Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dlss 3

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Banishers: Ghosts of New Eden z obsługą DLSS 3. Wzrost liczby klatek na sekundę jest znaczący

Gra Banishers: Ghosts of New Eden przypadła do gustu wielu krytykom. PC-towa wersja tytułu oscyluje aktualnie w okolicach średniej 80/100 na portalu Metacritic. Wynika z tego, że studio DON’T NOD dostarczyło udaną produkcję. Gra posiada także wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3, która będzie przydatna zwłaszcza dla osób planujących grać w rozdzielczości 4K, z wyższą częstotliwością odświeżania monitora. W takim przypadku można liczyć na znaczący wzrost liczby FPS-ów.

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Half-Life 2 RTX - NVIDIA podzieliła się nowym materiałem. Tak wygląda Path Tracing wprowadzony do klasycznej gry

Valve przypuściło ostatnimi czasy całkiem niezłą ofensywę, jeżeli chodzi o wprowadzanie najnowszych technologii do najbardziej uznanych klasyków. Portal, jedna z najwyżej ocenianych gier w historii Steama i niezwykle oryginalna pozycja, może zostać już sprawdzona w wersji z Ray Tracingiem (daleka od ideału optymalizacja to już inna kwestia). Obecnie czekamy na być może jeszcze bardziej efektowny powrót wielkiego klasyka sprzed niemal dwóch dekad.

Horizon Forbidden West PC, Dragon’s Dogma 2 oraz Diablo IV wśród gier, które otrzymają wsparcie DLSS 3 oraz Ray Tracingu

Horizon Forbidden West PC, Dragon’s Dogma 2 oraz Diablo IV wśród gier, które otrzymają wsparcie DLSS 3 oraz Ray Tracingu

Tegoroczne CES to oczywiście nie tylko zapowiedzi związane z szeroko pojętym sprzętem, ale także omówienie pewnych aspektów tyczących się ściśle gier. Ten rok z pewnością będzie uboższy w znakomite tytuły w stosunku do poprzedniego, aczkolwiek nadal znajdą się interesujące pozycje. Co więcej, w istotnym stopniu zostanie to powiązane z technologicznymi ulepszeniami. Wielu chociażby czeka na pecetową premierę drugiego Horizon Forbidden West.

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Na rynku obecne są aktualnie dwie techniki generowania klatek, których zadaniem jest znaczące zwiększanie liczby FPS-ów w grach. Mowa oczywiście o rozwiązaniach autorskich NVIDII i AMD, które są częścią składową DLSS 3 i FSR 3. Według ostatnich doniesień, nad podobną techniką pracuje także Intel. Jeśli wszystko pójdzie po myśli amerykańskiej firmy, to XeSS ExtraSS będzie działał na kartach graficznych każdego producenta.

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Dead Space Remake - wprowadzono modyfikację umożliwiającą zastosowanie techniki NVIDIA DLSS 3 Frame Generation

Od pewnego już czasu weszliśmy w erę remake'ów czy remasterów, co zdecydowanie nie każdemu się podoba - i nie bez przyczyny. Poza odtwórczymi próbami zarobienia na niemal tym samym, znajdą się jednak pozycje z udanym podejściem do tej kwestii - nie tylko znakomicie przenosząc dany klasyk do dzisiejszej technologii, ale przy tym wszystkim dodając coś od siebie. W tym roku tak było z Resident Evil 4, ale i odświeżoną wersją kosmicznego survival horroru.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora to wedle opinii graczy i recenzentów przeciętna produkcja w pięknej oprawie graficznej. Deweloperzy z Massive Entertainment w zasadzie jeden do jednego przełożyli świat znany z filmów do gry. Oczywiście jakość oprawy graficznej sprawia, że tytuł ma swoje wymagania sprzętowe. Niestety jedyną dostępną opcją generowania klatek jest FSR 3. Pewien znany moder postanowił zaradzić tej kwestii i zaimplementował w grze DLSS 3.

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Cyberpunk 2077 a Path Tracing, czyli o tym, jak zrezygnowałem z używania najbardziej zaawansowanej techniki śledzenia promieni

Path Tracing to w ocenie wielu ekspertów przyszłość w rozwoju grafiki komputerowej. Do niedawna poza zasięgiem konsumenckich kart graficznych, teraz trafia do pierwszych gier. Jednym ze sztandarowych przykładów jej zastosowania jest gra Cyberpunk 2077. Niestety jesteśmy dopiero w początkowym etapie rozwoju tej techniki, więc ma ona wiele mankamentów. Sam zrezygnowałem z jej używania podczas rozgrywki w produkcję studia CD Projekt RED.

