AMD FidelityFX Super Resolution - odpowiedź na DLSS może zadebiutować na konferencji firmy w trakcie targów Computex
Wśród wszystkich technik wchodzących w skład pakietu AMD FidelityFX, najczęściej i najwięcej w ostatnim czasie mówi się na temat techniki FidelityFX Super Resolution. Ma ona być bowiem bezpośrednią konkurencją dla NVIDIA DLSS, wymagającą mniejszych nakładów pracy przy implementacji w grach. Dla AMD to z dużą pewnością ważna technika, bowiem od sukcesu jej wdrażania zależeć będzie czy nowe karty graficzne Radeon RX serii 6000 staną się faktycznie konkurencyjne dla kart NVIDIA GeForce RTX 3000 pod każdym już względem, nie tylko wydajności w rasteryzacji. Dotychczas pojawiały się również sprzeczne informacje co do terminu prezentacji oraz premiery. Jeśli informacje ujawnione przez popularnego YouTuber'a Coreteks są poprawne, na konkretne szczegóły dotyczące techniki AMD FidelityFX Super Resolution poczekamy do czerwca.
Według YouTuber'a o pseudonimie Coreteks, AMD w czerwcu zaprezentuje finalny projekt techniki o nazwie FidelityFX Super Resolution, który ma być odpowiedzią na NVIDIA DLSS. Możemy się spodziewać, że konkrety dotyczące nowej funkcjonalności poznamy podczas konferencji AMD, która odbędzie się 1 czerwca w ramach targów Computex w Tajpej.
AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS
Oczywiście informacje dotyczące AMD FidelityFX Super Resolution są w dalszym ciągu niepotwierdzone. Mimo wszystko są pewne wskazówki sugerujące, że to właśnie podczas targów Computex, na początku czerwca, otrzymamy konkretne informacje na temat tego jak działa AMD FSR oraz w jaki sposób twórcy zamierzają implementować tę technikę do gier. Coreteks sugeruje, iż w czerwcu zadebiutuje omawiana funkcjonalność pakietu FidelityFX. My z kolei mamy pewność, iż podczas konferencji prasowej AMD, organizowanej 1 czerwca w Tajpej, zostaną ujawnione mobilne karty graficzne Radeon RX 6000. By wzmocnić atrakcyjność oferty, w tym samym czasie producent może ogłosić finalny projekt FidelityFX Super Resolution. Według informacji sprzed kilku tygodni, początkowo FSR będzie początkowo wdrożony na PC, a później także na konsolach Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.
AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach
Z kolei według doniesień wspomnianego YouTuber'a, narzędzia AMD FlidelityFX Super Resolution znajdują się już u developerów produkujących gry. W przeciwieństwie do NVIDIA DLSS, w przypadku FSR nie ma mowy o uczeniu maszynowym, tym samym nie wymagane są żadne wyspecjalizowane jednostki pokroju rdzeni Tensor. AMD FSR ma być w pełni otwartym standardem, kompatybilnym nie tylko z kartami graficznymi AMD, ale także NVIDII (i być może Intela w przyszłości). Wydajność takiego rozwiązania ma obecnie wyglądać dobrze, aczkolwiek wciąż nie znamy konkretnego odniesienia w porównaniu do NVIDIA DLSS. Liczymy, że prognozy się sprawdzą i w rzeczywistości podczas targów Computex usłyszymy więcej konkretnych informacji na temat techniki FidelityFX Super Resolution. Sama konferencja AMD odbędzie się o godzinie 10 czasu lokalnego w Tajpej (u nas będzie to z kolei 4 nad ranem, także 1 czerwca).
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
181
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56