Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss 3

Wymagania sprzętowe The Last of Us: Part II Remastered PC. Gra otrzyma m.in. techniki skalowania NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 4

Wymagania sprzętowe The Last of Us: Part II Remastered PC. Gra otrzyma m.in. techniki skalowania NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 4

Dwa lata temu na PC zadebiutowała gra The Last of Us: Part I, która delikatnie mówiąc, nie okazała się specjalnie udanym portem wydania konsolowego. Produkcja przez kilka kolejnych miesięcy była intensywnie łatana. Za chwilę nastąpi premiera The Last of Us: Part II Remastered na PC i liczymy, że tutaj otrzymamy znacznie bardziej dopracowany port. Na dwa tygodnie przed debiutem, otrzymaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe oraz garść informacji o PC-owej wersji.

Frame Generation może trafić na GeForce RTX 3000. NVIDIA rozważa różne scenariusze, a przecież DLSS 4 nie potrzebuje już Optical Flow

Frame Generation może trafić na GeForce RTX 3000. NVIDIA rozważa różne scenariusze, a przecież DLSS 4 nie potrzebuje już Optical Flow

Już niebawem, wraz z konsumenckimi kartami graficznymi Blackwell, na rynku zadebiutuje technika NVIDIA DLSS 4. Funkcja pozwoli generować aż trzy dodatkowe klatki na każdą prawdziwą, co znacząco zwiększy liczbę FPS-ów w wybranych grach. Multi Frame Generation trafi jednak tylko na układy GeForce RTX 5000, a poprzednia wersja generatora klatek (z pewnymi ulepszeniami) pozostanie dostępna na kartach GeForce RTX 4000. To może się jednak zmienić w przyszłości.

Jeśli szukasz wydajnej karty graficznej, to najlepiej wybrać GeForce RTX obsługujące technikę NVIDIA DLSS

Jeśli szukasz wydajnej karty graficznej, to najlepiej wybrać GeForce RTX obsługujące technikę NVIDIA DLSS

Okres jesienno-zimowy często obfituje w większą ilość premier gier komputerowych, których w ostatnim czasie faktycznie pojawiło się zatrzęsienie m.in. STALKER 2: Heart of Chornobyl, Silent Hill 2 Remake, Microsoft Flight Simulator 2024, Farming Simulator 25, Call of Duty: Black Ops 6 oraz Red Dead Redemption. Jeśli doliczymy do tego jeszcze Star Wars Outlaws, Black Myth: Wukong, Dragon Age: The Veilguard plus Indiana Jones i Wielki Krąg dodawane obecnie do wybranych układów GeForce RTX, uzbiera się naprawdę...

NVIDIA DLSS 3.8.10 usuwa większość ustawień wstępnych. Deweloperzy będą teraz korzystali z dwóch profili

NVIDIA DLSS 3.8.10 usuwa większość ustawień wstępnych. Deweloperzy będą teraz korzystali z dwóch profili

Deweloperzy implementujący technikę NVIDIA DLSS 3 w grach komputerowych mogli dotychczas korzystać z sześciu profili, które różniły się ustawieniami wstępnymi. W teorii profile te pozwalały lepiej dostosować technikę do specyfiki danej produkcji, co pozwalało przykładowo na zmniejszenie występowania artefaktów oraz ograniczenie ghostingu. W najnowszej wersji bibliotek NVIDIA postanowiła ograniczyć wybór do zaledwie dwóch zestawów.

