Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

upscaling

NVIDIA DLSS 3.7.0 - nowa wersja technologii wprowadza znaczącą zmianę. Lepsza jakość obrazu pod każdym względem

NVIDIA DLSS 3.7.0 - nowa wersja technologii wprowadza znaczącą zmianę. Lepsza jakość obrazu pod każdym względem

Technologia NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) została stworzona w celu zapewnienia płynniejszej rozgrywki w grach wideo. Jej sposób działania opiera się na odpowiednim algorytmie, który analizuje obraz w niższej rozdzielczości i skaluje go do wyższej (wybranej przez użytkownika). W tym procesie powstają jednak pewne nieścisłości w obrazie, więc rozwiązanie jest wciąż usprawniane. NVIDIA DLSS w najnowszej wersji 3.7.0 radzi sobie z tym zadaniem jeszcze lepiej.

Need For Speed: Underground RTX Remix - kultowa gra wyścigowa z modem wprowadzającym Path Tracing. Wersja alfa do ściagnięcia

Need For Speed: Underground RTX Remix - kultowa gra wyścigowa z modem wprowadzającym Path Tracing. Wersja alfa do ściagnięcia

Na chwilę obecną seria ta nie przechodzi najlepszych momentów. Jeżeli w ciągu ostatnich lat cokolwiek się pojawiało, raczej zaliczało się albo do marnych prób wskrzeszenia dawnej formuły, albo osobliwych eksperymentów, przyjętych przez społeczność w sposób mieszany (np. NFS: Unbound). Miała jednak kilka znakomitych momentów - jak choćby Need for Speed: Underground, wprowadzający franczyzę w nową erę. Do dziś jest wspominany, choć minęło już ponad 20 lat.

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3

Pomimo że najnowsza wersja technologii upscalingu oraz generowania klatek od firmy AMD, czyli FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3), jest na rynku już jakiś czas, to oficjalnie niewiele tytułów doczekało się jej implementacji. Wszystko zaczyna się jednak odmieniać, wszak w połowie grudnia 2023 roku AMD udostępniło kod źródłowy tej technologii. Pewien użytkownik stworzył modyfikację, która wprowadza AMD FSR 3 do gier, które obsługują technologię NVIDIA DLSS 3.

NVIDIA RTX Video Super Resolution - wersja 1.5 wprowadza obsługę starszych kart oraz zwiększa możliwości działania

NVIDIA RTX Video Super Resolution - wersja 1.5 wprowadza obsługę starszych kart oraz zwiększa możliwości działania

NVIDIA stale rozwija swoje usługi oraz funkcje, które do działania wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji. Wprowadzona całkiem niedawno technologia RTX Video Super Resolution umożliwiała do tej pory skalowanie wideo do wyższych rozdzielczości, dzięki czemu oglądając konkretny materiał, mogliśmy liczyć na dużo lepszą jakość. Oczywiście wymagany był w tym celu odpowiedni układ graficzny, a konkretniej NVIDIA GeForce RTX z serii 30 lub 40. Nowa aktualizacja funkcji wprowadza kilka nowości,...

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

AMD FSR kontra NVIDIA DLSS, czyli komu zależy na tym, aby dana technika nie trafiała do partnerskich tytułów

W interesie graczy jest to, żeby wydawane gry obsługiwały więcej niż jedną technikę upscalingu obrazu. Pozwala to każdemu dokonać wyboru lub skorzystać z tego rozwiązania w ogóle, jeśli na przykład ktoś posiada kartę AMD niewspierającą DLSS. Na rynku wykształciła się jednak pewnego rodzaju nierównowaga. Jak wiadomo, gry wydawane są bardzo często w partnerstwie z producentem kart graficznych i ma to niestety wpływ na dostępność poszczególnych technik upscalingu.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

W zeszłym roku Intel wprowadził technikę XeSS (Xe Super Sampling), która obecnie konkuruje z rozwiązaniami NVIDII oraz AMD - odpowiednio z DLSS oraz FSR. Intel XeSS, podobnie jak NVIDIA DLSS, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do poprawy wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości do docelowej, wybranej przez użytkownika. Producent pochwalił się stopniem zaadaptowania swojego rozwiązania w dotychczasowych grach, Choć DLSS czy FSR mogą pochwalić się znacznie większą liczbą...

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API

Wszystko wskazuje na to, że techniki upscalingu obrazu zostaną z nami na bardzo długi czas. NVIDIA ma swoje DLSS, AMD rozwija FSR 2 (choć nadciąga również trzecia wersja), z kolei Intel wprowadził technikę XeSS. O ile NVIDIA trzyma swoje rozwiązanie jako mocno zamknięte (nawet poszczególne wersje nie są obsługiwane przez karty GeForce RTX, co dobitnie pokazał DLSS 3), tak AMD oraz Intel podchodzą inaczej do tematu. Tym razem skupimy się na AMD FSR 2.2, który w pierwszych grach pojawił się w grudniu...

