Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fidelityfx super resolution

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

AMD FidelityFX - opublikowano SDK w wersji 1.0 dla popularnej techniki upscalingu obrazu i innych rozwiązań graficznych

Na rynku dostępne są obecnie trzy główne techniki upscalingu obrazu: AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Firma stojąca za pierwszym z tych rozwiązań, w celu ułatwienia implementacji, opublikowała pakiet bibliotek AMD FidelityFX SDK w wersji 1.0. Choć nie obejmuje on wyłącznie techniki FSR, to właśnie na ten element zwrócona jest największa uwaga graczy. Implementacja rozwiązania powinna być teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD - FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3

Rozwijana nieustannie przez firmę AMD technika FSR, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie tytułów. Do tego grona właśnie dołączyła gra F1 22 opracowana przez studio Codemasters. W ostatnim patchu 1.17 zaimplementowano najnowszą wersję FSR, opatrzoną numerem 2.2. Tytuł dołączył tym samym do wąskiego jeszcze grona gier obsługujących tę edycję techniki AMD. Rezultaty użycia FSR 2.2 mogą wydawać się imponujące.

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier

W ostatnim czasie sporo słyszymy w temacie techniki AMD FSR 2.0. Potwierdzono bowiem kolejny zestaw gier, w którym rozwiązanie albo już się pojawiło albo pojawi się w najbliższych tygodniach/miesiącach. Mowa m.in. o Microsoft Flight Simulator, Red Dead Redemption 2, Saints Row czy Lies of P. Dzisiaj z kolei AMD ogłasza konkrety dotyczące najnowszej wersji bibliotek - FSR 2.1. Zmiany mają wpłynąć korzystnie przede wszystkim na obraz będący w ruchu. Nie zabrakło ponadto ogłoszeń kolejnych gier z obsługą...

AMD Radeon RX 7000 - nadchodzące karty graficzne RDNA 3 mogą wprowadzić technikę FSR 3.0 ze sprzętowymi jednostkami

AMD Radeon RX 7000 - nadchodzące karty graficzne RDNA 3 mogą wprowadzić technikę FSR 3.0 ze sprzętowymi jednostkami

Kilka miesięcy temu zadebiutowała druga generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, które teraz działa na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, a także oferuje dobrej jakości wygładzanie krawędzi. AMD FSR 2.0 pomimo tych zmian pozostaje w pełni otwartym rozwiązaniem. Za kilka miesięcy pojawi się nowa generacja Radeonów i wygląda na to, że w pewnym momencie pojawi się AMD FSR 3.0, które w przeciwieństwie do poprzedników nie będzie już tak otwarte...

AMD Radeon Super Resolution oraz FidelityFX Super Resolution 2.0 - nadchodzą dwie nowe techniki upscalingu obrazu od AMD

AMD Radeon Super Resolution oraz FidelityFX Super Resolution 2.0 - nadchodzą dwie nowe techniki upscalingu obrazu od AMD

Już na początku tego roku AMD po raz pierwszy wspominało o technice Radeon Super Resolution, który zostanie wprowadzony wraz z wiosennym pakietem sterowników AMD Adrenalin Edition. Nowe-stare rozwiązanie ma być oparte o AMD FSR 1.0 i oferować znacznie lepszą wydajność praktycznie we wszystkich grach. Jest to coś w rodzaju konkurencji dla NVIDIA Image Scaling, jednak od początku producent zapowiada, że RSR zaoferuje nieco gorszą jakość obrazu niż FSR 1.0. Dzisiaj w końcu debiutują nowe sterowniki...

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Horizon Zero Dawn z nową aktualizacją na PC, dodającą wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR

Latem ubiegłego roku na PC zadebiutowała gra Horizon Zero Dawn, która wcześniej przez kilka lat była tytułem ekskluzywnym dla konsoli Sony PlayStation 4. W momencie premiery tytuł studia Guerilla Games nie oferował wsparcia dla żadnej z technik NVIDII lub AMD i to pod względem upscalingu obrazu jak również śledzenia promieni. Choć zbliżamy się pomału do debiutu drugiej części (Forbidden West - premiera w lutym 2022 ponownie tylko na konsolach Sony), twórcy nie zaprzestali wypuszczania kolejnych aktualizacji...

