Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

upscaling

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Od ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

W trakcie październikowej prezentacji kart graficznych AMD Radeon RX 6000 (RX 6800, RX 6800 XT i RX 6900 XT) oficjalnie zapowiedziano technikę FidelityFX Super Resolution, która miała być odpowiednikiem konkurencyjnego rozwiązania NVIDIA DLSS. Niestety, wówczas nie poznaliśmy żadnych szczegółów, ale w ostatnich tygodniach przecieki przybrały na sile. Według plotek AMD FidelityFX Super Resolution miało trafić na wiosnę, a potem, że Czerwoni zwlekają z prezentacją do czasu aż będzie można ją wykorzystać...

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Wczoraj odbyła się prezentacja karty graficznej AMD Radeon RX 6700 XT - jej wydajność może finalnie okazać się całkiem pozytywnym zaskoczeniem. Według informacji przedstawionych przez AMD, w wielu grach możemy liczyć na wyniki lepsze od kart NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti oraz GeForce RTX 3070. Nieco gorzej prezentuje się jednak kwestia ceny. Radeon RX 6700 XT będzie bowiem zauważalnie droższy od Radeona RX 5700 XT (479 dolarów vs 399 dolarów). Debiut sklepowy ma nastąpić 18 marca, a dodatkowo AMD poprzez...

RIDE 4 - sprawdzamy najnowsze wyścigi motocyklowe na konsoli Sony PlayStation 5. Płynne 60 FPS, ale bez natywnego 4K

RIDE 4 - sprawdzamy najnowsze wyścigi motocyklowe na konsoli Sony PlayStation 5. Płynne 60 FPS, ale bez natywnego 4K

Mówiąc o grach wyścigowych najczęściej mamy na myśli takie serie jak Forza (Motorsport/Horizon), Need for Speed, DiRT, Formula 1 czy Gran Turismo. Najczęściej oferują one jednak możliwość ścigania się samochodami czy bolidami różnej maści. Dużo rzadziej na rynku spotykamy gry, w których wyścigi odbywają się na motocyklach. Jedną z prężniej rozwijających się serii gier wyścigowych na dwóch kółkach jest RIDE, które w zeszłym roku doczekało się już czwartej, głównej odsłony. Początkowo...

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0

Obecna (jeszcze) generacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 przyniosła ze sobą ciekawe rozwiązanie o nazwie DLSS, która jest powiązana z renderowaniem obrazu bazowego w niższej rozdzielczości i późniejszym jego upscalowaniu do wyższej z użyciem algorytmów sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia. Pierwsza generacja DLSS była jednak delikatnie mówiąc porażką, zbytnio rozmywając obraz, tym samym oferując go w znacznie gorszej jakości niż natywna rozdzielczość. Dopiero druga generacja...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.