Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fidelityfx

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

Technika FidelityFX Super Resolution 3, opatrzona skrótem FSR 3, to bezpośrednia konkurencja dla DLSS 3. Propozycja AMD ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Choć szczegóły techniczne dotyczące obu rozwiązań są odmienne, to na poziomie ogólnym sprowadzają się do tego samego mechanizmu. Chodzi tutaj o generowanie tak zwanych sztucznych klatek, które uzupełniają zwykły obraz i zwiększają wydajność. Poznaliśmy właśnie nieco szczegółów dotyczących FSR 3.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie...

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Jak już jednak wiadomo od kilku tygodni, wkrótce omawiany tytuł trafi także na komputery osobiste, będąc zarazem kolejną grą ekskluzywną, przeniesioną z PlayStation....

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Już za kilka miesięcy do tego grona dołączy także PC, jako że tytuł został niedawno oficjalnie zapowiedziany w wersji na komputery osobiste. Na premierę poczekamy do...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Już za niecałe trzy tygodnie zadebiutuje Far Cry 6. Bez wątpienia będzie to jeden z najgłośniejszych i największych tytułów Ubisoftu, który pojawi się w ostatnich miesiącach 2021 roku. Możemy liczyć na podobne wrażenia jak w poprzednich grach, ale tym razem powiększone kilka razy dzięki ogromnej mapie, pełnej aktywności do wykonania. Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC, więc wiemy już mniej więcej jaki sprzęt będzie potrzebny do spełnienia minimalnych oraz zalecanych wymagań....

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

Resident Evil Village wkrótce z aktualizacją na PC poprawiającą wydajność i usprawniającą technikę FidelityFX Super Resolution

Resident Evil Village wkrótce z aktualizacją na PC poprawiającą wydajność i usprawniającą technikę FidelityFX Super Resolution

Niedawno wyszedł patch dla gry Resident Evil Village, który poprawiał przede wszystkim wydajność. Chodzi o usunięcie uporczywych mikroprzycięć, powodujących znaczne spadki liczby FPS. Wspomniane spadki były spowodowane przez działanie zabezpieczenia antypirackiego. Choć nie zostało ono nadal usunięte, firmie najwyraźniej udało się zoptymalizować jego działanie, by nie wpływało negatywnie na wydajność gry. Ponadto poprzednia aktualizacja wprowadziła do Village technikę rekonstrukcji obrazu z...

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo

Kilka dni temu pisaliśmy o cracku, który wyszedł do gry Resident Evil Village. Nie byłoby może w tym niczego zaskakującego gdyby nie fakt, że crack spowodował usunięcie uporczywego błędu, prowadzącego do spadku wydajności na PC poprzez częste występowanie mikroprzycięć. Winowajcą okazał się system Denuvo, który zaimplementowany jest w grze od samego początku. Sprawa stała się jeszcze głośniejsza, gdy kilka dni później obszerny materiał został przygotowany przez ekipę Digital Foundry. Nie...

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

Niecały miesiąc temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowanie, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki specjalnie zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach...

AMD FidelityFX Super Resolution - technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One

AMD FidelityFX Super Resolution - technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One

Kilka dni temu AMD zaprezentowało wszystkie szczegóły dotyczące techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie FidelityFX Super Resolution. Obecnie dostępna w kilku grach, prezentuje raczej przeciętną jakość obrazu (zwłaszcza w rozdzielczości Full HD), choć miewa przebłyski naprawdę niezłej jakości (tak jak w Terminator: Resistance w rozdzielczości 4K). Plusem funkcji jest na pewno szerokie wsparcie dla kart graficznych oraz łatwa implementacja. Już wkrótce posiadacze konsol Xbox mogą także doczekać się...

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

W ostatnich tygodniach dużo mówiło się o technice rekonstrukcji obrazu od firmy AMD - mowa o FidelityFX Super Resolution, o którym pierwsze konkretne informacje pojawiły się w trakcie trwania targów Computex. To wówczas AMD potwierdziło w końcu, że FSR zaoferuje łącznie cztery tryby obrazu: Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Na przykładzie karty graficznej AMD Radeon RX 6800 XT pokazano, że w grze Godfall możemy zyskać nawet trzy razy więcej klatek na sekundę, jeśli odpalimy FidelityFX...