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR

Kilka dni temu informowaliśmy o opóźnieniu premiery przenośnej konsoli Steam Deck od firmy Valve. Zamiast debiutu w grudniu, pierwsi klienci otrzymają urządzenie dopiero w lutym. Według producenta, jest to spowodowane głównie opóźnieniami w łańcuchu dostaw komponentów, które uniemożliwiają przygotowanie wymaganej liczby konsol. Tymczasem podczas Steam Deck Development Live Stream firma Valve ujawniła kilka ciekawostek związanych ze wspomnianym urządzeniem. Okazuje się, że układ APU, na jakim bazuje...

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe

W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

W przyszłym roku na komputery PC oraz konsolę Xbox Series X trafi wyczekiwana produkcja STALKER 2: Heart of Chernobyl, w której wrócimy do Zony. Zanim jednak doczekamy się premiery tej wyczekiwanej gry, dostaliśmy mniejszą ale również ciekawą produkcję, jaką jest Chernobylite. To tytuł polskiego studia, charakteryzujący się wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4. Z jednej strony działa na starym API DirectX 11, z drugiej otrzymaliśmy dwie techniki upscalingu obrazu. Mowa oczywiście o NVIDIA...

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, z kolei na początku września gra zadebiutowała także na PlayStation 5, jednocześnie z edycją pudełkową na wszystkie platformy. Edycja na PC oferuje najbardziej...

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC

Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie...

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra

Już za niecałe trzy tygodnie zadebiutuje Far Cry 6. Bez wątpienia będzie to jeden z najgłośniejszych i największych tytułów Ubisoftu, który pojawi się w ostatnich miesiącach 2021 roku. Możemy liczyć na podobne wrażenia jak w poprzednich grach, ale tym razem powiększone kilka razy dzięki ogromnej mapie, pełnej aktywności do wykonania. Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC, więc wiemy już mniej więcej jaki sprzęt będzie potrzebny do spełnienia minimalnych oraz zalecanych wymagań....

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR

W styczniu zadebiutowała gra The Medium od polskiego studia Bloober Team. Choć nie jest to doskonały i pozbawiony wad tytuł, wielu uważa go za najlepsze dzieło firmy, zwłaszcza pod względem zaprezentowanej fabuły oraz mechaniki poruszania się po dwóch światach jednocześnie. Początkowo tytuł ukazał się na PC oraz konsoli Xbox Series X/S, a kilka dni temu wydana została zarówno wersja dla PlayStation 5 jak również fizyczne warianty The Medium na wszystkie platformy docelowe. W momencie premiery The...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

FidelityFX Super Resolution na konsoli PlayStation 3. A właściwie to na emulatorze RPCS3. Działać ma 62% gier

Zarówno technologia NVIDIA DLSS jak i AMD FSR mają za zadanie skalować grafikę do wyższych rozdzielczości bez utraty jakości i przy zapewnieniu wyższej płynności. Abstrahując od różnic w podejściu do zagadnienia czy wydajności w praktyce, oba rozwiązania różnią się także tym, że FSR działa na sprzęcie wszelakiej maści (nawet starszym). zaś kod owej technologii jest publiczny. Oznacza to, że każdy z nas może go pobrać i zaimplementować w dowolny sposób. Tak też zrobili programiści, którzy...

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?

Od kilku tygodni w branży trwa dyskusja na temat jakości obrazu z wykorzystaniem technik NVIDIA DLSS oraz AMD FidelityFX Super Resolution, których zadaniem jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości. Skutkiem wykorzystania obu technik jest znaczący przyrost wydajności w zdecydowanej większości gier, które je obsługują. Nowszą techniką jest AMD FSR, które zadebiutowało oficjalnie 23 czerwca. W łamach PurePC.pl pojawił się wówczas test prezentujący możliwości FidelityFX Super Resolution...

