fsr 1.0
Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

W ubiegłym roku zadebiutowała pierwsza generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, której celem miało być zauważalne podniesienie wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Do działania wykorzystano bardzo prosty i łatwy w implementacji algorytm, który finalnie nie oferował specjalnie udanej jakości obrazu, przynajmniej w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD. W 4K często jakość była w pełni akceptowalna, jednocześnie gracze mogli wówczas liczyć na spory skok wydajności....
Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja

Wygląda na to, że w tym roku czeka nas interesujące starcie pomiędzy trzema różnymi technikami upscalingu obrazu, autorstwa NVIDII, AMD oraz Intela. NVIDIA oferuje rozwiązanie DLSS, które jest jednak wciąż zamknięte dla kart graficznych GeForce RTX (aczkolwiek chodzą słuchy, że coś ciekawego w temacie DLSS zostanie ogłoszone podczas targów Computex). AMD wprowadziło technikę FidelityFX Super Resolution (FSR 2.0) w pierwszej grze - Deathloop (nasz test z porównaniem do FSR 1.0 oraz DLSS pojawi się...
NVIDIA GeForce RTX 4000 z bardzo wysokim power limitem dla desktopowych kart i mocno obniżonym dla mobilnych wersji
16 urodziny PurePC - Konkurs z nagrodami, test niespodzianka, system reputacji i zamiany w redakcji
Intel Meteor Lake - nowe informacje o procesorach 14. generacji wskazują na wykorzystanie podstawki LGA 2551
Test procesorów Intel Core i7-2600K vs AMD FX-8150 - Który lepiej przetrwał próbę czasu? Sandy Bridge czy Bulldozer?
AMD planuje wydanie procesorów Zen 4 na platformę AM4? Pojawiły się pogłoski o szalonym planie Czerwonych