Starfield - mod wprowadzający obsługę technik NVIDIA DLSS 2 oraz Intel XeSS jest już dostępny
Choć formalna premiera Starfielda dopiero przed nami, to nabywcy edycji Premium już rozpoczęli zabawę. Nowa produkcja Bethesdy trzyma poziom, ale niektórzy gracze i recenzenci są delikatnie rozczarowani. Pewne jest, że gra będzie imponowała liczbą modyfikacji. Jeden z pierwszych modów wprowadza wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Standardowa wersja gry oferuje niestety jedynie funkcję AMD FSR 2.
Starfield otrzymał darmową modyfikację wprowadzającą obsługę technik NVIDIA DLSS 2 i Intel XeSS. Udostępniony zostanie także mod dodający wsparcie dla DLSS 3, ale będzie on płatny.
Starfield - główny projektant gry tłumaczy, dlaczego protagonista w grze będzie niemy. Argumenty nie każdemu się spodobają
Starfield wykorzystuje najnowszą wersję silnika Creation Engine, na którym bazował także Skyrim i Fallout 4. Zalecane wymagania sprzętowe najnowszej gry Bethesda Game Studios są dosyć wysokie, dlatego wsparcie dla wyłącznie jednej techniki upscalingu obrazu jest mocno rozczarowujące. Krok ten nie zaskakuje jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę partnerstwo Bethesdy z firmą AMD. Oczywiście FSR 2 działa także na kartach NVIDII i Intela, jednakże DLSS 2 i XeSS dają zazwyczaj lepszą jakość obrazu.
Xbox Series X - do konsoli dostępne są już oficjalne tematyczne osłony obudowy. Jedna z nich nawiązuje do Starfielda
Kilka miesięcy przed debiutem rynkowym Stafielda znany moder PureDark zapowiedział, że udostępni na premierę modyfikację wprowadzającą do gry wsparcie dla technik upscalingu obrazu NVIDII i Intela. Ze swojej obietnicy wywiązał się wzorowo. Odpowiednią modyfikację można już pobrać za darmo z portalu Nexus Mods. Proces instalacji wymaga ściągnięcia i przekopiowania kilku plików, ale nie jest on nadmiernie skomplikowany. Żeby cieszyć się DLSS 2 lub XeSS, wystarczy po instalacji moda włączyć funkcję FSR w grze. Techniki NVIDII i Intela zastąpią bowiem w ten sposób całkowicie rozwiązanie dostarczone przez AMD. W trakcie rozgrywki, za pomocą klawisza "End", można otworzyć panel konfiguracyjny, który umożliwia między innymi włączenie wyostrzania.
Niesamowity projekt komputera stacjonarnego, który stylistycznie nawiązuje do kosmicznej gry Starfield
Starfield został przygotowany z założeniem, że gracze będą wykorzystywali AMD FSR 2. Bez jakichkolwiek technik upscalingu obrazu należy przygotować się na problemy z wydajnością. Jak pokazują pierwsze testy, do w miarę stabilnych 60 klatek na sekundę, z ustawieniami Ultra w rozdzielczości 1080p, potrzeba karty pokroju GeForce RTX 4070 lub GeForce RTX 3080. Brak natywnego wsparcia dla NVIDIA DLSS 2 i 3 oraz Intel XeSS bardzo w takiej sytuacji rozczarowuje. Dlatego cieszy, że moder PureDark po raz kolejny stanął na wysokości zadania. Starfield otrzyma także mod dodający wsparcie dla DLSS 3, ale dostęp do niego będzie można uzyskać dopiero po uiszczeniu opłaty.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5