Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

amd fsr

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7600 XT

Linux vs Windows - Który system jest lepszy do gier? Test wydajności AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7600 XT

Naprawdę liczne dystrybucje systemu Linux są dziś popularniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, natomiast w kwestii codziennej pracy i rozrywki nadal najchętniej wybierany jest Windows. Szczególnie w tym drugim aspekcie uważa się, że Linux nie jest w stanie zapewnić takich samych wrażeń, wszak gry wideo przez bardzo długi czas nie były odpowiednio przystosowane do tego systemu. Wiele zmieniło się jednak we wrześniu 2018 roku, kiedy to Valve wprowadziło swoje narzędzie o nazwie Proton (oparte na Wine)...

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Kilka dni temu Ubisoft ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed Mirage. Nie są one zbyt wygórowane, choć nie ma oczywiście pewności, jak w praktyce gra będzie działała na danym komputerze. Uwagę zwraca też z pewnością optymalizacja pod sprzęt Intela. Wiele wskazywało na to, że jedyną dostępną techniką upscalingu obrazu będzie XeSS. Na szczęście przypuszczenia te w praktyce nie zrealizują się i otrzymamy alternatywy.

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum rozczarowuje jakością optymalizacji. Gracze krytykują stan techniczny tytułu

Immortals of Aveum można określić mianem pierwszej wysokobudżetowej gry, która wykorzystuje wszystkie możliwości oferowane przez silnik Unreal Engine 5. Przed premierą twórcy niejednokrotnie podkreślali zaawansowanie systemów Lumen oraz Nanite, co miało przełożyć się na bardzo wysoką jakość oprawy graficznej. Mimo że niektóre lokacje rzeczywiście mogą się podobać, to stan techniczny tytułu skutecznie przeszkadza w podziwianiu widoków.

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

Steam Deck oficjalnie wspiera grę Ratchet & Clank: Rift Apart. Czy znaczek od Valve przekłada się na dobre działanie?

Steam Deck oficjalnie wspiera grę Ratchet & Clank: Rift Apart. Czy znaczek od Valve przekłada się na dobre działanie?

Pecetowa premiera wyczekiwanej przez sporą część graczy gry Ratchet & Clank: Rift Apart jest już za nami. Dość dużym zaskoczeniem dla wielu posiadaczy Steam Decka był fakt, że od momentu jej dostępności na Steamie, widniał przy niej znaczek Steam Deck Verified. W teorii ma to oznaczać, że tytuł został przetestowany na urządzeniu i jego działanie powinno być co najmniej satysfakcjonujące - wiemy natomiast, jak to potrafi wyglądać w praktyce. Jak jednak sytuacja klaruje się tym razem?

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Cyberpunk 2077 w wersji 1.62 został już wcześniej przetestowany pod kątem wydajności najmocniejszych kart graficznych w trybie Ray Tracing: Overdrive Mode, który aktywuje pełny Path Tracing w produkcji CD Projekt RED. Wspomniana aktualizacja gry przyniosła jednak jeszcze jedną nowość do Night City. Mowa o implementacji trzeciej techniki Intel XeSS w wersji 1.1. Jest to już trzecie rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu, a które zostało wprowadzone do Cyberpunka 2077. Uznaliśmy, że będzie to dobra...

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2

Oprogramowanie 3DMark w przeszłości otrzymało osobne testy, sprawdzające możliwości technik upscalingu obrazu - NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. Już jakiś czas temu ogłoszono, że trwają również prace nad implementacją osobnego testu dla trzeciej z technik, czyli AMD FSR. Dzisiaj zarówno producent kart graficznych jak również obecni twórcy oprogramowania 3DMark poinformowali o wprowadzeniu rzeczonego testu do bazy. 3DMark AMD FSR 2 Feature bazuje na wcześniej opublikowanym 3DMark Speed Way.

Returnal na PC z oficjalną datą premiery. Sony i Housemarque prezentują liczne usprawnienia komputerowej wersji

Returnal na PC z oficjalną datą premiery. Sony i Housemarque prezentują liczne usprawnienia komputerowej wersji

Już od końcówki ubiegłego roku wiemy, że Returnal niebawem zawita na nasze komputery osobiste. Dziś z kolei Sony zamieściło sporo nowych informacji wraz z pełną specyfikacją. Można powiedzieć, że wymagania sprzętowe w dalszym ciągu mogą wywołać niejeden zawrót głowy, ale przynajmniej wygląda na to, że pojawi się przynajmniej kilka solidnych powodów, dla których warto będzie sprawdzić tę wersję, zanurzając się w niezwykle różnorodne, dynamiczne i zarazem śmiertelnie niebezpieczne środowisko...

