fsr 1.0
AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Skull and Bones zostało przełożone na 2023 rok. Powód to chęć dopracowania gry czy strach przed God of War: Ragnarök?

Tegoroczne wakacje stały pod znakiem kolejnej prezentacji gry Skull and Bones od Ubisoftu. Wówczas rozpoczęto składanie zamówień przedpremierowych oraz ogłoszono datę premiery - 8 listopada. Niedawno gra została zaprezentowana także na Ubisoft Forward, a także otrzymaliśmy zwiastun prezentujący nowinki wersji PC wraz ze szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi. Nic nie zapowiadało, by gra po raz kolejny miała zostać opóźniona... a jednak Ubisoft to zrobił.
Skull and Bones z wymaganiami sprzętowymi dla PC. Na premierę dostaniemy Ray Tracing oraz techniki DLSS, FSR i XeSS

Kilka tygodni temu Ubisoft uchylił w końcu rąbka tajemnicy w temacie gry Skull and Bones - po kilku latach w developerskim piekle (jak przynajmniej wynika z informacji w sieci) gra w listopadzie tego roku zadebiutuje na rynku. Producent i wydawca pomału przygotowuje się do premiery, a jednym z elementów kampanii jest zaprezentowanie cech wersji komputerowej. Wygląda na to, że oprócz Ray Tracingu otrzymamy aż trzy techniki upscalingu obrazu. Poznaliśmy ponadto wymagania sprzętowe.
Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

W ubiegłym roku zadebiutowała pierwsza generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, której celem miało być zauważalne podniesienie wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Do działania wykorzystano bardzo prosty i łatwy w implementacji algorytm, który finalnie nie oferował specjalnie udanej jakości obrazu, przynajmniej w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD. W 4K często jakość była w pełni akceptowalna, jednocześnie gracze mogli wówczas liczyć na spory skok wydajności....
Dolmen to pierwsza gra, wspierająca jednocześnie techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 oraz Intel XeSS - debiut już 20 maja

Wygląda na to, że w tym roku czeka nas interesujące starcie pomiędzy trzema różnymi technikami upscalingu obrazu, autorstwa NVIDII, AMD oraz Intela. NVIDIA oferuje rozwiązanie DLSS, które jest jednak wciąż zamknięte dla kart graficznych GeForce RTX (aczkolwiek chodzą słuchy, że coś ciekawego w temacie DLSS zostanie ogłoszone podczas targów Computex). AMD wprowadziło technikę FidelityFX Super Resolution (FSR 2.0) w pierwszej grze - Deathloop (nasz test z porównaniem do FSR 1.0 oraz DLSS pojawi się...
Test wydajności Cyberpunk 2077: Phantom Liberty PC. Jak bardzo Cyberpunk 2077 Patch 2.0 podnosi wymagania sprzętowe?
Test wydajności Starfield PC - Kosmiczne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel
Test kart graficznych AMD Radeon RX 7800 XT vs NVIDIA GeForce RTX 4070 - Wydajność bliska AMD Radeon RX 6900 XT
AMD Radeon RX 7800 XT - przetestowany w benchmarku 3DMark Time Spy, wydajność może was rozczarować
Flutter Developer - jakie wymagania i na jakie zarobki można liczyć?