AMD Hangar 21 - pokaz możliwości FidelityFX oraz DX12 Ultimate
Dwa dni temu nastąpił rynkowy debiut pierwszych kart graficznych od AMD, które wykorzystają architekturę RDNA 2. Mowa konkretnie o kartach Radeon RX 6800 oraz Radeon RX 6800 XT, które zbudowane zostały na bazie przyciętego rdzenia NAVI 21. Jeszcze przed premierą informowaliśmy o planach producenta dotyczących prezentacji nowego dema technologicznego Hangar 21, którego celem miała być prezentacja wszystkich technologii wchodzących w skład pakietu FidelityFX. Kilka dni temu opublikowano jednak skromną zapowiedź, natomiast teraz uzyskaliśmy dostęp do materiału przedstawiającego zalety architektury RDNA 2. Nie da się jednak ukryć, że jest ono nieco rozczarowujące. Dostępne zaledwie w rozdzielczości Full HD i nadal bez możliwości pobrania.
AMD zaprezentowało pełny materiał filmowy, przedstawiający demo technologiczne Hangar 21. Niestety wideo ma rozdzielczość tylko Full HD, a na dodatek samego dema nadal nie można pobrać.
Wbrew oczekiwaniom, producent nie udostępnił nadal dema technologicznego Hangar 21, który pozwoliłby przetestować karty graficzne. Możemy obecnie tylko przyjrzeć się pełnemu materiałowi, w którym zaprezentowano najważniejsze funkcje pakietu FidelityFX: Ray Tracing w kontekście cieniowania, odbić czy globalnego oświetlenia, Variable Shading do poprawy płynności, FidelityFX Ambient Occlusion do bardziej realistycznej geometrii cieniowania czy też FidelityFX Denoiser, służący do odszumiania. W późniejszym czasie do pakietu dojdzie także Super Resolution, będący odpowiednikiem technologii NVIDIA DLSS.
Choć nie umożliwiono pobrania dema do własnoręcznego sprawdzenia i przetestowania, wiemy że opublikowany materiał został przygotowany na komputerze składającym się w topowej karty graficznej AMD Radeon RX 6900 XT oraz 12-rdzeniowym procesorze AMD Ryzen 9 3900X. Oprócz pakietu FidelityFX, w prezentowanym demie możemy także zobaczyć wykorzystanie technik należących do API DirectX 12 Ultimate - oprócz Ray Tracingu mamy zatem również mesh shaders oraz Variable Rate Shading.