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal w wersji PC z kolejnymi screenami, tym razem potwierdzającymi użycie technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Returnal to jedna z niespodzianek 2021 roku. Tytuł debiutujący jako exclusive dla konsoli PlayStation 5 charakteryzuje się wciągającą i wymagającą rozgrywką, a także bardzo wysoką jakością oprawy audio-wizualnej. Jest to pierwszy tytuł z segmentu AAA, który mocno czerpie z dwóch gatunków gier: tzw. rogalika (roguelike) oraz soulslike'a (ze względu na bardzo wysoki poziom trudności i wymagające starcia z bossami). W sieci pojawiły się kolejne ślady komputerowej wersji gry.

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi na PC. Ustawienia Ultra w 4K i 60 FPS wymagają karty GeForce RTX 3080

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Jak już jednak wiadomo od kilku tygodni, wkrótce omawiany tytuł trafi także na komputery osobiste, będąc zarazem kolejną grą ekskluzywną, przeniesioną z PlayStation....

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Latem ubiegłego roku na PC zadebiutowała gra Horizon Zero Dawn, która wcześniej przez kilka lat była tytułem ekskluzywnym dla konsoli Sony PlayStation 4. W momencie premiery tytuł studia Guerilla Games nie oferował wsparcia dla żadnej z technik NVIDII lub AMD i to pod względem upscalingu obrazu jak również śledzenia promieni. Choć zbliżamy się pomału do debiutu drugiej części (Forbidden West - premiera w lutym 2022 ponownie tylko na konsolach Sony), twórcy nie zaprzestali wypuszczania kolejnych aktualizacji...

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice latem tego roku otrzymała aktualizację dla konsol Xbox Series, dzięki której możliwości nowych urządzeń Microsoftu zaczęto wykorzystywać w bardzo udanej produkcji studia Ninja Theory. Wówczas pojawiły się także informacje, jakoby podobna aktualizacja, umożliwiająca grę w wyższej jakości obrazu i z lepszym framerate'm nie pojawi się dla konsoli Sony PlayStation 5, jako że studio Ninja Theory w międzyczasie zostało przejęte przez Microsoft. W końcu końcu jednak omawiana...

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Od ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha...

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Kilka dni temu informowaliśmy o opóźnieniu premiery przenośnej konsoli Steam Deck od firmy Valve. Zamiast debiutu w grudniu, pierwsi klienci otrzymają urządzenie dopiero w lutym. Według producenta, jest to spowodowane głównie opóźnieniami w łańcuchu dostaw komponentów, które uniemożliwiają przygotowanie wymaganej liczby konsol. Tymczasem podczas Steam Deck Development Live Stream firma Valve ujawniła kilka ciekawostek związanych ze wspomnianym urządzeniem. Okazuje się, że układ APU, na jakim bazuje...

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Ponieważ formalnie nastała już kalendarzowa jesień, doskonale widać symptomy tej nieszczególnie lubianej pory roku - krótsze dni, opadające liście z drzew, pierwsze przymrozki itp. Jednak jest pewien niezawodny wyznacznik, że listopad trwa w najlepsze (poza rozróbami w stolicy z okazji Dnia Niepodległości) - premiera kolejnej odsłony Call of Duty. Activision bardzo sumiennie podchodzi do swoich obowiązków, więc zgodnie z harmonogramem dostarczyło nowy rozdział niekończącej się historii. Call of...

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War na PC będzie wspierał zarówno technikę NVIDIA DLSS jak również AMD FSR w celu poprawy wydajności

God of War to bez wątpienia jedna z najlepszych gier ubiegłej generacji, która wyszła na konsolę Sony PlayStation 4. Obecnie można ją ogrywać jednak nie tylko na PS4, ale również PlayStation 5 w ramach wstecznej kompatybilności, oferując jednocześnie rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz płynnych 60 klatkach na sekundę. Już za kilka miesięcy do tego grona dołączy także PC, jako że tytuł został niedawno oficjalnie zapowiedziany w wersji na komputery osobiste. Na premierę poczekamy do...

