Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000
NVIDIA Smooth Motion jest modelem opartym na sztucznej inteligencji, który dodaje dodatkową klatkę obok dwóch wyrenderowanych w standardowy sposób. Działa to zatem na podobnej zasadzie jak Frame Generation. Różnica polega na tym, że opcja ta jest dostępna z poziomu sterownika dla wszystkich gier, opartych na bibliotekach DirectX 11 oraz DirectX 12, które nie posiadają natywnej obsługi DLSS Frame Generation. Opcja ta dotychczas była dostępna wyłącznie dla kart GeForce RTX 5000, jednak teraz się to zmienia.
Sterowniki graficzne NVIDIA 590.26, dostępne obecnie w formie preview, wprowadzają obsługę funkcji Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000.
Karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 900 Maxwell, GeForce GTX 1000 Pascal oraz TITAN V z powolnym wygaszaniem wsparcia
NVIDIA opublikowała sterowniki graficzne w wersji preview o numerze 590.26. Jako że to wersja preview, domyślnie nie jest ona dostępna do pobrania tak jak normalne paczki WHQL, zamiast tego należy udać się tutaj, zalogować na konto NVIDIA i zaakceptować warunki. Wtedy dopiero będzie możliwość pobrania paczki. Co do samych sterowników, to wprowadzają one wsparcie dla Shader Model 6.9 oraz rozszerzają obsługę Smooth Motion o karty graficzne GeForce RTX 4000 z generacji Ada Lovelace. O ile obsługa SM 6.9 jest na razie przygotowana bardziej pod developerów niż pod graczy, o tyle z drugiej z wymienionych funkcji mogą skorzystać posiadacze odpowiednich kart.
NVIDIA GeForce RTX 5070 SUPER oraz GeForce RTX 5070 Ti SUPER - Nadchodzą lepiej wyposażone karty graficzne Blackwell
Po zainstalowaniu sterowników, użytkownicy układów Ada Lovelce mogą włączyć software'owy Frame Generation za pośrednictwem aplikacji NVIDIA w grach, które domyślnie nie obsługują sprzętowego generowania klatek. Początkowo dotyczyło to gier pisanych pod biblioteki DirectX 11 oraz DirectX 12, a od niedawna wsparcie poszerzono o tytuły korzystające z API Vulkan. Pierwsze testy (via VideoCardz) potwierdzają, że Smooth Motion działa na kartach poprzedniej generacji. W przypadku np. Company of Heroes 3, na karcie GeForce RTX 4090 bez problemu podwojono liczbę klatek na sekundę - z 60 do 120.
Powiązane publikacje

Micron dołącza do Samsunga i SK hynix jako trzecia firma dostarczająca pamięci GDDR7 dla kart graficznych GeForce RTX 5000
67
TrashBench ustanawia rekord OC układu GeForce GTX 1060 osiągając 2202 MHz z nietypowym autorskim chłodzeniem
18
NVIDIA GeForce RTX 5090 bez pełnego PCIe 5.0 sporo traci w niektórych zastosowaniach. Jak bardzo może zwolnić?
67
Karta graficzna GALAX GeForce RTX 5090 D ustanowiła nowe rekordy overclockingu osiągając 3650 MHz GPU i 36 Gbps GDDR7
3