Wymagania sprzętowe Homeworld 3 PC. Nie zabraknie Ray Tracingu jak również technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 2

Wymagania sprzętowe Homeworld 3 PC. Nie zabraknie Ray Tracingu jak również technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 2

Homeworld 3 to gra, na którą niecierpliwie czekają miłośnicy RTS-ów. Fani gatunku nie byli przez ostatnie lata rozpieszczani. Próżno szukać RTS-ów wydawanych przez większe podmioty. Jednym ratunkiem była scena gier niezależnych, gdzie czasami pojawiały się tego typu produkcje. Wiele wskazuje jednak na to, że Homeworld 3 rzeczywiście ujrzy światło dzienne już w lutym 2024 roku. Opublikowano bowiem szczegółowe wymagania sprzętowe.

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Assassin's Creed Mirage i Lies of P z modem dodającym obsługę techniki NVIDIA DLSS 3

Choć technika NVIDIA DLSS 3 trafia do coraz większej liczby tytułów, to wciąż nie jest branżowym standardem. Nie brakuje dużych produkcji, które jej nie wykorzystują. W takiej sytuacji często na scenę wkraczają moderzy. Tak było chociażby w przypadku Starfielda i wielu innych starszych gier. Wydane ostatnio Assassin’s Creed Mirage oraz Lies of P także domyślnie nie obsługują na razie DLSS 3, ale są już modyfikacje, które zmieniają ten stan rzeczy.

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

NVIDIA DLSS 3 nie zachwyca implementacją w grze Witchfire. Wzrost wydajności jest ograniczony

Witchfire, po bardzo długim okresie produkcji, trafił wreszcie 20 września do wczesnego dostępu na platformie Epic. Tytuł spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem, choć przed deweloperami jeszcze sporo pracy. Na plus można także zaliczyć obsługę technik DLSS 2 i DLSS 3, ale włączenie tej ostatniej opcji nie zawsze przynosi spodziewany wzrost liczby klatek na sekundę. Możliwe, że element ten będzie poprawiony przed właściwą premierą.

Acer Nitro V 15 - nadchodzi nowa edycja laptopa dla graczy, która wniesie kilka znaczących usprawnień do serii

Acer Nitro V 15 - nadchodzi nowa edycja laptopa dla graczy, która wniesie kilka znaczących usprawnień do serii

Tajwańskie przedsiębiorstwo Acer po raz kolejny przychodzi z nową propozycją dla graczy. Tym razem jest nią przedstawiciel serii laptopów Nitro V 15. Urządzenia z tej linii były już wcześniej obecne na rynku, a omawiana nowość ma przynieść do niej kilka zmian. W szczególności będą nimi: matryca z wyższą częstotliwością odświeżania, większa ilość pamięci RAM, a także pojemniejszy nośnik danych. Usprawnienia są zauważalne, a jednak cena została utrzymana na podobnym pułapie.

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

W celu poprawienia wydajności wielu gier producenci często decydują się na implementację dostępnych rozwiązań, które pomagają uzyskać większą liczbę klatek na sekundę, a przy tym zachować odpowiednią jakość. Jednym z nich jest DLSS (Deep Learning Super Sampling) od NVIDII. Dzięki uczeniu maszynowemu i wykorzystaniu sieci neuronowej technologia ta umożliwia wygenerowanie klatek o wyższej rozdzielczości od natywnie wyświetlanej, a przy tym zwiększa płynność rozgrywki. Kolejne tytuły otrzymały...

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor otrzymał wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS 3. Gracze konsolowi również zyskają na patchu

Star Wars Jedi Survivor zadebiutował w kwietniu tego roku, ale nie można powiedzieć, by premiera należała do specjalnie udanych (nie licząc samej sprzedaży, z której Electronic Arts jest bardzo zadowolone). Gra borykała się z wieloma problemami natury technicznej, a także z fatalną optymalizacją. Gracze PC mogli skorzystać wyłącznie z techniki AMD FSR 2, której implementacja nie należała do najlepszych. Z kolei konsolowi gracze krytykowali tryb Performance, w którym rozdzielczość obniżana była...

