Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII
W tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie tej technologii pozwala zwiększyć liczbę FPS przy zachowaniu wysokich rozdzielczości dzięki możliwości indywidualnego zbalansowania wydajności i jakości.
Okazuje się, że w czasie sześciu miesięcy od debiutu, funkcja AMD FSR pojawiła się w większej o 10x liczbie gier, niż miało to miejsce w przypadku rozwiązania NVIDIA DLSS.
AMD Zen 4 - pierwsze szczegóły dotyczące nowej architektury dla procesorów Ryzen 7000 zostaną ujawnione na CES 2022
Okazuje się, że FSR od AMD jest wdrażany dziesięć razy szybciej (dostało go 10x więcej gier w tym samym czasie rozwoju), niż w przypadku konkurencyjnego rozwiązania NVIDII. Przyczyny są jednak dość oczywiste. Po pierwsze FSR jest rozwiązaniem łatwiejszym do zaimplementowania, po drugie zaś (jak już wspomnieliśmy) działa także na kartach Zielonych. Obecnie z FSR korzystają już takie popularne tytuły jak Deathloop. Horizon Zero Dawn, F1 2021, Far cry 6, Resident Evil Village, Farming Simulator 22, Ghostrunner czy World War Z Aftermath.
TOP 10 gotowych zestawów chłodzenia cieczą dla Intela i AMD. Wybieramy najlepsze AiO z różnych segmentów cenowych
Jak podkreślał nasz redakcyjny kolega w tym materiale, na starcie funkcja AMD FSR nie budziła przesadnie pozytywnych nadziei, podobnie było zresztą w przypadku pierwszej generacji DLSS. Paradoksalnie jednak FidelityFX Super Resolution ma sporą szansę na utrzymanie się na rynku i zabranie solidnego kawałka tortu. Siła FSR nie tkwi w doskonałej jakości obrazu, a łatwości jego implementacji oraz dostępności. Już nawet w konsolach pojawiają się pierwsze gry z obsługą FSR. Szybkie przejście na open source tylko przyspieszyło ten proces, powodując że implementacja w grach to kwestia kilku-kilkunastu minut.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4