Call of Duty Vanguard otrzyma jednak jednoczesne wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR. Znamy szczegółowe wymagania sprzętowe
W sierpniu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. We wrześniu z kolei informowaliśmy, że nowa część Call of Duty zaoferuje wsparcie przynajmniej dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, jako że w plikach gry odnaleziono konkretne odwołania do tego rozwiązania. Tymczasem Vanguard zadebiutuje już za 3 dni i dopiero teraz studio Sledgehammer Games podzieliło się szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi w wersji komputerowej. Potwierdzono przy okazji wsparcie nie tylko dla techniki AMD FSR, lecz także NVIDIA DLSS.
Studio Sledgehammer Games podzieliło się szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi gry Call of Duty Vanguard. Potwierdzono także jednoczesne wsparcie dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR. Jednocześnie jednak tytuł nie będzie obsługiwał Ray Tracingu ani na PC ani na konsolach.
Call of Duty Vanguard – beta ma problemy z cheaterami. Wygląda jednak na to, że to celowy zabieg deweloperów
Studio Sledgehammer Games opublikowało nowy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard, który prezentuje komputerową odsłonę strzelaniny. Wideo potwierdza m.in. wsparcie dla ultrapanoramicznych rozdzielczości monitorów, nielimitowanej liczby klatek na sekundę, oprawy graficznej najlepszej jakości oraz dodatkowego wsparcia dla technik NVIDIA DLSS oraz AMD FSR. Twórcy tym samym potwierdzają, że Call of Duty: Vanguard wykorzysta możliwości obu rozwiązań, by gracze mogli wybrać to co im najbardziej odpowiada (lub to co po prostu mogą, wszak DLSS jest dostępny tylko dla posiadaczy kart NVIDIA GeForce RTX). Osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe, mogą już rozpocząć wczesny pre-load gry. Przypominamy także, że Call of Duty: Vanguard na PC dostępny jest wyłącznie na platformie battle.net.
Minimalne wymagania | Rekomendowane wymagania | Wymagania typu "Competitive" | Wymagania dla rozdzielczości 4K | |
Procesor | Intel Core i3-4340 AMD FX-6300 |
Intel Core i5-2500K AMD Ryzen 5 1600X |
Intel Core i7-8700K AMD Ryzen 7 1800X |
Intel Core i9-9900K AMD Ryzen 9 3900X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 960 AMD Radeon RX 470 |
NVIDIA GeForce GTX 1060 AMD Radeon RX 580 |
NVIDIA GeForce RTX 2070 / RTX 3060 Ti AMD Radeon RX 5700 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3080 AMD Radeon RX 6800 XT |
Pamięć VRAM | 2 GB | 4 GB | 8 GB | 10 GB |
Pamięć | 8 GB | 12 GB | 16 GB | 16 GB |
Magazyn danych | 36 GB (tylko Multiplayer oraz tryb Zombies) 32 GB - dodatkowy pakiet tekstur wysokiej rozdzielczości |
61 GB (całość) 32 GB - dodatkowy pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości |
61 GB (całość) 32 GB - dodatkowy pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości |
61 GB (całość) Do 64 GB - dodatkowy pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości |
System | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit Windows 11 64-bit |
Windows 10 64-bit Windows 11 64-bit |
Windows 10 64-bit Windows 11 64-bit |
Battlefield 2042 otrzyma jednak Ray Tracing na PC dzięki współpracy z firmą NVIDIA. Sprawdzamy na co możemy liczyć
Studio Sledgehammer Games przedstawiło także szczegółowe wymagania sprzętowe dla wersji komputerowej. Podzielone zostały na cztery warianty: Minimalne, Rekomendowane, Competitive oraz dla rozdzielczości 4K. Co ciekawe, minimalne wymagania dotyczą najpewniej wyłącznie grania w tryby multiplayer oraz Zombies. Wskazuje na to informacje o wolnej przestrzeni na dysku - tylko 36 GB, ale bez konieczności instalacji trybu dla pojedynczego gracza. Im wyższe wymagania, tym mocniejszych podzespołów będziemy potrzebować. Trzeba także przyznać, że do płynnego grania w 4K będziemy potrzebować naprawdę mocnego sprzętu. Do gry wchodzą bowiem wielordzeniowe procesory Intela lub AMD, ale także takie karty jak NVIDIA GeForce RTX 3080 oraz AMD Radeon RX 6800 XT. Zaskakujące, wszak gra nie wspiera nawet techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.