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR

Jedną z większych premier września był Deathloop, autorstwa studia Arkane Lyon. Premierowo przygotowaliśmy również recenzję, w której Ewelina chwaliła wiele rzeczy, głównie świetnie nakreślone postaci Colta (głównego bohatera) oraz Julianny (głównej antagonistki) oraz ich często zabawnej relacji. Ja z kolei w krótkim dodatku pochwaliłem przede wszystkim świetnie wykorzystane możliwości pada Sony DualSense. Niestety Deahtloop, choć ogólnie będąc dobrą grą, nie zyskała przesadnego zainteresowania...

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Już za niecałe trzy tygodnie zadebiutuje Far Cry 6. Bez wątpienia będzie to jeden z najgłośniejszych i największych tytułów Ubisoftu, który pojawi się w ostatnich miesiącach 2021 roku. Możemy liczyć na podobne wrażenia jak w poprzednich grach, ale tym razem powiększone kilka razy dzięki ogromnej mapie, pełnej aktywności do wykonania. Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC, więc wiemy już mniej więcej jaki sprzęt będzie potrzebny do spełnienia minimalnych oraz zalecanych wymagań....

Deathloop z wymaganiami sprzętowymi na PC. Do ustawień ultra w 4K potrzeba m.in. karty NVIDIA GeForce RTX 3080

Deathloop z wymaganiami sprzętowymi na PC. Do ustawień ultra w 4K potrzeba m.in. karty NVIDIA GeForce RTX 3080

Już za kilka dni zadebiutuje gra Deathloop od studia Arkane Lyon, którzy zasłynęli m.in. bardzo udanymi grami z serii Dishonored. Najnowsza propozycja zadebiutuje 14 września na PC oraz konsoli PlayStation 5, będąc przynajmniej rocznym, konsolowym tytułem ekskluzywnym na platformę Sony, po czym trafi także na Xbox Series X/S. Twórcy od samego początku ujawniali, że Deathloop przygotowywany jest z myślą o najnowszych urządzeń, a nie leciwych już konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Takie deklaracje...

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, a kilka dni temu wydana została zarówno wersja dla PlayStation 5 jak również fizyczne warianty The Medium na wszystkie platformy docelowe. W momencie premiery The...

Wymagania sprzętowe Far Cry 6. Rozdzielczość 4K tylko dzięki karcie graficznej, której i tak pewnie nie masz...

Wymagania sprzętowe Far Cry 6. Rozdzielczość 4K tylko dzięki karcie graficznej, której i tak pewnie nie masz...

W Far Cry 6, którego fabuła rozgrywać się będzie w tropikalnej metropolii, zagramy już za nieco ponad miesiąc. Gra pojawi się bowiem na pecetach oraz konsolach minionej i nowej generacji dokładnie 7 października. Postacią, w którą wcielimy się tym razem będzie Dani Rojas, czyli wojownik lub wojowniczka miejscowego ruchu oporu, próbującego odsunąć od władzy nietuzinkowego dyktatora. Ubisoft od jakiegoś czasu wyraźnie podkreśla, że nowy Far Cry odejdzie nieco od dotychczasowych, zużytych rozwiązań...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

Myst Remake – klasyk zadebiutuje na PC, Xboksie oraz w Game Passie. Nowe informacje m.in. o wsparciu dla AMD FSR

Myst Remake – klasyk zadebiutuje na PC, Xboksie oraz w Game Passie. Nowe informacje m.in. o wsparciu dla AMD FSR

Myst to jedna z najbardziej uznanych klasycznych gier przygodowych, w której przenosimy się do surrealistycznego wyspiarskiego świata, rządzącego się dziwnymi prawami, skrywającego przy okazji wiele tajemnic. Od premiery gry minęło już 26 lat. Od tego czasu gracze otrzymali już kilka kolejnych tytułów serii, w tym wydań ulepszających dotychczasowe odsłony czy wydań zbiorowych. Jak się okazuje, na tym jednak nie koniec. Myst Remake już za tydzień trafi mianowicie na pecety, konsole Xbox poprzedniej...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.