plugin
Nowa odsłona Raspberry Pi OS już dostępna. Odświeżony wygląd, nowe Centrum Zarządzania i bardziej modularny system
Od jakiegoś czasu dostępny jest Debian 13, którego nazwa kodowa to Trixie. Jako że na tej dystrybucji bazującej na jądrze Linux opiera się wiele innych, to są one aktualizowane, aby korzystały właśnie z tej nowej wersji. Tak stało się z oficjalnym systemem dla komputerów jednopłytkowych Raspberry Pi. Twórcy przedstawili listę zmian, które związane są nie tylko z samym wyglądem, ale i funkcjonalnością tej dystrybucji. Zobaczmy więc dokładniej, co się zmieniło.
Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo
Wydajność Steam Decka w porównaniu z dzisiejszą konkurencją pozostawia wiele do życzenia. Handheld od Valve czasy świetności ma już za sobą, ale nadal ma wierne grono użytkowników, którzy cenią jego ergonomiczną konstrukcję, względną energooszczędność oraz system Steam OS. Sprzęt może lepiej sobie radzić w grach dzięki technice AMD FidelityFX Super Resolution 3, jednak nie w każdej grze się z nią spotkamy. Stworzono więc wtyczkę, która rozwiązuje ten problem.
Dodaj sztuczną inteligencję do programu Gimp! Funkcje AI z Photoshopa dostępne za darmo. Poradnik krok po kroku
Najpopularniejszym programem graficznym służącym do tworzenia i edycji grafiki rastrowej jest produkt od firmy Adobe, czyli znany praktycznie każdemu Photoshop. Od jakiegoś czasu oprogramowanie może korzystać z nowych funkcji, które są ściśle powiązane z AI (w tym wypadku to określenie jest używane w stosunku do modelu Adobe Firefly 3, który jest zdolny generować obrazy z opisów tekstowych). Użytkownicy otrzymali dostęp do opcji, które często znacząco ułatwiają, a zarazem przyspieszają pracę....
Wykorzystaj potencjał Steam Decka i wkrocz do świata retro gier. Poradnik z udziałem Decky Loader i EmuDeck
Do spopularyzowania handheldów do gier znacząco przyczyniła się firma Valve, wszak to właśnie ona odpowiada za stworzenie Steam Decka. Początkowo urządzenie nie było jednak łatwe do zdobycia — osoby dokonujące zakupu musiały liczyć się z wielomiesięcznym oczekiwaniem na sprzęt. Od czasu premiery wiele się zmieniło, gdyż Steam Decka możemy dziś kupić bez większych trudności, a jego cena jest przystępniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Grono zadowolonych użytkowników tego urządzenia wciąż...
Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5
NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk...
AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine
Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?
AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4
Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...
NVIDIA DLSS wydane jako wtyczka do Unreal Engine 4. Powinno być więcej gier z obsługą techniki poprawiającej wydajność
Biblioteka gier obsługujących techniki ray tracingu i Nvidia DLSS stopniowo się powiększa, ale wciąż mowa o stosunkowo niewielkiej liczbie tytułów. Teraz po udostępnieniu przez Zielonych specjalnej wtyczki DLSS do silnika Unreal Engine lista ta powinna sukcesywnie się wydłużać. Umożliwi ona deweloperom łatwą implementację Deep Learning Super Sampling, techniki rekonstruującej obraz przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, w grach opartych na nowych wersjach silnika firmy Epic Games. W związku...
Firefox z dodatkami, czyli zrób to sam
Internet Explorer, Opera, czy może Firefox? Chyba każdy zadał sobie kiedyś takie pytanie... Przy wyborze przeglądarki internetowej najczęściej pod uwagę brana jest ilość dostępnych funkcji, nawet pozornie średnio przydatnych. Jeśli się dokładnie przyjrzymy każdej z dostępnych przeglądarek, to zapewne zauważymy, że jedna z nich się wyróżnia... Niekoniecznie na plus... Firefox, bo właśnie o tej przeglądarce mowa, nie oferuje w sumie nic ciekawego. Nie znajdziemy w niej żadnych interesujących,...

























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki
Test Battlefield 6 PC, PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
Złącze 12V-2x6 znów pod lupą. Tym razem uszkodzona została karta Sapphire Radeon RX 9070 XT NITRO+