Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Przytłaczająca większość ankietowanych osób związanych z branżą gier wideo skarży się na nękanie ze strony graczy

Ewelina Stój | 23-01-2023 17:30 |

Przytłaczająca większość ankietowanych osób związanych z branżą gier wideo skarży się na nękanie ze strony graczyJak mawiają: "praca z ludźmi jest wyjątkowo trudna". I rzeczywiście - różne charaktery, punkty widzenia czy sposób, w jaki patrzymy na świat sprawiają, że kontakty społeczne (zwłaszcza te przymusowe) często nas męczą. Ja dodałabym, że praca z ludźmi, którzy stoją za internetowymi nickami jest jeszcze trudniejsza ;), ponieważ każdemu z nas łatwiej jest rzucić krytyką, często nawet bezpodstawną, gdy nie jesteśmy z kimś twarzą w twarz. Taką pracę mają np. osoby związane z gamedevem.

Jak donosi raport GDC, aż 91% ankietowanych osób pracujących w branży gier uważa nękanie i toksyczność graczy za problem, przy czym 42% twierdzi, że jest to problem naprawdę poważny. 

Przytłaczająca większość ankietowanych osób związanych z branżą gier wideo skarży się na nękanie ze strony graczy [1]

Kiedyś to było, czyli w którą stronę idzie gamedev i dlaczego w złą?

Choć "devsi" większość swego czasu spędzają pracując z oprogramowaniem, to nie sposób, aby prędzej czy później, zwłaszcza w przypadku większych studiów gier, nie spotkali się z odzewem społeczności. Ba, odpowiednio oddelegowane osoby z poszczególnych studiów powinny wręcz pozyskiwać od graczy tzw. feedback, aby wiedzieć czy dana gra się podoba, czy też raczej kolejna taka produkcja powinna być bardziej dopracowana. Jak się jednak okazuje, ścieranie się z tymże feedbackiem bardzo często jest czynnością mocno traumatyczną.

Przytłaczająca większość ankietowanych osób związanych z branżą gier wideo skarży się na nękanie ze strony graczy [2]

Gracze nie rozumieją istoty NFT stąd ich niechęć - uważa Ubisoft odpowiadając na bojkot platformy Quartz

Jak donosi najnowszy raport z GDC (Game Development Conference), aż 91% ankietowanych osób pracujących w branży gier uważa nękanie i toksyczność graczy za problem, przy czym 42% twierdzi, że jest to problem naprawdę poważny. Oczywiście ze wspomnianą toksycznością dużo częściej stykają się osoby pracujące w marketingu czy social mediach, ale problem nie omija także samych deweloperów. Pod pojęciem nękania rozumie się nie tylko bezpodstawną krytykę, popularnie nazywaną hejtem, ale nawet molestowanie seksualne. Wesoło więc, jak widać, nie jest. Tyle dobrze, że aż 68% ankietowanych przyznało, iż firma, w której pracują przedsięwzięła już kroki, by ów problem rozwiązać.

Przytłaczająca większość ankietowanych osób związanych z branżą gier wideo skarży się na nękanie ze strony graczy [3]

Diablo Immortal zarabia dziennie tyle, że nikt nie przejmowałby się krytyką. Z pewnością nie robi tego Blizzard

Ponadto, osoby związane z branżą gier, zapytane o to, jak powinno reagować się na nękanie ze strony graczy, odpowiadały często, aby wyskoki takie ignorować ("zaakceptuj to, odpuść, idź dalej"). Inni byli bardziej stanowczy i sugerowali banowanie malkontentów, ale pojawiły się i takie osoby, które najchętniej widziałyby rozwiązania bardziej proaktywne. Co to oznacza? Ano to, aby zachęcać graczy do częstszego rozwiązywania swoich problemów z grami poprzez infolinie producentów czy wydawców, zamiast przez wypisywanie swoich pretensji w internecie. Osobiście nie wiem jednak, czy na takie stanowiska pracy przy obsłudze klienta zgłaszałoby się wówczas dużo chętnych...

Źródło: GDC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 75

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.