NVIDIA DLSS 3.1 - nowy pakiet bibliotek SDK wprowadza opcję automatycznej aktualizacji plików w grach

NVIDIA DLSS 3.1 - nowy pakiet bibliotek SDK wprowadza opcję automatycznej aktualizacji plików w grach

W ubiegłym roku, przy okazji prezentacji architektury Ada Lovelace, NVIDIA wprowadziła również nową wersję techniki DLSS o numerze DLSS 3. Nakładają się na nią trzy główne elementy: Super Resolution (czyli to, czym jest obecnie DLSS 2), Frame Generator (wprowadzający dodatkowe klatki na bazie informacji z wektorów ruchu) oraz Reflex, zmniejszający opóźnienia. DLSS nieustannie jest rozwijany i sukcesywnie wprowadzany do kolejnych gier. Wraz z rozwojem pojawiają się kolejne wersje oprogramowania.

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

Rozwijana nieustannie przez firmę AMD technika FSR, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie tytułów. Do tego grona właśnie dołączyła gra F1 22 opracowana przez studio Codemasters. W ostatnim patchu 1.17 zaimplementowano najnowszą wersję FSR, opatrzoną numerem 2.2. Tytuł dołączył tym samym do wąskiego jeszcze grona gier obsługujących tę edycję techniki AMD. Rezultaty użycia FSR 2.2 mogą wydawać się imponujące.

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

AMD FSR 2 potwierdzone w ponad 100 grach, w tym w Star Wars Jedi: Survivor i Dead Island 2. FSR 2.2 otrzyma test w 3DMark

W maju tego roku na rynku pojawiła się technika AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2), która była rozwinięciem prostego rozwiązania dotyczącego upscalingu obrazu, a który otrzymaliśmy przy pierwszej generacji. Druga wersja odznaczyła się lepszą jakością obrazu (a przede wszystkim dobrą jakością wygładzania krawędzi), zachowując przy tym całkiem spory skok wydajności, nawet na zintegrowanych układach graficznych AMD. Producent ogłosił ile dotychczas gier otrzymało obsługę FSR 2. Całkiem...

Intel XeSS - producent omawia szczegóły techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 oraz ogłasza listę gier

Intel XeSS - producent omawia szczegóły techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 oraz ogłasza listę gier

Jak wiadomo, wraz z kartami graficznymi Intel ARC na rynku miało pojawić się nowe rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu z niższej rozdzielczości. Intel XeSS - bo o nim mowa - swoją jakością od początku miało dorównywać najnowszym wersjom NVIDIA DLSS. Jak jednak wiemy, karty graficzne mają wciąż opóźnienie, a tym samym i XeSS nadal nie zadebiutowało na rynku. Producent jednak ogłosił szereg nowych informacji, a także aktualną listę wspieranych gier.

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Od ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

W trakcie październikowej prezentacji kart graficznych AMD Radeon RX 6000 (RX 6800, RX 6800 XT i RX 6900 XT) oficjalnie zapowiedziano technikę FidelityFX Super Resolution, która miała być odpowiednikiem konkurencyjnego rozwiązania NVIDIA DLSS. Niestety, wówczas nie poznaliśmy żadnych szczegółów, ale w ostatnich tygodniach przecieki przybrały na sile. Według plotek AMD FidelityFX Super Resolution miało trafić na wiosnę, a potem, że Czerwoni zwlekają z prezentacją do czasu aż będzie można ją wykorzystać...

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Wczoraj odbyła się prezentacja karty graficznej AMD Radeon RX 6700 XT - jej wydajność może finalnie okazać się całkiem pozytywnym zaskoczeniem. Według informacji przedstawionych przez AMD, w wielu grach możemy liczyć na wyniki lepsze od kart NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti oraz GeForce RTX 3070. Nieco gorzej prezentuje się jednak kwestia ceny. Radeon RX 6700 XT będzie bowiem zauważalnie droższy od Radeona RX 5700 XT (479 dolarów vs 399 dolarów). Debiut sklepowy ma nastąpić 18 marca, a dodatkowo AMD poprzez...

RIDE 4 - sprawdzamy najnowsze wyścigi motocyklowe na konsoli Sony PlayStation 5. Płynne 60 FPS, ale bez natywnego 4K

RIDE 4 - sprawdzamy najnowsze wyścigi motocyklowe na konsoli Sony PlayStation 5. Płynne 60 FPS, ale bez natywnego 4K

Mówiąc o grach wyścigowych najczęściej mamy na myśli takie serie jak Forza (Motorsport/Horizon), Need for Speed, DiRT, Formula 1 czy Gran Turismo. Najczęściej oferują one jednak możliwość ścigania się samochodami czy bolidami różnej maści. Dużo rzadziej na rynku spotykamy gry, w których wyścigi odbywają się na motocyklach. Jedną z prężniej rozwijających się serii gier wyścigowych na dwóch kółkach jest RIDE, które w zeszłym roku doczekało się już czwartej, głównej odsłony. Początkowo...

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0

Obecna (jeszcze) generacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 przyniosła ze sobą ciekawe rozwiązanie o nazwie DLSS, która jest powiązana z renderowaniem obrazu bazowego w niższej rozdzielczości i późniejszym jego upscalowaniu do wyższej z użyciem algorytmów sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia. Pierwsza generacja DLSS była jednak delikatnie mówiąc porażką, zbytnio rozmywając obraz, tym samym oferując go w znacznie gorszej jakości niż natywna rozdzielczość. Dopiero druga generacja...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.