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny

Choć formalna premiera Starfielda dopiero przed nami, to nabywcy edycji Premium już rozpoczęli zabawę. Nowa produkcja Bethesdy trzyma poziom, ale niektórzy gracze i recenzenci są delikatnie rozczarowani. Pewne jest, że gra będzie imponowała liczbą modyfikacji. Jeden z pierwszych modów wprowadza wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Standardowa wersja gry oferuje niestety jedynie funkcję AMD FSR 2.

Test MSI Raider GE78HX - Ekstremalnie wydajny notebook do gier z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

Test MSI Raider GE78HX - Ekstremalnie wydajny notebook do gier z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

W tym roku mieliśmy okazję testować jeden ze sztandarowych notebooków firmy MSI na 2023 rok - mowa o modelu Titan GT77 HX 13V, który w nowej wersji połączył takie podzespoły jak Intel Core i9-13980HX oraz NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Titan GT77 jednak był tylko odświeżonym modelem, praktycznie pozbawionym jakichkolwiek nowości względem wersji z 2022 roku. Tymczasem tajwański producent zaoferował w tym roku jeszcze jedno urządzenie, będące jednak już kompletnie nowym kadłubkiem. Mowa o modelu...

Test Dream Machines RG4070-17PL27 z Intel Core i7-13700H oraz GeForce RTX 4070. Czy taki zestaw sprawdzi się w grach?

Test Dream Machines RG4070-17PL27 z Intel Core i7-13700H oraz GeForce RTX 4070. Czy taki zestaw sprawdzi się w grach?

Kilka miesięcy temu na rynek trafiły pierwsze notebooki z układami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, jednak daleko mi było do określania ich mianem opłacalnych. Tak naprawdę przez długi okres czasu najbardziej optymalnym wyborem był sprzęt z minimum GeForce RTX 4080 Laptop GPU, ponieważ w takich modelach wzrost wydajności był odczuwalny, a jednocześnie wiele urządzeń pozostało na podobnych półkach cenowych. W ostatnich tygodniach rynek nieco zweryfikował ceny większości laptopów...

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Test ASUS ROG Zephyrus M16 - Stylowy notebook do gier i pracy z układem NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

Test ASUS ROG Zephyrus M16 - Stylowy notebook do gier i pracy z układem NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU

ASUS w swojej ofercie notebooków dla graczy posiada obecnie trzy główne serie: TUF Gaming jako tańsze rozwiązania, choć nadal z akceptowalną wydajnością w Full HD, ROG Strix o wysokiej wydajności oraz dość odpustowym wyglądzie oraz ROG Zephyrus, czyli nadal wydajne jednostki ale jednocześnie o znacznie bardziej stylowym designie. W ostatnich miesiącach mieliśmy już okazję przyjrzeć się chociażby laptopom ASUS ROG Strix SCAR 16 z GeForce RTX 4080 Laptop GPU oraz ASUS TUF Gaming A16 Advantage z AMD...

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

W momencie prezentacji architektury Ada Lovelace oraz pierwszych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, sporo czasu poświęcono wówczas na prezentację odnowionej wersji gry Portal, czyli jednej z najbardziej oryginalnych gier platformowo-logicznych od firmy Valve. Nową wersję Portala upiększono dzięki implementacji Path Tracingu, co znacząco wpłynęło na poprawę jakości oprawy graficznej. Portal RTX był również jedną z pierwszych gier z obsługą techniki DLSS 3 (Super Resolution w połączeniu z...

Test Hyperbook V17 Liquid z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Chłodzenie wodne w tym laptopie do gier daje radę

Test Hyperbook V17 Liquid z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU. Chłodzenie wodne w tym laptopie do gier daje radę

W zeszłym roku jeden z testowanych przez nas notebooków oferował możliwość chłodzenia cieczą. W porównaniu do rozwiązań sprzed kilku lat, omawiany tutaj pomysł charakteryzuje się wykorzystaniem osobnej (acz niewielkiej) skrzynki z pompą do chłodzenia cieczą. Dołączone węże podłączamy do laptopa i praktycznie od razu możemy cieszyć się lepszą kulturą pracy pod obciążeniem czy niższymi temperaturami. Laptop Hyperbook V17 Liquid - bo o nim mowa - w zeszłym roku oferowany był z procesorem...