Resident Evil Village wkrótce z aktualizacją na PC poprawiającą wydajność i usprawniającą technikę FidelityFX Super Resolution

Resident Evil Village wkrótce z aktualizacją na PC poprawiającą wydajność i usprawniającą technikę FidelityFX Super Resolution

Niedawno wyszedł patch dla gry Resident Evil Village, który poprawiał przede wszystkim wydajność. Chodzi o usunięcie uporczywych mikroprzycięć, powodujących znaczne spadki liczby FPS. Wspomniane spadki były spowodowane przez działanie zabezpieczenia antypirackiego. Choć nie zostało ono nadal usunięte, firmie najwyraźniej udało się zoptymalizować jego działanie, by nie wpływało negatywnie na wydajność gry. Ponadto poprzednia aktualizacja wprowadziła do Village technikę rekonstrukcji obrazu z...

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo

Kilka dni temu pisaliśmy o cracku, który wyszedł do gry Resident Evil Village. Nie byłoby może w tym niczego zaskakującego gdyby nie fakt, że crack spowodował usunięcie uporczywego błędu, prowadzącego do spadku wydajności na PC poprzez częste występowanie mikroprzycięć. Winowajcą okazał się system Denuvo, który zaimplementowany jest w grze od samego początku. Sprawa stała się jeszcze głośniejsza, gdy kilka dni później obszerny materiał został przygotowany przez ekipę Digital Foundry. Nie...

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

Niecały miesiąc temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowanie, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki specjalnie zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach...

AMD FidelityFX Super Resolution - technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One

AMD FidelityFX Super Resolution - technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One

Kilka dni temu AMD zaprezentowało wszystkie szczegóły dotyczące techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie FidelityFX Super Resolution. Obecnie dostępna w kilku grach, prezentuje raczej przeciętną jakość obrazu (zwłaszcza w rozdzielczości Full HD), choć miewa przebłyski naprawdę niezłej jakości (tak jak w Terminator: Resistance w rozdzielczości 4K). Plusem funkcji jest na pewno szerokie wsparcie dla kart graficznych oraz łatwa implementacja. Już wkrótce posiadacze konsol Xbox mogą także doczekać się...

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

W ostatnich tygodniach dużo mówiło się o technice rekonstrukcji obrazu od firmy AMD - mowa o FidelityFX Super Resolution, o którym pierwsze konkretne informacje pojawiły się w trakcie trwania targów Computex. To wówczas AMD potwierdziło w końcu, że FSR zaoferuje łącznie cztery tryby obrazu: Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Na przykładzie karty graficznej AMD Radeon RX 6800 XT pokazano, że w grze Godfall możemy zyskać nawet trzy razy więcej klatek na sekundę, jeśli odpalimy FidelityFX...

AMD FidelityFX Super Resolution - lista pierwszych gier oraz studiów wspierających technikę rekonstrukcji obrazu

AMD FidelityFX Super Resolution - lista pierwszych gier oraz studiów wspierających technikę rekonstrukcji obrazu

O technice rekonstrukcji obrazu AMD FidelityFX Super Resolution słyszeliśmy jeszcze w ubiegłym roku, kiedy producent po raz pierwszy zaprezentował karty graficzne Radeon RX 6800, RX 6800 XT oraz RX 6900 XT. Na pierwsze, konkretne informacje przyszło nam poczekać aż do targów Computex na początku tego miesiąca. Podczas konferencji firma AMD ujawniła szczegóły dotyczące FidelityFX Super Resolution - to wtedy właśnie zaprezentowano łącznie cztery presety, które wchodzą w skład FSR: Ultra Quality, Quality,...

