Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fidelityfx super resolution 3

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego standardu dla zasilaczy ATX 3.0 upowszechniły się złącza 12VHPWR i problemy z nimi związane. Okazuje się, że również firma AMD rozważała wprowadzenie nowego typu złącz do swoich najnowszych kart graficznych Radeon z rodziny RDNA 3. Dodatkowo wiemy również, że obsługa AFMF (AMD Fluid Motion Frame) zostanie ograniczona w bardzo podobny sposób jak konkurencyjne rozwiązanie NVIDIA Frame Generation.

AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki

AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki

Kilka dni temu NVIDIA ujawniła informacje na temat nowej wersji techniki DLSS o numerze 3.5, która wprowadzi funkcję o nazwie Ray Reconstruction. Tymczasem przez bardzo długi czas oczekiwaliśmy również konkretów na temat konkurencyjnego rozwiązania w postaci AMD FSR 3, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy jeszcze w listopadzie 2022 roku. Mamy już praktycznie wrzesień, tymczasem o dacie premiery jak nie słyszeliśmy tak nadal nie słyszymy. AMD postanowiło dać jednak aktualizację w trakcie targów...

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

Technika FidelityFX Super Resolution 3, opatrzona skrótem FSR 3, to bezpośrednia konkurencja dla DLSS 3. Propozycja AMD ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Choć szczegóły techniczne dotyczące obu rozwiązań są odmienne, to na poziomie ogólnym sprowadzają się do tego samego mechanizmu. Chodzi tutaj o generowanie tak zwanych sztucznych klatek, które uzupełniają zwykły obraz i zwiększają wydajność. Poznaliśmy właśnie nieco szczegółów dotyczących FSR 3.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.