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Starfield - moder zapowiada dodanie obsługi DLSS 3 już w trakcie przedpremierowego dostępu

Niedawno świat obiegła wiadomość o partnerstwie pomiędzy AMD, a Bethesdą przy produkcji gry Starfield. W rezultacie tytuł ma być w szczególny sposób zoptymalizowany pod najnowszy sprzęt pierwszej z tych firm. Nie to jednak wywołało największe oburzenie. Wspópraca pomiędzy dwoma firmami oznacza najprawdopodobniej, że w Starfieldzie nie uświadczymy oficjalnie wsparcia dla innej techniki upscalingu niż FSR. Zmienić to postanowił znany moder.

Fallout 4 - pokazano mod wprowadzający obsługę DLSS 3. Jest duża szansa na stabilne 60 klatek na sekundę

Fallout 4 - pokazano mod wprowadzający obsługę DLSS 3. Jest duża szansa na stabilne 60 klatek na sekundę

Fallout 4 to gra z poważnymi problemami optymalizacyjnymi, które nigdy nie zostały w pełni rozwiązane przez deweloperów. Liczba klatek na sekundę w bardziej rozbudowanych terenach miejskich potrafi spaść poniżej 60 niezależnie od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Fani tytułu przez bardzo długi czas musieli znosić te niedogodności. Pojawiła się jednak nadzieja na to, że zostaną one już wkrótce przynajmniej częściowo rozwiązane.

NVIDIA GeForce RTX 4060 - nadchodzi premiera nowego układu graficznego. Producent ukazuje jego możliwości

NVIDIA GeForce RTX 4060 - nadchodzi premiera nowego układu graficznego. Producent ukazuje jego możliwości

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami NVIDII dotyczącymi wprowadzenia rodziny GeForce RTX 4060, na rynek trafiają kolejne karty z tej serii. Do tej pory doczekaliśmy się premiery modelu NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti 8 GB, więc przyszła pora na wersję bez dopisku "Ti". Oficjalna data debiutu omawianej karty graficznej z rodziny Ada Lovelace ma nastąpić już 29 czerwca bieżącego roku. Natomiast jeśli chodzi o cenę startową, to producent ustalił ją na 299 dolarów.

NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU - generacja Ada Lovelace w laptopach to w dużej mierze rozczarowanie

NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU - generacja Ada Lovelace w laptopach to w dużej mierze rozczarowanie

W styczniu NVIDIA zaprezentowała nową generację układów graficznych Ada Lovelace dla notebooków. Ujawniono łącznie pięć modeli GPU: GeForce RTX 4090 Laptop GPU, GeForce RTX 4080 Laptop GPU, GeForce RTX 4070 Laptop GPU, GeForce RTX 4060 Laptop GPU oraz GeForce RTX 4050 Laptop GPU. W kolejnych tygodniach testowaliśmy kolejne układy graficzne, dzięki czemu obecnie mamy już praktycznie komplet danych, by móc podsumować to co dotychczas zostało zaprezentowane przez NVIDIĘ. Na chwilę obecną niestety trzeba...

NVIDIA DLSS – przygotowano nowy zestaw ustawień dla Unreal Engine 5.2, który będą mogli wykorzystać deweloperzy gier

NVIDIA DLSS – przygotowano nowy zestaw ustawień dla Unreal Engine 5.2, który będą mogli wykorzystać deweloperzy gier

Technika NVIDIA DLSS to rozwiązanie, które pozwala znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów w grach ją obsługujących. Deweloperzy mają dostęp do znacznie szerszej możliwości jej konfiguracji niż użytkownicy końcowi. Wykorzystanie techniki opiera się na pewnych predefiniowanych zestawach ustawień, które twórcy mają do dyspozycji na etapie procesu produkcji. Według najnowszych informacji, do Unreal Engine 5.2 ma trafić zupełnie nowy zestaw opatrzony literą G.

Test Dream Machines RX4090-17PL25 - Topowy notebook z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU i Intel Core i9-13900HX

Test Dream Machines RX4090-17PL25 - Topowy notebook z NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU i Intel Core i9-13900HX

Jakiś czas temu mieliśmy okazję testować jeden z najnowszych notebooków od Dream Machines. Model ten wyposażony był w układ graficzny NVIDIA GeForce RTX 4070, który miał wyjątkowo nierówną wydajność. Firma jednak oferuje także znacznie mocniejsze propozycje i dzisiaj skupimy się na flagowym notebooku, który o dziwo nie kosztuje jakoś znacznie więcej niż wspomniany wcześniej model z GeForce RTX 4070. Dream Machines RX4090-17PL25, bo o nim mowa, korzysta z najmocniejszego obecnie układu graficznego...