AMD FidelityFX Super Resolution - lista pierwszych gier oraz studiów wspierających technikę rekonstrukcji obrazu

AMD FidelityFX Super Resolution - lista pierwszych gier oraz studiów wspierających technikę rekonstrukcji obrazu

O technice rekonstrukcji obrazu AMD FidelityFX Super Resolution słyszeliśmy jeszcze w ubiegłym roku, kiedy producent po raz pierwszy zaprezentował karty graficzne Radeon RX 6800, RX 6800 XT oraz RX 6900 XT. Na pierwsze, konkretne informacje przyszło nam poczekać aż do targów Computex na początku tego miesiąca. Podczas konferencji firma AMD ujawniła szczegóły dotyczące FidelityFX Super Resolution - to wtedy właśnie zaprezentowano łącznie cztery presety, które wchodzą w skład FSR: Ultra Quality, Quality,...

Karty graficzne AMD Radeon RX 480 oraz Radeon RX 470 otrzymają wsparcie dla techniki FidelityFX Super Resolution

Karty graficzne AMD Radeon RX 480 oraz Radeon RX 470 otrzymają wsparcie dla techniki FidelityFX Super Resolution

Kilka dni temu AMD ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące techniki FidelityFX Super Resolution, która ma znacząco poprawić wydajność poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Premiera FSR została zaplanowana na 22 czerwca i wtedy przekonamy się jak faktycznie zaprezentuje się omawiana technika. Pierwsze zapowiedzi z gry Godfall nie stawiają rozwiązania AMD w zbyt korzystnym świetle, głównie przez spore rozmazywanie obrazu w ruchu. Podczas prezentacji na targach Computex, firma ujawniła,...

Intel Xe-HPG - firma pokazuje flagowy układ DG2 oraz wykazuje zainteresowanie techniką AMD FidelityFX Super Resolution

Intel Xe-HPG - firma pokazuje flagowy układ DG2 oraz wykazuje zainteresowanie techniką AMD FidelityFX Super Resolution

W ostatnim czasie pojawiło się trochę informacji na temat kart graficznych Intel, opartych na architekturze Xe-HPG. Poznaliśmy wygląd płytki PCB obecnie testowanej karty DG2, wyposażonej w 512 bloków EU. Na debiut możemy poczekać do początku przyszłego roku, choć obecne testy mają wskazywać na poziom wydajności pomiędzy kartami NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti oraz GeForce RTX 3080, przy niższym zużyciu energii. Intel pracuje intensywnie zarówno nad wersjami desktopowymi (DG2-512 już teraz pracuje z zegarem...

AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu

AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu

O technice rekonstrukcji obrazu AMD FidelityFX Super Resolution słyszeliśmy jeszcze w ubiegłym roku, kiedy producent po raz pierwszy zaprezentował karty graficzne Radeon RX 6800, RX 6800 XT oraz RX 6900 XT. W domyśle miało to być rozwiązanie będące konkurencją dla NVIDIA DLSS, które w ostatnich miesiącach coraz śmielej jest wykorzystywane w grach. O samej technice AMD FidelityFX Super Resolution nie wiedzieliśmy zbyt wiele ponad to, że w przeciwieństwie do DLSS nie będzie opierać się na wykorzystaniu...

AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na DLSS może zadebiutować na konferencji firmy w trakcie targów Computex

AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na DLSS może zadebiutować na konferencji firmy w trakcie targów Computex

Wśród wszystkich technik wchodzących w skład pakietu AMD FidelityFX, najczęściej i najwięcej w ostatnim czasie mówi się na temat techniki FidelityFX Super Resolution. Ma ona być bowiem bezpośrednią konkurencją dla NVIDIA DLSS, wymagającą mniejszych nakładów pracy przy implementacji w grach. Dla AMD to z dużą pewnością ważna technika, bowiem od sukcesu jej wdrażania zależeć będzie czy nowe karty graficzne Radeon RX serii 6000 staną się faktycznie konkurencyjne dla kart NVIDIA GeForce RTX 3000...

Metro Exodus PC Enhanced Edition dostępne od dziś za darmo dla posiadaczy oryginalnej wersji. Co zmienia aktualizacja?