S.T.A.L.K.E.R. 2 z finalnymi wymaganiami sprzętowymi. Firma NVIDIA pochwaliła się wzrostem wydajności po aktywowaniu DLSS 3

S.T.A.L.K.E.R. 2 z finalnymi wymaganiami sprzętowymi. Firma NVIDIA pochwaliła się wzrostem wydajności po aktywowaniu DLSS 3

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl to jedna z najgorętszych premier najbliższych miesięcy. W powstającej od wielu lat produkcji ukraińskiego studia GSC Game World upatruje się nawet kandydata do gry roku. Od debiutu tytułu dzielą nas już tylko dni. W związku z tym deweloperzy postanowili opublikować finalne wymagania sprzętowe. Nie należą one niestety do niskich, zwłaszcza jeśli ktoś celuje w rozdzielczość wyższą niż 1080p. Dużo ma jednak pomóc aktywacja DLSS 3.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 - szczegóły wydań Xbox Series oraz PlayStation 5. Kwestia Ray Tracingu, DLSS 3 i FSR 3

Warhammer 40,000: Space Marine 2 - szczegóły wydań Xbox Series oraz PlayStation 5. Kwestia Ray Tracingu, DLSS 3 i FSR 3

Jesteśmy już po premierach Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws, tymczasem już za kilka dni do sprzedaży trafi kolejny, potencjalny hit, którym może się okazać Warhammer 40,000: Space Marine 2. Tytuł opracowany został jako brutalna gra akcji, gdzie możemy grać zarówno solo jak i w kooperacji. Produkcja zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series, jednak twórcy wcześniej nie zgłębiali się jakoś bardzo szczegółowo w kwestie techniczne gry. Teraz poznaliśmy jednak więcej informacji w tym temacie.

Laptopy z układami NVIDIA GeForce RTX to najlepszy wybór do wszystkich zastosowań - komfortowo pograsz i popracujesz

Laptopy z układami NVIDIA GeForce RTX to najlepszy wybór do wszystkich zastosowań - komfortowo pograsz i popracujesz

Laptopy to wszechstronne narzędzia do pracy i rozrywki, których największą zaletą do niedawna była przede wszystkim mobilność. Jednak dzięki technologiom i układom graficznym NVIDIA GeForce RTX, dzisiaj ich funkcjonalności oraz możliwości są znacznie szersze. Notebooki posiadające na pokładzie karty NVIDIA GeForce RTX 4000 oferują nie tylko najwyższą wydajność oraz energooszczędność, ale również przełomowe technologie wpływające na komfort rozrywki czy produktywność. Początek roku szkolnego...

Senua's Saga: Hellblade II z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra otrzyma wsparcie dla DLSS 3, FSR 3 i XeSS 1.3

Senua's Saga: Hellblade II z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra otrzyma wsparcie dla DLSS 3, FSR 3 i XeSS 1.3

Kilka dni temu na Steam pojawiły się wstępne wymagania sprzętowe gry Senua's Saga: Hellblade II. Dotyczyły one jednak wyłącznie konfiguracji minimalnej, a na dodatek można było z nich wywnioskować, iż gra studia Ninja Theory będzie wymagać systemu Windows 11 do poprawnego działania. Studio długo nie czekało z publikacją pełnych wymagań, dzięki czemu poznaliśmy wszystkie cztery poziomy wydajności, jakie przygotowali twórcy. Finalnie Windows 11 nie będzie jedynym obsługiwanym systemem, ale nie...

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

Black Myth: Wukong na PC z Path Tracingiem i DLSS 3.5. Star Wars Outlaws otrzyma z kolei Ray Tracing i DLSS 3

W zeszłym roku posiadacze najmocniejszych komputerów mogli sprawdzić Path Tracing w takich grach jak Cyberpunk 2077 (wraz z dodatkiem Phantom Liberty) oraz Alan Wake 2. Oba tytuły na maksymalnych ustawieniach graficznych okazały się bardzo wymagające dla współczesnego sprzętu. NVIDIA jednak nie zaprzestaje promowania tego typu rozwiązań, czego dowodem są najnowsze ogłoszenia. Dotyczą one dwóch tegorocznych i mocno wyczekiwanych gier: Black Myth: Wukong oraz Star Wars Outlaws.

