Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

rtx 2000

NVIDIA RTX 2000 Ada Generation - premiera energooszczędnej karty graficznej Ada Lovelace dla rynku profesjonalnego

NVIDIA RTX 2000 Ada Generation - premiera energooszczędnej karty graficznej Ada Lovelace dla rynku profesjonalnego

W przypadku kart graficznych dla graczy oraz profesjonalnych modeli, NVIDIA obecnie wykorzystuje generację Ada Lovelace. W tej drugiej grupie znajdziemy już szereg kart graficznych tj. NVIDIA RTX 6000 Ada Generation, RTX 5880 Ada, RTX 5000 Ada, RTX 4500 Ada, RTX 4000 Ada oraz RTX 4000 SFF Ada - ta ostatnia jest niskoprofilową kartą o obniżonych limitach mocy. Teraz do tej rodziny dołącza kolejny model, prawdopodobnie najbardziej podstawowy z generacji Ada Lovelace. Mowa o układzie NVIDIA RTX 2000 Ada Generation.

NVIDIA RTX Video HDR - nowa funkcja wykorzystująca rdzenie Tensor do przekształcania filmów SDR na HDR

NVIDIA RTX Video HDR - nowa funkcja wykorzystująca rdzenie Tensor do przekształcania filmów SDR na HDR

NVIDIA wraz z kolejnymi sterownikami stara się nie tylko wprowadzać optymalizację dla kolejnych kart graficznych, ale wprowadza nierzadko również nowe funkcjonalności. W dużej mierze są one oparte na wykorzystaniu rdzeni Tensor w kartach graficznych GeForce RTX. W ostatnich latach widzimy rozwój przede wszystkim techniki DLSS, jednak firma stara się wykorzystać Tensory także do innych celów. Jedną z takich funkcji było RTX Video Super Resolution, gdzie algorytmy sztucznej inteligencji zaprzęgnięto do...

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

W ubiegłym roku NVIDIA wprowadziła kolejną generację techniki DLSS, która łączy w sobie trzy różne funkcje: Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex. DLSS w takiej postaci został jednak zablokowany wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX 4000 z racji wykorzystania silnika Optical Flow Accelerator, który został znacząco ulepszony w rdzeniach Tensor 4. generacji. Niespełna rok po tej zapowiedzi NVIDIA ogłasza właśnie kolejny postęp - DLSS 3.5. Nowa wersja poprawi przede wszystkim jakość...

Test ASUS TUF Gaming F15 z NVIDIA GeForce RTX 2050 - Co potrafi najsłabszy układ graficzny Ampere?

Test ASUS TUF Gaming F15 z NVIDIA GeForce RTX 2050 - Co potrafi najsłabszy układ graficzny Ampere?

NVIDIA w tym roku wprowadziła do oferty nową generację układów graficznych GeForce RTX 4000 w wersjach przeznaczonych dla notebooków (Laptop GPU). Niektóre z nich przynoszą bardzo duży skok wydajności względem Ampere, inne wypadają rozczarowująco pod tym względem. Tymczasem był jeszcze jeden mobilny układ graficzny, którego do tej pory nie mieliśmy okazji przetestować. Mowa o GeForce RTX 2050, który został zapowiedziany bez większej ekscytacji, ale też przez długi czas był raczej trudno dostępny...

Ray Tracing i DLSS są coraz popularniejsze wśród posiadaczy kart NVIDIA GeForce RTX. Producent podał aktualne dane

Ray Tracing i DLSS są coraz popularniejsze wśród posiadaczy kart NVIDIA GeForce RTX. Producent podał aktualne dane

Debiutujące w 2018 r. układy graficzne z serii NVIDIA GeForce RTX 2000 jako pierwsze zaoferowały graczom obsługę Ray Tracingu. Nowa funkcja miała negatywny wpływ na płynność rozgrywki, przez co niezbędne było korzystanie z techniki skalowania obrazu. Producent udostępnił najnowsze dane dotyczące rozpowszechnienia DLSS i opcji śledzenia promieni. Okazuje się, że najchętniej korzystają z nich posiadacze najnowszych kart graficznych.

NVIDIA Marbles RTX - zaawansowane demo technologiczne Ray Tracingu jest już dostępne do pobrania dla chętnych

NVIDIA Marbles RTX - zaawansowane demo technologiczne Ray Tracingu jest już dostępne do pobrania dla chętnych

Rok temu, jeszcze na kilka miesięcy przed ujawnieniem architektury Ampere w postaci kart GeForce RTX 3000, firma NVIDIA zaprezentowała, w ramach konferencji GTC 2020, bardzo wymagające i fantastycznie prezentujące się demo technologiczne Marbles RTX. Zadaniem owej wersji demonstracyjnej miało być pokazanie możliwości techniki śledzenia promieni oraz zaawansowanej fizyki. Dotychczas jednak demo Marbles RTX nie było dostępne publicznie do pobrania, zatem mogliśmy co najwyżej popatrzeć na materiały wideo,...

