Battlefield 2042 otrzyma jednak Ray Tracing na PC dzięki współpracy z firmą NVIDIA. Sprawdzamy na co możemy liczyć
Poprzednia gra z serii Battlefield - Battlefield V - cieszyła się na PC najlepszą jakością oprawy graficznej, co zawdzięczane było głównie poprzez zaoferowanie wsparcia dla Ray Tracingu - partnerem przy implementacji była NVIDIA, a sama gra to był jeden z pierwszych tytułów AAA, które wykorzystały śledzenie promieni. Gra oferowała także wsparcie dla DLSS, ale tylko pierwszej generacji, odznaczającej się znaczącym pogorszeniem jakości obrazu. Kilka miesięcy temu DICE ujawniło, że Battlefield 2042 będzie wspierał technikę rekonstrukcji obrazu NVIDIA DLSS oraz NVIDIA Reflex, który służy do zmniejszania opóźnień. Co ciekawe, od tamtej pory nikt nie potwierdzał, że gra będzie wspierać Ray Tracing. Na kilkanaście dni przed premierą, NVIDIA oficjalnie ujawniła, że tytuł DICE jednak otrzyma technikę śledzenia promieni.
NVIDIA potwierdziła, że gra Battlefield 2042 na PC otrzyma wsparcie dla techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Ray Tracing zostanie wykorzystany do bardziej realistycznej funkcji okluzji otoczenia.
Battlefield 2042 – otwarta beta, zamówienia preorder oraz EA Play - kto kiedy zagra i ile potrwają przedpremierowe testy?
NVIDIA opublikowała na swoim kanale krótki trailer gry Battlefield 2042 (możecie go obejrzeć poniżej), w którym ujawnia wszystkie technologiczne nowinki komputerowej wersji. Najważniejszą nowością jest wsparcie dla okluzji otoczenia, opartej na Ray Tracingu. Battlefield 2042 będzie zatem kolejną grą, wykorzystującą przynajmniej jeden efekt RT. Zabraknie tym razem odbić na błyszczących powierzchniach, które obecne były w Battlefield V. Dzięki zaawansowanej okluzji otoczenia, na PC możemy liczyć na najwyższą jakość oprawy graficznej. Na maksymalnych ustawieniach graficznych, gra bez cienia wątpliwości zaoferuje imponującą widowiskowość starć.
Battlefield 2042 – data otwartej bety i zaktualizowane wymagania sprzętowe. Wzrosły zwłaszcza w przypadku układów AMD
Oprócz tego NVIDIA potwierdziła to, co już wcześniej wiedzieliśmy. Nie zabraknie wsparcia dla najnowszej wersji techniki DLSS, która służy do poprawy wydajności poprzez rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości bazowej. Jako, że Battlefield 2042 jest grą wyłącznie sieciową, nie mogło także zabraknąć funkcji NVIDIA Reflex, zmniejszającej opóźnienia. Premiera gry już 19 listopada i z pewnością na PurePC przeczytacie wyczerpujący test wydajności gry.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5