Czy na laptopie MSI Cyborg 15 pogramy w wymagające gry? Sprawdzamy jak działa NVIDIA DLSS 3 na GeForce RTX 4050

Czy na laptopie MSI Cyborg 15 pogramy w wymagające gry? Sprawdzamy jak działa NVIDIA DLSS 3 na GeForce RTX 4050

Wraz z premierą pierwszych desktopowych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, producent zaprezentował także nową wersję techniki DLSS - DLSS 3, która składa się z trzech składowych: DLSS Super Resolution (DLSS 2), Frame Generation z Optical Flow Accelerator oraz NVIDIA Reflex, która dba o utrzymywanie opóźnienia sygnału na akceptowalnym poziomie. Sporo z dotychczasowych testów ukierunkowanych było na wydajność topowych modeli, tj. GeForce RTX 4090 czy GeForce RTX 4080. Technika DLSS 3 trafiła również...

Test MSI Cyborg 15 - Jeden z najtańszych laptopów do gier wyposażonych w układ graficzny NVIDIA GeForce RTX 4050

Test MSI Cyborg 15 - Jeden z najtańszych laptopów do gier wyposażonych w układ graficzny NVIDIA GeForce RTX 4050

Tajwańska firma MSI w tym roku zaprezentowała szereg nowych i odświeżonych notebooków dla graczy, wyposażonych w układy graficzne NVIDIA GeForce RTX 4000 Laptop GPU. Najmocniejszy z nich - Titan GT77 HX 13V z GeForce RTX 4090 Laptop GPU został już przez nas przetestowany kilka tygodni temu. Tam mogliśmy oczekiwać świetnych wyników w grach oraz programach użytkowych, jednak wadą okazała się potwornie wręcz wysoka cena. Dzisiaj kierujemy się na przeciwległy brzeg, prezentując najbardziej podstawowy...

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Cyberpunk 2077 w wersji 1.62 został już wcześniej przetestowany pod kątem wydajności najmocniejszych kart graficznych w trybie Ray Tracing: Overdrive Mode, który aktywuje pełny Path Tracing w produkcji CD Projekt RED. Wspomniana aktualizacja gry przyniosła jednak jeszcze jedną nowość do Night City. Mowa o implementacji trzeciej techniki Intel XeSS w wersji 1.1. Jest to już trzecie rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu, a które zostało wprowadzone do Cyberpunka 2077. Uznaliśmy, że będzie to dobra...

Star Wars Jedi: Survivor - modder zwiększył liczbę FPS-ów w grze dzięki implementacji techniki NVIDIA DLSS 3

Star Wars Jedi: Survivor - modder zwiększył liczbę FPS-ów w grze dzięki implementacji techniki NVIDIA DLSS 3

Premiera gry Star Wars Jedi: Survivor na PC nie należała do zbyt udanych. Tytuł jest mocno krytykowany za fatalną optymalizację. Doniesienia wskazują, że w przypadku części graczy nawet zastosowanie topowych komponentów nie pozwala uzyskać stabilnych 60 klatek na sekundę podczas całej rozgrywki. Choć twórcy zapewne z czasem poprawią działanie gry, to pewien znany modder postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Efekty są obiecujące.

Test NVIDIA DLSS 3 Frame Generation i opóźnienień systemowych. Czy dodatkowe klatki wpływają na płynność obrazu?

Test NVIDIA DLSS 3 Frame Generation i opóźnienień systemowych. Czy dodatkowe klatki wpływają na płynność obrazu?

Wraz z premierą nowej generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, producent wprowadził także technikę DLSS 3, która zawiera w sobie łącznie trzy funkcjonalności: DLSS Super Resolution (wcześniej znany jako DLSS 2), NVIDIA Reflex oraz Frame Generation, który potrafi nawet kilkukrotnie zwiększyć wydajność w obsługiwanych grach. W kontekście DLSS 3 najwięcej pytań, jakie się rodzi w sieci, dotyczy tego jak bardzo wzrasta input lag i jak to wpływa na faktyczne odczucia z grania. Na przykładzie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.