Metro Exodus Enhanced Edition zadebiutuje już w maju. Poznaliśmy wymagania sprzętowe - NVIDIA GeForce RTX 3090 do gry w 4K

Metro Exodus Enhanced Edition zadebiutuje już w maju. Poznaliśmy wymagania sprzętowe - NVIDIA GeForce RTX 3090 do gry w 4K

Dotychczas doczekaliśmy się trzech dużych gier z serii Metro: Metro 2033, Metro Last Light (bazujące na powieści Metro 2034) oraz Metro: Exodus, wykorzystujące z kolei wątki z książki Metro 2035. Ostatnia część, wydana na początku 2019 roku, jako jedyna zaoferowała rozgrywkę toczącą się poza terenem moskiewskiego metra. Zamiast tego twórcy ze studia 4A Games przygotowała dużo większe, pół-otwarte lokacje w postapokaliptycznej Rosji, gdzie wykonywaliśmy kolejne zadania wątku fabularnego. Metro:...

NVIDIA GeForce RTX 3000 to największa premiera GPU w historii firmy. Ampere pobiło dwukrotnie wyniki sprzedaży Turingów

NVIDIA GeForce RTX 3000 to największa premiera GPU w historii firmy. Ampere pobiło dwukrotnie wyniki sprzedaży Turingów

Z ostatniej prezentacji firma NVIDIA dla inwestorów dowiedzieliśmy się, że niedobór kart graficznych GeForce RTX 3000 potrwa znacznie dłużej, niż pierwotnie przewidywali Zieloni. Colette Kress, dyrektorka finansowa koncernu, oficjalnie przyznała, że przez większość 2021 roku sytuacja nie poprawi się i zakup najnowszych układów z rodziny Ampere będzie znacząco utrudniony. Oznacza to, że o powrocie do normalnych cen nie ma co liczyć. Mimo niewystarczającej ilości chipów, a co za tym idzie – kart...

NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS

 NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane w popularnym silniku Unity przed końcem 2021 roku. Będzie więcej gier z DLSS

W lutym bieżącego roku informowaliśmy Was o tym, że firma NVIDIA udostępniła bez żadnych opłat specjalny plugin DLSS do Unreal Engine 4. Tym samym deweloperzy gier opartych na wspomnianym silniku mogą dzięki tej wtyczce bezproblemowo zaimplementować technikę rekonstrukcji obrazu wykorzystującej algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w swoich produkcjach. Jak się okazało, NVIDIA DLSS zostanie zaimplementowane także w innym popularnym silniku, na którym powstaje wiele gier niezależnych (i nie tylko)....

Metro Exodus Enhanced Edition na PC już tej wiosny. Jeszcze lepszy Ray Tracing oraz DLSS 2.0. Informacje o wersjach PS5 i XSX

Metro Exodus Enhanced Edition na PC już tej wiosny. Jeszcze lepszy Ray Tracing oraz DLSS 2.0. Informacje o wersjach PS5 i XSX

Dotychczas doczekaliśmy się trzech dużych gier z serii Metro: Metro 2033, Metro Last Light (bazujące na powieści Metro 2034) oraz Metro: Exodus, wykorzystujące z kolei wątki z książki Metro 2035. Ostatnia część, wydana na początku 2019 roku, jako jedyna zaoferowała rozgrywkę toczącą się poza terenem moskiewskiego metra. Zamiast tego twórcy ze studia 4A Games przygotowała dużo większe, pół-otwarte lokacje w postapokaliptycznej Rosji, gdzie wykonywaliśmy kolejne zadania wątku fabularnego. Metro:...

NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność

NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność

Biblioteka gier obsługujących techniki ray tracingu i Nvidia DLSS stopniowo się powiększa, ale wciąż mowa o stosunkowo niewielkiej liczbie tytułów. Teraz po udostępnieniu przez Zielonych specjalnej wtyczki DLSS do silnika Unreal Engine lista ta powinna sukcesywnie się wydłużać. Umożliwi ona deweloperom łatwą implementację Deep Learning Super Sampling, techniki rekonstruującej obraz przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, w grach opartych na nowych wersjach silnika firmy Epic Games. W związku...

Godfall z ray tracingiem, ale na razie tylko dla AMD Radeon RX 6000

Godfall z ray tracingiem, ale na razie tylko dla AMD Radeon RX 6000

Godfall, slasher TPP z elementami RPG, miał swoją premierę 12 listopada, w dniu amerykańskiego debiutu PlayStation 5, ale tytuł okazał się według recenzji bardzo przeciętną grą z wieloma problemami. Produkcja zawitała nie tylko na czasową wyłączność PS5, ale także na komputery osobiste (Epic Games Store), ale obyło się bez zapowiadanej obsługi techniki ray tracingu. Na szczęście – jak wynika z oficjalnego komunikatu studia Counterplay Games, który został opublikowany na forum firmy Gearbox...

