Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

uzależnienie

Strach przed brakiem dostępu do informacji, przed byciem offline. Czwarta edycja raportu o zjawisku FOMO wśród Polaków

Strach przed brakiem dostępu do informacji, przed byciem offline. Czwarta edycja raportu o zjawisku FOMO wśród Polaków

Od dłuższego czasu badania psychologiczne i socjologiczne związane z Internetem stanowią niemal osobną poddziedzinę nauki. Pomimo postępów, namysł nad skutkami długotrwałego przebywania w sieci wciąż skrywa wiele pytań do rozwiązania. Zakres badań tego rodzaju zaczyna się od pojedynczych jednostek, a kończy na analizie całych społeczeństw. Polska nie jest wyjątkiem i również usiłuje rozeznać się we wpływie świata cyfrowego na psychiczną kondycję obywateli.

Minął już rok od wprowadzenia obostrzeń dla chińskich graczy oraz internautów. Jakie przyniosły skutki?

Minął już rok od wprowadzenia obostrzeń dla chińskich graczy oraz internautów. Jakie przyniosły skutki?

Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą, że nieco przed rokiem w Chinach wprowadzono nowe zasady. Zgodnie z nimi, nieletni mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Dziś chińscy oficjele chwalą się, że obostrzenia przyniosły spory skutek.

Helping Hand: system cyfrowej terapii uzależnień od polskiej firmy

Helping Hand: system cyfrowej terapii uzależnień od polskiej firmy

Polski startup wprowadza do Europy światowe trendy w dziedzinie tzw. digital therapeutics. Dzieje się to za sprawą startu innowacyjnej platformy Helping Hand, będącej produktem medycznym, którego zadaniem jest profesjonalne, terapeutyczne wsparcie użytkownika mającego problem z różnego rodzaju uzależnieniami oraz związanymi z nimi problemami psychicznymi. Nad medyczną stroną platformy czuwa Rada Naukowa, pod przewodnictwem prof. dr hab. n. med. Marcina Wojnara, Agnieszki Roefler, dr hab. n. med. Joanny...

Moje dziecko za dużo gra? O graniu w pytaniach i odpowiedziach

Moje dziecko za dużo gra? O graniu w pytaniach i odpowiedziach

"Gierki". Jedno słowo, a tysiąc myśli. Dla grających to raczej dobre myśli, a dla niegrających - często wręcz przeciwnie. Nic dziwnego: nie od dziś boimy się nieznanego. Zwłaszcza, jeśli wydaje nam się, że owo coś wpływa negatywnie, i to na nasze własne dzieci. Wokół gier wideo narosło więc sporo mitów, a rosnące zainteresowanie dzieciaków takimi tytułami jak Minecraft, Fortnite czy nawet GTA sprawia, że rodzice przestają sobie zupełnie radzić z tematem. Stąd też narodził się pomysł...

Google walczy z cyfrowym uzależnieniem... kopertą na smartfon

Google walczy z cyfrowym uzależnieniem... kopertą na smartfon

Patrząc na to, co zaserwowało nam własnie Google, z jednej strony cieszę się, że firma próbuje walczyć z uzależnieniami od technologii, a z drugiej strony czuję się, jakbym oglądała jakąś wynaturzoną, prześmiewczą wersję przyszłości, w której 12-centymetrowe urządzenie przejmuje władze nad człowiekiem, niczym nad marionetką. No cóż, z uzależnień nie ma się co jednak śmiać. Jak wiadomo są ludzie mniej i bardziej podatni na różne ich formy. Wróćmy więc do sedna i zobaczmy co też...

WHO oficjalnie uznaje uzależnienie od gier wideo za chorobę

WHO oficjalnie uznaje uzależnienie od gier wideo za chorobę

Gry wideo są tematem, który wzbudza kontrowersje, tak wewnątrz growej branży, jak i poza nią. Po tej pierwszej stronie dotyczą one zazwyczaj mikropłatności, modelu biznesowego czy też stanu technicznego danych tytułów na premierę. Po tej drugiej natomiast problemy jakie ma świat wewnętrzny z medium gier wideo odnoszą się do gier samych w sobie. Często, w dość populistyczny sposób, stają się pierwszym kozłem ofiarnym w tragediach, takich jak np. szkolne masakry z użyciem broni automatycznej. WHO,...

Konkurs firmy Vitaminwater: 100 tys. dolarów za rok bez smartfona

Konkurs firmy Vitaminwater: 100 tys. dolarów za rok bez smartfona

Amerykanie to mają dopiero konkursy. Firma Vitaminwater ogłosiła właśnie konkurs, w którym można zgarnąć 100 tys. dolarów w pozornie prostym wyzwaniu, jakim jest powstrzymanie się przez rok od korzystania ze smartfona. Udział w takiej zabawie brzmi bardzo zachęcająco, choć tak naprawdę to nie sam udział, a nagroda będzie z pewnością tym, co pchnie do wzięcia udziału w konkursie. Dla wielu bowiem ludzi funkcjonowanie przez tak długi okres bez smartfona jest rzeczą nie do wyobrażenia. Organizatorzy...

Pewne włoskie liceum skutecznie walczy z plagą smartfonów

Pewne włoskie liceum skutecznie walczy z plagą smartfonów

Pewnie spora część czytelników PurePC czasy szkolne już dawno ma za sobą, ale może pamięta choćby czasy studenckie, bądź uczestniczy w nudnych, firmowych zebraniach, w których przeglądanie Facebooka czy innych błahostek w Internecie za pomocą smartfona to jedyny przed nudą ratunek. Można naturalnie do pewnego stopnia zrozumieć to, że surfujemy zamiast słuchać wykładu o macierzach czy zamiast słuchać szefa, jednak w przypadku najmłodszych użytkowników telefonów, zaczyna powstawać problem....

WHO oficjalnie uzna uzależnienie od grania za chorobę

WHO oficjalnie uzna uzależnienie od grania za chorobę

Pewnie każdemu graczowi zdarzyło się usłyszeć, że spędza zbyt dużo czasu przed komputerem lub konsolą. Często uwagi tego typu są rzucane mocno na wyrost, jednak niektórzy rzeczywiście poświęcają zabawie przed ekranem tak dużo uwagi, że zaczyna to być realnym problemem. Biorąc pod uwagę, że w skrajnych przypadkach takie uzależnienie od grania zaczyna być wręcz zagrożeniem dla głównego zainteresowanego, nie dziwi fakt, że coraz częściej jest ono traktowane jako choroba na równi np. z alkoholizmem....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.