Ghost of Tsushima oficjalnie zmierza na PC. Gra otrzyma wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Ghost of Tsushima oficjalnie zmierza na PC. Gra otrzyma wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Za nieco ponad dwa tygodnie na PC zadebiutuje kolejna gra od PlayStation Studios - mowa oczywiście o Horizon Forbidden West Complete Edition. Okazuje się, że na kolejne premiery na PC nie będziemy zbyt długo czekać. Sony oraz studia Sucker Punch Productions oraz Nixxes Software oficjalnie potwierdziły zbliżającą się premierę gry Ghost of Tsushima Director's Cut. Przygoda Jima Sakaia trafi na komputery już za nieco ponad dwa miesiące. W międzyczasie poznaliśmy cenę gry oraz pierwsze informacje o PC porcie.

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Gra Banishers: Ghosts of New Eden przypadła do gustu wielu krytykom. PC-towa wersja tytułu oscyluje aktualnie w okolicach średniej 80/100 na portalu Metacritic. Wynika z tego, że studio DON’T NOD dostarczyło udaną produkcję. Gra posiada także wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3, która będzie przydatna zwłaszcza dla osób planujących grać w rozdzielczości 4K, z wyższą częstotliwością odświeżania monitora. W takim przypadku można liczyć na znaczący wzrost liczby FPS-ów.

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Valve przypuściło ostatnimi czasy całkiem niezłą ofensywę, jeżeli chodzi o wprowadzanie najnowszych technologii do najbardziej uznanych klasyków. Portal, jedna z najwyżej ocenianych gier w historii Steama i niezwykle oryginalna pozycja, może zostać już sprawdzona w wersji z Ray Tracingiem (daleka od ideału optymalizacja to już inna kwestia). Obecnie czekamy na być może jeszcze bardziej efektowny powrót wielkiego klasyka sprzed niemal dwóch dekad.

Horizon Forbidden West PC, Dragon’s Dogma 2 oraz Diablo IV wśród gier, które otrzymają wsparcie DLSS 3 oraz Ray Tracingu

Horizon Forbidden West PC, Dragon’s Dogma 2 oraz Diablo IV wśród gier, które otrzymają wsparcie DLSS 3 oraz Ray Tracingu

Tegoroczne CES to oczywiście nie tylko zapowiedzi związane z szeroko pojętym sprzętem, ale także omówienie pewnych aspektów tyczących się ściśle gier. Ten rok z pewnością będzie uboższy w znakomite tytuły w stosunku do poprzedniego, aczkolwiek nadal znajdą się interesujące pozycje. Co więcej, w istotnym stopniu zostanie to powiązane z technologicznymi ulepszeniami. Wielu chociażby czeka na pecetową premierę drugiego Horizon Forbidden West.

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Na rynku obecne są aktualnie dwie techniki generowania klatek, których zadaniem jest znaczące zwiększanie liczby FPS-ów w grach. Mowa oczywiście o rozwiązaniach autorskich NVIDII i AMD, które są częścią składową DLSS 3 i FSR 3. Według ostatnich doniesień, nad podobną techniką pracuje także Intel. Jeśli wszystko pójdzie po myśli amerykańskiej firmy, to XeSS ExtraSS będzie działał na kartach graficznych każdego producenta.

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Od pewnego już czasu weszliśmy w erę remake'ów czy remasterów, co zdecydowanie nie każdemu się podoba - i nie bez przyczyny. Poza odtwórczymi próbami zarobienia na niemal tym samym, znajdą się jednak pozycje z udanym podejściem do tej kwestii - nie tylko znakomicie przenosząc dany klasyk do dzisiejszej technologii, ale przy tym wszystkim dodając coś od siebie. W tym roku tak było z Resident Evil 4, ale i odświeżoną wersją kosmicznego survival horroru.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora to wedle opinii graczy i recenzentów przeciętna produkcja w pięknej oprawie graficznej. Deweloperzy z Massive Entertainment w zasadzie jeden do jednego przełożyli świat znany z filmów do gry. Oczywiście jakość oprawy graficznej sprawia, że tytuł ma swoje wymagania sprzętowe. Niestety jedyną dostępną opcją generowania klatek jest FSR 3. Pewien znany moder postanowił zaradzić tej kwestii i zaimplementował w grze DLSS 3.

