Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series SPodczas wirtualnego wydarzenia Microsoft Game Stack Live 2021 firma AMD ogłosiła, że udostępniła dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S zestaw narzędzi w ramach pakietu technik AMD FidelityFX. Jest on dostępny na PC od dłuższego czasu i uzupełniany o nowe rozwiązania. Jedną z nadchodzących technik, która ma być częścią tych efektów, ma być odpowiedź na NVIDIA DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution. Udostępnienie wybranych funkcji dotychczasowego zestawu FidelityFX dla Xboksów ułatwi deweloperom pisanie produkcji wieloplatformowych. Twórcy gier mogą już od teraz korzystać z odpowiednich narzędzi z Xbox Series X/S GDK (ang. Game Development Kit), choć na początek otrzymali oni dostęp tylko do trzech efektów AMD FidelityFX.

Pakiet AMD FidelityFX – na razie w ograniczonej formie, bo obejmującej trzy efekty – jest dostępny na Xboksie Series X i Series S. Twórcy gier mogą już terać korzystać z odpowiednich narzędzi.

AMD FidelityFX zostało udostępnione dla deweloperów gier na konsole Xbox Series X i Series S [1]

AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje na PC w 2021 roku. Znamy nowe szczegóły na temat odpowiednika NVIDIA DLSS

Z AMD FidelityFX korzysta obecnie ponad 40 gier, wśród których znajdują się Godfall, Microsoft Flight Simulator, Anno 1800, World of Warcraft Shadowlands, Serious Sam 4, DiRT 5 i Horizon Zero Dawn Complete Edition. Wkrótce wybrane techniki w ramach pakietu Czerwonych zostaną wdrożone również w Resident Evil Village i Far Cry 6. Od teraz deweloperzy gier mogą implementować część efektów wchodzących w skład tego zestawu także w produkcjach na konsole nowej generacji Xbox Series X i Xbox Series S. 

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Na razie AMD udostępniło dostęp do trzech technik: Contrast Adaptive Sharpening (CAS) do wyostrzania obrazu przy użyciu skalowania, Variable Shading i Denoiser do odszumiania, ale można spodziewać się, że lista zostanie rozszerzona w późniejszym okresie o pozostałe. Nie wiadomo, czy AMD FidelityFX trafi na PlayStation 5, ale przypuszczamy, że to jest tylko kwestią czasu. Wydanie tego zestawu dla deweloperów rozpala nadzieję na to, że AMD FidelityFX Super Resolution, które ma być odpowiedzią na konkurencyjną technikę NVIDIA DLSS, pojawi się nie tylko na PC (ma być w 2021 r.), ale także na konsolach Xbox Series X/S i PS5. 

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.