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...

Jakie gry komputerowe otrzymają ray tracing i DLSS w 2020 roku?

Jakie gry komputerowe otrzymają ray tracing i DLSS w 2020 roku?

Mimo że od premiery pierwszych kart graficznych obsługujących ray tracing, GeForce RTX 2000, minęły ponad dwa lata, to lista gier, które wykorzystuje rzeczoną technikę, jest wciąż dość skromna. Obecnie jesteśmy po premierze kolejnej generacji, GeForce RTX 3000 z rodziny Ampere, która przynosi poprawę w wydajności po włączeniu śledzenia promieni i DLSS. Pytanie tylko, czy będzie okazja do sprawdzenia tego w nowych grach na PC? W 2020 roku będziemy mieli jeszcze kilkanaście tytułów, które obsłużą...

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Do premiery Cyberpunka 2077 pozostał niespełna miesiąc. RPG polskiego studia CD Projekt RED został już „ozłocony”, za nami liczne pokazy rozgrywki, a oczekiwania wobec gry są rozdmuchane do granic możliwości. Do sieci wciąż jednak trafiają nowe informacje o nadchodzącej produkcji. Dzięki najnowszemu numerowi czasopisma PC Gamer dowiedzieliśmy się więcej technicznych szczegółów na temat zastosowanych rozwiązań. Jakub Knapik, dyrektor artystyczny odpowiedzialny ze efekty wizualne i system oświetlenia...

Ankieta Steam - karty GeForce RTX 2000 są wciąż niepopularne

Ankieta Steam - karty GeForce RTX 2000 są wciąż niepopularne

Firma Valve opublikowała sierpniową ankietę sprzętową Steam. Możemy dzięki niej zerknąć na to, z jakich podzespołów w swoich komputerach korzystają użytkownicy rzeczonej platformy. Po raz kolejny mamy do czynienia z kompletną dominacją Nvidii w kartach graficznych – aż przeszło 73% użytkowników korzysta z układów GeForce. Jesteśmy po oficjalnej zapowiedzi GeForce RTX 3000, którymi jednak zainteresuje się garstka entuzjastów, biorąc pod uwagę, że na rynek trafią na razie wyłącznie topowe...

NVIDIA DLSS 2.1 z trybem Ultra Performance dla 8K i obsługą VR

NVIDIA DLSS 2.1 z trybem Ultra Performance dla 8K i obsługą VR

Niemal tydzień przed oficjalną prezentacją firmy Nvidia w serwisie SteamDB znaleziono wzmiankę o DLSS 2.1 w odniesieniu do gry Wolfenstein: Youngblood. Nowa wersja opartej na sztucznej inteligencji techniki, której celem jest zwiększenie wydajności przy stosunkowo niewielkiej utracie jakości obrazu, została właśnie potwierdzona. Wcześniej dowiedzieliśmy się, że DLSS 2.1 wprowadzi do obsługiwanych gier kolejny, po Quality, Balanced i Performance, tryb – Ultra Performance, przeznaczony wyłącznie do...

NVIDIA GeForce RTX 3000 - mnóstwo informacji o wydajności GPU

NVIDIA GeForce RTX 3000 - mnóstwo informacji o wydajności GPU

Kilka dni temu pojawiły się nowe informacje na temat architektury Ampere od NVIDII oraz możliwej wydajności przy aktywnym Ray Tracingu oraz nowej wersji DLSS określanej jako DLSS 3.0. Źródłem informacji okazał się twórca kanału YouTube o nazwie Moore's Law Is Dead - teraz ten sam informator podaje o wiele więcej doniesień na temat tego, czego powinniśmy spodziewać się po nadchodzącej architekturze Ampere oraz wydajności topowych kart graficznych. Oprócz tego poznaliśmy trochę informacji na temat...

NVIDIA GeForce RTX 3000 - informacje o wydajności w Ray Tracingu

NVIDIA GeForce RTX 3000 - informacje o wydajności w Ray Tracingu

Już za kilka dni odbędzie się wideo prezentacja na kanale YouTube firmy NVIDIA, podczas której CEO Jensen Huang przedstawi pierwsze szczegóły dotyczące nowej architektury dla kart graficznych o nazwie Ampere. W ostatnim czasie pojawiło się dużo nowych informacji na temat specyfikacji tychże układów, jednak do czasu wspomnianej prezentacji NVIDII wszystkie doniesienia musimy określać wyłącznie jako niepotwierdzoną plotkę. Pod koniec kwietnia informowaliśmy o możliwej specyfikacji kart graficznych...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.