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

Wymagania sprzętowe Homeworld 3 PC. Nie zabraknie Ray Tracingu jak również technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 2

Wymagania sprzętowe Homeworld 3 PC. Nie zabraknie Ray Tracingu jak również technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 2

Homeworld 3 to gra, na którą niecierpliwie czekają miłośnicy RTS-ów. Fani gatunku nie byli przez ostatnie lata rozpieszczani. Próżno szukać RTS-ów wydawanych przez większe podmioty. Jednym ratunkiem była scena gier niezależnych, gdzie czasami pojawiały się tego typu produkcje. Wiele wskazuje jednak na to, że Homeworld 3 rzeczywiście ujrzy światło dzienne już w lutym 2024 roku. Opublikowano bowiem szczegółowe wymagania sprzętowe.

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Choć technika NVIDIA DLSS 3 trafia do coraz większej liczby tytułów, to wciąż nie jest branżowym standardem. Nie brakuje dużych produkcji, które jej nie wykorzystują. W takiej sytuacji często na scenę wkraczają moderzy. Tak było chociażby w przypadku Starfielda i wielu innych starszych gier. Wydane ostatnio Assassin’s Creed Mirage oraz Lies of P także domyślnie nie obsługują na razie DLSS 3, ale są już modyfikacje, które zmieniają ten stan rzeczy.

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.

Acer Nitro V 15 - nadchodzi nowa edycja laptopa dla graczy, która wniesie kilka znaczących usprawnień do serii

Acer Nitro V 15 - nadchodzi nowa edycja laptopa dla graczy, która wniesie kilka znaczących usprawnień do serii

Tajwańskie przedsiębiorstwo Acer po raz kolejny przychodzi z nową propozycją dla graczy. Tym razem jest nią przedstawiciel serii laptopów Nitro V 15. Urządzenia z tej linii były już wcześniej obecne na rynku, a omawiana nowość ma przynieść do niej kilka zmian. W szczególności będą nimi: matryca z wyższą częstotliwością odświeżania, większa ilość pamięci RAM, a także pojemniejszy nośnik danych. Usprawnienia są zauważalne, a jednak cena została utrzymana na podobnym pułapie.

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

W celu poprawienia wydajności wielu gier producenci często decydują się na implementację dostępnych rozwiązań, które pomagają uzyskać większą liczbę klatek na sekundę, a przy tym zachować odpowiednią jakość. Jednym z nich jest DLSS (Deep Learning Super Sampling) od NVIDII. Dzięki uczeniu maszynowemu i wykorzystaniu sieci neuronowej technologia ta umożliwia wygenerowanie klatek o wyższej rozdzielczości od natywnie wyświetlanej, a przy tym zwiększa płynność rozgrywki. Kolejne tytuły otrzymały...

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor zadebiutował w kwietniu tego roku, ale nie można powiedzieć, by premiera należała do specjalnie udanych (nie licząc samej sprzedaży, z której Electronic Arts jest bardzo zadowolone). Gra borykała się z wieloma problemami natury technicznej, a także z fatalną optymalizacją. Gracze PC mogli skorzystać wyłącznie z techniki AMD FSR 2, której implementacja nie należała do najlepszych. Z kolei konsolowi gracze krytykowali tryb Performance, w którym rozdzielczość obniżana była...

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Choć formalna premiera Starfielda dopiero przed nami, to nabywcy edycji Premium już rozpoczęli zabawę. Nowa produkcja Bethesdy trzyma poziom, ale niektórzy gracze i recenzenci są delikatnie rozczarowani. Pewne jest, że gra będzie imponowała liczbą modyfikacji. Jeden z pierwszych modów wprowadza wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Standardowa wersja gry oferuje niestety jedynie funkcję AMD FSR 2.

