Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSSW trakcie październikowej prezentacji kart graficznych AMD Radeon RX 6000 (RX 6800, RX 6800 XT i RX 6900 XT) oficjalnie zapowiedziano technikę FidelityFX Super Resolution, która miała być odpowiednikiem konkurencyjnego rozwiązania NVIDIA DLSS. Niestety, wówczas nie poznaliśmy żadnych szczegółów, ale w ostatnich tygodniach przecieki przybrały na sile. Według plotek AMD FidelityFX Super Resolution miało trafić na wiosnę, a potem, że Czerwoni zwlekają z prezentacją do czasu aż będzie można ją wykorzystać na wszystkich platformach z układami graficznymi opartymi na architekturze RDNA, a więc nie tylko na PC, ale też na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tym razem głos zabrał przedstawiciel firmy AMD, Scott Herkelman. Czego się dowiedzieliśmy?

Scott Herkelman, przedstawiciel AMD, potwierdził oficjalnie, że technika FidelityFX Super Resolution trafi na PC jeszcze w 2021 roku. FSR – w odróżnieniu od NVIDIA DLSS – nie ma opierać się na uczeniu maszynowym. 

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS [1]

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Scott Herkelman, wiceprezes i główny menedżer działu kart Radeon w firmie AMD, zdradził w rozmowie z dziennikarzami serwisu PCWorld w ramach specjalnego podcastu, że technika FidelityFX Super Resolution, odpowiednik NVIDIA DLSS, pojawi się na PC w 2021 roku. Przedstawiciel Czerwonych nie zdradził dokładniejszego terminu, ale jest zadowolony z postępu prac. Dodał, że trzeba także dać czas deweloperom gier na implementację tego rozwiązania. Z jego słów wynika, że wiosenny termin wydaje się raczej mało prawdopodobny, bo wciąż przed AMD i partnerami biznesowymi z branży gier sporo pracy. Chcą mieć pewność, że skalowanie będzie odbywać się z różnych rozdzielczości przy zapewnieniu odpowiednio dobrej jakości. 

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS [2]

NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu

Co więcej, AMD FidelityFX Super Resolution, którego akronimem jest FSR, nie będzie opierać się na uczeniu maszynowym tak jak NVIDIA DLSS. Nie powinno być to wielkim zaskoczeniem, jako że karty graficzne Radeon oparte na architekturze RDNA nie mają specjalnych rdzeni Tensor jak GeForce RTX 2000 i 3000. AMD obecnie testuje różne sposoby na upskalowanie obrazu we współpracy z deweloperami gier. Na koniec warto wspomnieć, że Scott Herkelman ujawnił, iż AMD ma plany, by technika FidelityFX Super Resolution była otwarta i dostępna na innych platformach czy konkurencyjnych układach graficznych. Priorytetem dla firmy jest na razie PC. Oznacza to, że ewentualnie na PS5 i Xboksa Series X/S może trafić w późniejszym okresie, niewykluczone, iż także jeszcze w 2021 roku. Na poznanie daty premiery i listy obsługiwanych kart graficznych musimy jeszcze poczekać. 

Źródło: VideoCardz, AMD, PCWorld
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 33

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.