Xbox Series X/S - Microsoft może wykorzystać technikę AMD FidelityFX Super Resolution do poprawy wydajności gier

Xbox Series X/S - Microsoft może wykorzystać technikę AMD FidelityFX Super Resolution do poprawy wydajności gier

Kilka dni temu AMD ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące techniki FidelityFX Super Resolution, która w domyśle ma znacznie zwiększyć wydajność poprzez upscalowanie obrazu do wyższej rozdzielczości. Producent podczas swojej konferencji w ramach targów Computex omawiał FSR głównie pod kątem kart graficznych w komputerach - dotyczy to zarówno układów Radeon jak i konkurencyjnych NVIDIA GeForce. Niedługo później swoje zainteresowanie techniką AMD wykazała firma Intel, która entuzjastycznie podchodzi...

Karty graficzne AMD Radeon RX 480 oraz Radeon RX 470 otrzymają wsparcie dla techniki FidelityFX Super Resolution

Karty graficzne AMD Radeon RX 480 oraz Radeon RX 470 otrzymają wsparcie dla techniki FidelityFX Super Resolution

Kilka dni temu AMD ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące techniki FidelityFX Super Resolution, która ma znacząco poprawić wydajność poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Premiera FSR została zaplanowana na 22 czerwca i wtedy przekonamy się jak faktycznie zaprezentuje się omawiana technika. Pierwsze zapowiedzi z gry Godfall nie stawiają rozwiązania AMD w zbyt korzystnym świetle, głównie przez spore rozmazywanie obrazu w ruchu. Podczas prezentacji na targach Computex, firma ujawniła,...

Intel Xe-HPG - firma pokazuje flagowy układ DG2 oraz wykazuje zainteresowanie techniką AMD FidelityFX Super Resolution

Intel Xe-HPG - firma pokazuje flagowy układ DG2 oraz wykazuje zainteresowanie techniką AMD FidelityFX Super Resolution

W ostatnim czasie pojawiło się trochę informacji na temat kart graficznych Intel, opartych na architekturze Xe-HPG. Poznaliśmy wygląd płytki PCB obecnie testowanej karty DG2, wyposażonej w 512 bloków EU. Na debiut możemy poczekać do początku przyszłego roku, choć obecne testy mają wskazywać na poziom wydajności pomiędzy kartami NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti oraz GeForce RTX 3080, przy niższym zużyciu energii. Intel pracuje intensywnie zarówno nad wersjami desktopowymi (DG2-512 już teraz pracuje z zegarem...

AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu

AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu

O technice rekonstrukcji obrazu AMD FidelityFX Super Resolution słyszeliśmy jeszcze w ubiegłym roku, kiedy producent po raz pierwszy zaprezentował karty graficzne Radeon RX 6800, RX 6800 XT oraz RX 6900 XT. W domyśle miało to być rozwiązanie będące konkurencją dla NVIDIA DLSS, które w ostatnich miesiącach coraz śmielej jest wykorzystywane w grach. O samej technice AMD FidelityFX Super Resolution nie wiedzieliśmy zbyt wiele ponad to, że w przeciwieństwie do DLSS nie będzie opierać się na wykorzystaniu...

AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na DLSS może zadebiutować na konferencji firmy w trakcie targów Computex

AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na DLSS może zadebiutować na konferencji firmy w trakcie targów Computex

Wśród wszystkich technik wchodzących w skład pakietu AMD FidelityFX, najczęściej i najwięcej w ostatnim czasie mówi się na temat techniki FidelityFX Super Resolution. Ma ona być bowiem bezpośrednią konkurencją dla NVIDIA DLSS, wymagającą mniejszych nakładów pracy przy implementacji w grach. Dla AMD to z dużą pewnością ważna technika, bowiem od sukcesu jej wdrażania zależeć będzie czy nowe karty graficzne Radeon RX serii 6000 staną się faktycznie konkurencyjne dla kart NVIDIA GeForce RTX 3000...

Metro Exodus PC Enhanced Edition dostępne od dziś za darmo dla posiadaczy oryginalnej wersji. Co zmienia aktualizacja?

Metro Exodus PC Enhanced Edition dostępne od dziś za darmo dla posiadaczy oryginalnej wersji. Co zmienia aktualizacja?

