Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII

Gry komputerowe adaptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDIIW tym miesiącu mija pół roku od wprowadzenia na rynek AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli otwartej technologii przestrzennego skalowania obrazu, która otrzymała oficjalne wsparcie od ponad 80 deweloperów i wydawców gier. Dziś jest dostępna już w 47 grach i oficjalnie zapowiedziano 24 kolejne nadchodzące tytuły, które ją wykorzystają. FSR jest ponadto kompatybilne z ponad 100 modelami układów graficznych AMD Radeon (także zintegrowanych w procesorach) oraz produktami konkurencji. Zastosowanie tej technologii pozwala zwiększyć liczbę FPS przy zachowaniu wysokich rozdzielczości dzięki możliwości indywidualnego zbalansowania wydajności i jakości.

Okazuje się, że w czasie sześciu miesięcy od debiutu, funkcja AMD FSR pojawiła się w większej o 10x liczbie gier, niż miało to miejsce w przypadku rozwiązania NVIDIA DLSS.

Gry komputerowe adoptują technologię AMD FSR dziesięć razy szybciej niż DLSS NVIDII [1]

AMD Zen 4 - pierwsze szczegóły dotyczące nowej architektury dla procesorów Ryzen 7000 zostaną ujawnione na CES 2022

Okazuje się, że FSR od AMD jest wdrażany dziesięć razy szybciej (dostało go 10x więcej gier w tym samym czasie rozwoju), niż w przypadku konkurencyjnego rozwiązania NVIDII. Przyczyny są jednak dość oczywiste. Po pierwsze FSR jest rozwiązaniem łatwiejszym do zaimplementowania, po drugie zaś (jak już wspomnieliśmy) działa także na kartach Zielonych. Obecnie z FSR korzystają już takie popularne tytuły jak Deathloop. Horizon Zero Dawn, F1 2021, Far cry 6, Resident Evil Village, Farming Simulator 22, Ghostrunner czy World War Z Aftermath.

TOP 10 gotowych zestawów chłodzenia cieczą dla Intela i AMD. Wybieramy najlepsze AiO z różnych segmentów cenowych

Jak podkreślał nasz redakcyjny kolega w tym materiale, na starcie funkcja AMD FSR nie budziła przesadnie pozytywnych nadziei, podobnie było zresztą w przypadku pierwszej generacji DLSS. Paradoksalnie jednak FidelityFX Super Resolution ma sporą szansę na utrzymanie się na rynku i zabranie solidnego kawałka tortu. Siła FSR nie tkwi w doskonałej jakości obrazu, a łatwości jego implementacji oraz dostępności. Już nawet w konsolach pojawiają się pierwsze gry z obsługą FSR. Szybkie przejście na open source tylko przyspieszyło ten proces, powodując że implementacja w grach to kwestia kilku-kilkunastu minut.

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 111

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.