Metro Exodus PC Enhanced Edition dostępne od dziś za darmo dla posiadaczy oryginalnej wersji. Co zmienia aktualizacja?

Trudno uwierzyć, że pierwsza gra z uniwersum Metro, a więc Metro 2033 wydana została 11 lat temu. Dopiero po czterech latach od debiutu, produkcja ta otrzymała odświeżenie wraz z odsłoną Redux. Podobne odświeżenie otrzymała druga część przygód Artema, nic więc dziwnego, że deweloperzy z 4A Games postanowili posunąć się do analogicznych rozwiązań w związku z ostatnią, najbardziej zaawansowaną graficznie i technicznie odsłoną, wydaną przed dwoma laty. Mowa oczywiście o Metro Exodus, która...

Metro Exodus Enhanced Edition - twórcy potwierdzają brak wsparcia w przyszłości dla AMD FidelityFX Super Resolution

Metro Exodus Enhanced Edition - twórcy potwierdzają brak wsparcia w przyszłości dla AMD FidelityFX Super Resolution

Wczoraj studio 4A Games ujawniło datę premierę gry Metro Exodus Enhanced Edition, będącą dużo bardziej zaawansowaną graficznie wersją tytułu wydanego w 2019 roku. Poznaliśmy szczegóły dotyczące zmian, jakie dotknie oprawa graficzna. Podstawą tym razem jest Ray Tracing, który domyślnie jest aktywowany bez możliwości wyłączenia. To sprawia, że Metro Exodus Enhanced Edition na PC będzie pierwszą grą AAA, która tak mocno bazuje na śledzeniu promieni. Poznaliśmy także zaktualizowane i zauważalnie...

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

Podczas wirtualnego wydarzenia Microsoft Game Stack Live 2021 firma AMD ogłosiła, że udostępniła dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S zestaw narzędzi w ramach pakietu technik AMD FidelityFX. Jest on dostępny na PC od dłuższego czasu i uzupełniany o nowe rozwiązania. Jedną z nadchodzących technik, która ma być częścią tych efektów, ma być odpowiedź na NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution. Udostępnienie wybranych funkcji dotychczasowego zestawu FidelityFX dla Xboksów...

Plotka: AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na technikę NVIDIA DLSS - ma być pokazana wiosną tego roku

Plotka: AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na technikę NVIDIA DLSS - ma być pokazana wiosną tego roku

Wraz z premierą kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000, producent zaprezentował także pierwszą generację techniki DLSS - rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. O ile jednak pierwsza generacja wypadała bardzo słabo, tak druga (DLSS 2.0) radzi już sobie dużo lepiej, zwłaszcza w trybie DLSS Quality. Dzięki temu możemy uruchomić gry z włączonym Ray Tracingiem i nadal cieszyć się wysoką płynnością rozgrywki. Po stronie AMD wciąż nie mamy żadnego...

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate

Dwa dni temu nastąpił rynkowy debiut pierwszych kart graficznych od AMD, które wykorzystają architekturę RDNA 2. Mowa konkretnie o kartach Radeon RX 6800 oraz Radeon RX 6800 XT, które zbudowane zostały na bazie przyciętego rdzenia NAVI 21. Jeszcze przed premierą informowaliśmy o planach producenta dotyczących prezentacji nowego dema technologicznego Hangar 21, którego celem miała być prezentacja wszystkich technologii wchodzących w skład pakietu FidelityFX. Kilka dni temu opublikowano jednak skromną...

Borderlands 3 zoptymalizowane pod AMD, znamy wymagania

Borderlands 3 zoptymalizowane pod AMD, znamy wymagania

13 września po raz kolejny powrócimy na planetę Pandora. Zresztą nasze przygody nie będą toczyć się tylko tam, bo debiutujące wtedy Borderlands 3 po raz pierwszy w serii umożliwi nam podróże międzygwiezdne. Parafrazując jednak klasyka, przed wyruszeniem w drogę należy upewnić się, czy ma się dostatecznie dobrą maszynę. Deweloperzy gry, firma Gearbox Software opublikowała właśnie wymagania sprzętowe dla PC (przypomnijmy, że tytuł jest dostępny z półroczną wyłącznością na Epic Games...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.