Trudno uwierzyć, że pierwsza gra z uniwersum Metro, a więc Metro 2033 wydana została 11 lat temu. Dopiero po czterech latach od debiutu, produkcja ta otrzymała odświeżenie wraz z odsłoną Redux. Podobne odświeżenie otrzymała druga część przygód Artema, nic więc dziwnego, że deweloperzy z 4A Games postanowili posunąć się do analogicznych rozwiązań w związku z ostatnią, najbardziej zaawansowaną graficznie i technicznie odsłoną, wydaną przed dwoma laty. Mowa oczywiście o Metro Exodus, która...

Metro Exodus Enhanced Edition - twórcy potwierdzają brak wsparcia w przyszłości dla AMD FidelityFX Super Resolution

Metro Exodus Enhanced Edition - twórcy potwierdzają brak wsparcia w przyszłości dla AMD FidelityFX Super Resolution

Wczoraj studio 4A Games ujawniło datę premierę gry Metro Exodus Enhanced Edition, będącą dużo bardziej zaawansowaną graficznie wersją tytułu wydanego w 2019 roku. Poznaliśmy szczegóły dotyczące zmian, jakie dotknie oprawa graficzna. Podstawą tym razem jest Ray Tracing, który domyślnie jest aktywowany bez możliwości wyłączenia. To sprawia, że Metro Exodus Enhanced Edition na PC będzie pierwszą grą AAA, która tak mocno bazuje na śledzeniu promieni. Poznaliśmy także zaktualizowane i zauważalnie...

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

Podczas wirtualnego wydarzenia Microsoft Game Stack Live 2021 firma AMD ogłosiła, że udostępniła dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S zestaw narzędzi w ramach pakietu technik AMD FidelityFX. Jest on dostępny na PC od dłuższego czasu i uzupełniany o nowe rozwiązania. Jedną z nadchodzących technik, która ma być częścią tych efektów, ma być odpowiedź na NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution. Udostępnienie wybranych funkcji dotychczasowego zestawu FidelityFX dla Xboksów...

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

W trakcie październikowej prezentacji kart graficznych AMD Radeon RX 6000 (RX 6800, RX 6800 XT i RX 6900 XT) oficjalnie zapowiedziano technikę FidelityFX Super Resolution, która miała być odpowiednikiem konkurencyjnego rozwiązania NVIDIA DLSS. Niestety, wówczas nie poznaliśmy żadnych szczegółów, ale w ostatnich tygodniach przecieki przybrały na sile. Według plotek AMD FidelityFX Super Resolution miało trafić na wiosnę, a potem, że Czerwoni zwlekają z prezentacją do czasu aż będzie można ją wykorzystać...

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Wczoraj odbyła się prezentacja karty graficznej AMD Radeon RX 6700 XT - jej wydajność może finalnie okazać się całkiem pozytywnym zaskoczeniem. Według informacji przedstawionych przez AMD, w wielu grach możemy liczyć na wyniki lepsze od kart NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti oraz GeForce RTX 3070. Nieco gorzej prezentuje się jednak kwestia ceny. Radeon RX 6700 XT będzie bowiem zauważalnie droższy od Radeona RX 5700 XT (479 dolarów vs 399 dolarów). Debiut sklepowy ma nastąpić 18 marca, a dodatkowo AMD poprzez...

Plotka: AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na technikę NVIDIA DLSS - ma być pokazana wiosną tego roku

Plotka: AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na technikę NVIDIA DLSS - ma być pokazana wiosną tego roku

Wraz z premierą kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000, producent zaprezentował także pierwszą generację techniki DLSS - rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. O ile jednak pierwsza generacja wypadała bardzo słabo, tak druga (DLSS 2.0) radzi już sobie dużo lepiej, zwłaszcza w trybie DLSS Quality. Dzięki temu możemy uruchomić gry z włączonym Ray Tracingiem i nadal cieszyć się wysoką płynnością rozgrywki. Po stronie AMD wciąż nie mamy żadnego...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.