Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier

Damian Marusiak | 08-09-2022 17:55 |

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gierW ostatnim czasie sporo słyszymy w temacie techniki AMD FSR 2.0. Potwierdzono bowiem kolejny zestaw gier, w którym rozwiązanie albo już się pojawiło albo pojawi się w najbliższych tygodniach/miesiącach. Mowa m.in. o Microsoft Flight Simulator, Red Dead Redemption 2, Saints Row czy Lies of P. Dzisiaj z kolei AMD ogłasza konkrety dotyczące najnowszej wersji bibliotek - FSR 2.1. Zmiany mają wpłynąć korzystnie przede wszystkim na obraz będący w ruchu. Nie zabrakło ponadto ogłoszeń kolejnych gier z obsługą FSR.

AMD ogłosiło najnowszą wersję techniki FidelityFX Super Resolution o oznaczeniu FSR 2.1. Najważniejszymi zmianami jest redukcja efektów ghostingu oraz shimmeringu. Ponadto ujawiono zaktualizowaną listę gier, które będą obsługiwać FSR 2.1 - znajdziemy tutaj Cyberpunka 2077 i Scorn.

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier [1]

AMD FSR 2.0 pojawi się w kolejnych 20 grach. Potwierdzono m.in. HITMAN III, Ghostwire: Tokyo, Saints Row oraz Lies of P

AMD FSR 2.1 ma poradzić sobie z największymi problemami w jakości obrazu, które uwypuklają się przede wszystkim w ruchu. Po pierwsze dodana została funkcjonalność o nazwie dywergencja wektora ruchu, mająca na celu zmniejszenie ilości zablokowanych pikseli a w konsekwencji na redukcję efektu smużenia na finalnym obrazie. Zminimalizowany ma być również efekt migotania na powierzchniach niektórych obiektów (shimmering). Nie brakuje ponadto dalszego usprawniania algorytmów, dzięki czemu wyjściowy upscalowany obraz zaoferuje lepszą jakość, również z poprawionym wygładzaniem krawędzi.

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier [2]

AMD FSR 2.0 zadebiutowało w kolejnej grze - tym razem mowa o Red Dead Redemption 2 od studia Rockstar

AMD FSR 2.1 zostało udostępnione już w grze Farming Simulator 22, na przykładzie którego zaprezentowano różnice w działaniu FSR 2.0 oraz FSR 2.1. Możemy zobaczyć, że efekty smużenia obrazu na niektórych elementach konstrukcyjnych zostały istotnie zminimalizowane (choć nie całkowicie wyeliminowane). Wraz z ogłoszeniem FSR 2.1, AMD udostępniło zaktualizowaną listę gier, które już obsługują FSR 2 lub dopiero otrzymają wsparcie. Na liście dodano m.in. Cyberpunk 2077 oraz nadchodzący horror pod tytułem Scorn. AMD FSR 2.0 zostało już ogłoszone dla łącznie 45 tytułów. Technika pozostaje w pełni otwartym rozwiązaniem, tymczasem nowa wersja FSR 2.1 została już zintegrowana (w formie wtyczki) z silnikiem graficznym Unreal Engine w wersjach 4.26, 4.27 oraz 5.

AMD FSR 2.1 - ulepszona technika redukuje efekty ghostingu i shimmeringu. Cyberpunk 2077 i Scorn na liście zgodnych gier [3]

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 120

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.