AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach
Wczoraj odbyła się prezentacja karty graficznej AMD Radeon RX 6700 XT - jej wydajność może finalnie okazać się całkiem pozytywnym zaskoczeniem. Według informacji przedstawionych przez AMD, w wielu grach możemy liczyć na wyniki lepsze od kart NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti oraz GeForce RTX 3070. Nieco gorzej prezentuje się jednak kwestia ceny. Radeon RX 6700 XT będzie bowiem zauważalnie droższy od Radeona RX 5700 XT (479 dolarów vs 399 dolarów). Debiut sklepowy ma nastąpić 18 marca, a dodatkowo AMD poprzez własny sklep będzie oferować klientom pewną ilość tychże GPU. Podczas prezentacji ponownie wspominano o pakiecie funkcji AMD FidelityFX, a jedną z technik na jakie najbardziej czekamy to FidelityFX Super Resolution, które ma być bezpośrednią odpowiedzią na NVIDIA DLSS. Wciąż nie wiemy kiedy AMD zaprezentuje tę technologię, jednak pewną wskazówką podzielił się Linus Sebastian, czyli znany z pewnością wszystkim Linus Tech Tips.
Według informacji udostępnionych przez Linusa Sebastiana (Linus Tech Tips), AMD zamierza zaprezentować technologię FidelityFX Super Resolution w momencie, gdy będzie możliwość jej wdrożenia do wszystkich urządzeń napędzanych przez układy graficzne RDNA 2.
AMD Radeon RX 6700 XT - oficjalna prezentacja karty graficznej RDNA 2 ze średniej półki wydajnościowej. Specyfikacja i cena
Z pewnością sporo osób wyczekuje premiery pakietu AMD FidelityFX Super Resolution, bowiem dopiero z implementacją tej funkcji, karty Radeon RX 6000 staną się w pełni konkurencyjne dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3000, które posiadają wsparcie dla DLSS 2.0. Wygląda jednak na to, że premiera techniki nie odbędzie się tak prędko jak początkowo sądziliśmy. Według słów Linusa Sebastiana z kanału Linus Tech Tips, AMD zamierza zaprezentować technologię w momencie, gdy będzie możliwość jej wdrożenia od razu do wszystkich urządzeń napędzanych przez układy graficzne oparte na architekturze RDNA 2. Mowa zatem nie tylko o desktopowych kartach graficznych, ale także laptopach opartych na układach RDNA 2 oraz konsolach Xbox Series S/X i PlayStation 5.
AMD woli teraz dopracować technologię uspcalowania obrazu za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji i wdrożyć ją w taki sposób, aby skorzystały na tym od razu wszystkie karty graficzne oraz urządzenia wykorzystujące architekturę RDNA 2. Z tego powodu na jej finalną implementację będziemy musieli poczekać do momentu, aż producent zaprezentuje wszystkie karty Radeon z serii RX 6000 - zarówno te desktopowe, jak również ich laptopowe odpowiedniki. Jest to z goła odmienne podejście do tego przedstawionego przez NVIDIĘ, gdzie pierwsza generacja DLSS powędrowała najpierw do topowych kart GeForce RTX, a później wsparcie powiększało się o kolejne układy RTX, prezentowane w późniejszych miesiącach.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
181
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56