownie 720p, które następnie jest skalowane do 4K. Wizualnie Silent Hill f wygląda podobnie jak w trybie Quality na PlayStation 5, jednak gra działa w 60 klatkach, a nie 30 FPS-ach. Niestety tutaj z kolei jest ponownie problem z samym skalowaniem PSSR, czego skutkiem są nadmierne szumy na niektórych cieniach czy przy użyciu okluzji otoczenia. Choć Unreal Engine 5 ponownie daje się we znaki jeśli chodzi o optymalizację, pierwsi recenzenci chwalą, że zastosowane narzędzie pozwoliło osiągnąć jakość wizualną o wyjątkowej wręcz atmosferze.

Źródło: YouTube @ElAnalistaDeBits
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 79

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.