Test MSI Raider GE78HX - Ekstremalnie wydajny notebook do gier z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

Test MSI Raider GE78HX - Ekstremalnie wydajny notebook do gier z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

W tym roku mieliśmy okazję testować jeden ze sztandarowych notebooków firmy MSI na 2023 rok - mowa o modelu Titan GT77 HX 13V, który w nowej wersji połączył takie podzespoły jak Intel Core i9-13980HX oraz NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Titan GT77 jednak był tylko odświeżonym modelem, praktycznie pozbawionym jakichkolwiek nowości względem wersji z 2022 roku. Tymczasem tajwański producent zaoferował w tym roku jeszcze jedno urządzenie, będące jednak już kompletnie nowym kadłubkiem. Mowa o modelu...

Test Dream Machines RG4070-17PL27 z Intel Core i7-13700H oraz GeForce RTX 4070. Czy taki zestaw sprawdzi się w grach?

Test Dream Machines RG4070-17PL27 z Intel Core i7-13700H oraz GeForce RTX 4070. Czy taki zestaw sprawdzi się w grach?

Kilka miesięcy temu na rynek trafiły pierwsze notebooki z układami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, jednak daleko mi było do określania ich mianem opłacalnych. Tak naprawdę przez długi okres czasu najbardziej optymalnym wyborem był sprzęt z minimum GeForce RTX 4080 Laptop GPU, ponieważ w takich modelach wzrost wydajności był odczuwalny, a jednocześnie wiele urządzeń pozostało na podobnych półkach cenowych. W ostatnich tygodniach rynek nieco zweryfikował ceny większości laptopów...

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Test ASUS ROG Zephyrus M16 - Stylowy notebook do gier i pracy z układem NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

Test ASUS ROG Zephyrus M16 - Stylowy notebook do gier i pracy z układem NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

ASUS w swojej ofercie notebooków dla graczy posiada obecnie trzy główne serie: TUF Gaming jako tańsze rozwiązania, choć nadal z akceptowalną wydajnością w Full HD, ROG Strix o wysokiej wydajności oraz dość odpustowym wyglądzie oraz ROG Zephyrus, czyli nadal wydajne jednostki ale jednocześnie o znacznie bardziej stylowym designie. W ostatnich miesiącach mieliśmy już okazję przyjrzeć się chociażby laptopom ASUS ROG Strix SCAR 16 z GeForce RTX 4080 Laptop GPU oraz ASUS TUF Gaming A16 Advantage z AMD...

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

W momencie prezentacji architektury Ada Lovelace oraz pierwszych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, sporo czasu poświęcono wówczas na prezentację odnowionej wersji gry Portal, czyli jednej z najbardziej oryginalnych gier platformowo-logicznych od firmy Valve. Nową wersję Portala upiększono dzięki implementacji Path Tracingu, co znacząco wpłynęło na poprawę jakości oprawy graficznej. Portal RTX był również jedną z pierwszych gier z obsługą techniki DLSS 3 (Super Resolution w połączeniu z...

Test Hyperbook V17 Liquid z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Chłodzenie wodne w tym laptopie do gier daje radę

Test Hyperbook V17 Liquid z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Chłodzenie wodne w tym laptopie do gier daje radę

W zeszłym roku jeden z testowanych przez nas notebooków oferował możliwość chłodzenia cieczą. W porównaniu do rozwiązań sprzed kilku lat, omawiany tutaj pomysł charakteryzuje się wykorzystaniem osobnej (acz niewielkiej) skrzynki z pompą do chłodzenia cieczą. Dołączone węże podłączamy do laptopa i praktycznie od razu możemy cieszyć się lepszą kulturą pracy pod obciążeniem czy niższymi temperaturami. Laptop Hyperbook V17 Liquid - bo o nim mowa - w zeszłym roku oferowany był z procesorem...

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Niedawno świat obiegła wiadomość o partnerstwie pomiędzy AMD, a Bethesdą przy produkcji gry Starfield. W rezultacie tytuł ma być w szczególny sposób zoptymalizowany pod najnowszy sprzęt pierwszej z tych firm. Nie to jednak wywołało największe oburzenie. Wspópraca pomiędzy dwoma firmami oznacza najprawdopodobniej, że w Starfieldzie nie uświadczymy oficjalnie wsparcia dla innej techniki upscalingu niż FSR. Zmienić to postanowił znany moder.

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.