Test wydajności Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Jakie wymagnia sprzętowe? Mroczna strona Unreal Engine 5
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Wstęp
- 2 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Kingston DDR5
- 3 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Porównanie detali
- 5 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Platforma sprzętowa
- 6 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / Medium
- 7 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / High
- 8 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / Ultra
- 9 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 2560x1440 / High
- 10 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 2560x1440 / Ultra
- 11 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 3840x2160 / High
- 12 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 3840x2160 / Ultra
- 13 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Skalowanie detali
- 14 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Użycie VRAM
- 15 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Użycie RAM
- 16 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Galeria screenów
- 17 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Galeria wpadek
- 18 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Podsumowanie
Premiera Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 była wielokrotnie przekładana, natomiast etap powstawania produkcji niezwykle burzliwy łącznie ze zmianami wykonawców, co znacznie wydłużyło czas potrzebny do ukończenia projektu. Ostatecznie gra przeszła klasyczne deweloperskie piekło, dokonano także aktualizacji silnika graficznego, którym finalnie został Unreal Engine 5 zamiast Unreal Engine 4. Pozwoliło to twórcom podkręcić poziom oprawy wizualnej, jednak automatycznie podniosło wymagania sprzętowe, bowiem zamieszanie nie sprzyjało optymalizacji. Dlatego zasiadając do Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 lepiej posiadać w miarę wydajną kartę graficzną, uzbrajając się zarazem w odrobinę cierpliwości...
Autor: Sebastian Oktaba
Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 jest sequelem kultowego w pewnych kręgach oryginału, mrocznego cRPG wydanego w zamierzchłym 2004 roku, stworzonego przez legendarne Troika Games znane wcześniej z Arcanum oraz Świątyni Pierwotnego Zła. Wszystkie produkcje były godnymi reprezentantami swojego gatunku, jakość rozgrywki gwarantowała chociażby obecność Tima Caina (ojciec Fallout), ale niewystarczająca sprzedaż zaowocowała zamknięciem dewelopera. Tymczasem Vampire: The Masquerade Bloodlines za sprawą fanowskich modyfikacji, poprawek i rozszerzeń zyskiwało popularność. Jednak szanse na pełnoprawny sequel pojawiły się dopiero półtorej dekady później, natomiast w marcu 2019 roku zaprezentowano pierwsze gameplay. Pomimo licznych perturbacji o jakich wspomniałem, wersja finalna zachowała wiele elementów pierwowzoru pokazanego na targach E3, pozostając klimatycznym pierwszoosobowym cRPG umieszczonym w Seattle opanowanym przez wampiry.
Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 bazuje na silniku Unreal Engine 5, który zapewnia bardzo dobre efekty wizualne zwłaszcza w nocnych aranżacjach, a takowych tutaj zdecydowanie nie zabraknie.
Oficjalne wymagania sprzętowe Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 startują od wiekowej konfiguracji złożonej z procesorów AMD Ryzen 3 3300X / Intel Core i3-8350K i kart graficznych NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 480. Powyższe zestawy powinny wystarczyć do uzyskania 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920x1080, które przyjemnej zabawy raczej nie zagwarantują. Dopiero AMD Ryzen 5 5600X / Intel Core i5-12600K plus NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / AMD Radeon RX 6700 XT zapewniają 60 klatek na sekundę w detalach High. Wyższe nastawy wymagają oczywiście mocniejszych komponentów, aczkolwiek czy faktycznie pogramy płynnie w 3840x2160 na takim sprzęcie pozostaje jeszcze sprawą otwartą. Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 potrzebuje na pewno niewiele miejsca na nośniku (30 GB), jednocześnie zadowalając się rozsądnymi 16 GB pamięci RAM, dlatego popularne zestawy np. wykorzystywane w platformie 2x 16 GB Kingston Fury Renegade 6400 MHz CL32 spokojnie wystarczają.
| Minimalne | Zalecane | Entuzjasta | Krwiopijca | |
| Rozdzielczość | 1920x1080 | 1920x1080 | 2560x1440 | 3840x2160 |
| Upscaling | - | - | - | - |
| Frame Generation | - | - | - | - |
| Ustawienia | Low | High | High | High |
| Płynność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
| Procesor AMD | Ryzen 3 3300X | Ryzen 5 5600X | Ryzen 5 5600X | Ryzen 7 5800X3D |
| Procesor Intel | Core i3-8350K | Core i5-12600K | Core i5-12600K | Core i7-13700K |
| Karta AMD | Radeon RX 480 | Radeon RX 6700 XT | Radeon RX 7700 XT | Radeon RX 7900 XTX |
| Karta NVIDIA | GeForce GTX 1060 | GeForce RTX 3060 Ti | GeForce RTX 3070 | GeForce RTX 4080 |
| Karta Intel | ARC A580 | - | - | - |
| Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
| Nośnik SSD | 30 GB | 30 GB | 30 GB | 30 GB |
| System | Windows 10 | Windows 11 | Windows 11 | Windows 11 |
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Jak zostało powiedziane Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 powstał na Unreal Engine 5, dlatego wymagania sprzętowe okazują się stosunkowo wysokie, zwłaszcza iż produkcja wykorzystuje Lumen. Technika odpowiada za system dynamicznego globalnego oświetlenia oraz realistyczne odbicia, co zapewnia zaawansowane efekty zbliżone do śledzenia promieni. Domyślnie gra stosuje jednak własne skalowanie rozdzielczości np. ustawienia Ultra oznaczają 70%, dlatego uzyskanie natywnego obrazu wymaga ręcznego przestawienia suwaka na 100%. Alternatywnie można zastosować popularne techniki upsaclingu NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 3.1, niemniej zabrakło oficjalnego wsparcia dla Intel XeSS. Dostępne są również generatory klatek, łącznie z Multi Frame Generation, czyli ponownie posiadacze kart graficznych GeForce zostali najhojniej obdarowani. Vampire: The Masquerade Bloodlines (DRM Free) dostępny jest również w serwisie GOG - właśnie taka czystokrwista wersja była testowana.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Wstęp
- 2 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Kingston DDR5
- 3 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Porównanie detali
- 5 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Platforma sprzętowa
- 6 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / Medium
- 7 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / High
- 8 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 1920x1080 / Ultra
- 9 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 2560x1440 / High
- 10 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 2560x1440 / Ultra
- 11 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 3840x2160 / High
- 12 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - 3840x2160 / Ultra
- 13 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Skalowanie detali
- 14 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Użycie VRAM
- 15 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Użycie RAM
- 16 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Galeria screenów
- 17 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Galeria wpadek
- 18 - Test Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Clair Obscur: Expedition 33 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia
97
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
214
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
163
AMD FSR 3.1 kontra FSR 4 na karcie graficznej AMD Radeon RX 7900 XT. Testy wydajności i porównanie jakości obrazu
81







![Test wydajności Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Jakie wymagnia sprzętowe? Mroczna strona Unreal Engine 5 [nc1]](/image/artykul/2025/10/29_test_wydajnosci_vampire_the_masquerade_bloodlines_2_jakie_wymagnia_sprzetowe_mroczna_strona_unreal_engine_5_1.png)
![Test wydajności Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 - Jakie wymagnia sprzętowe? Mroczna strona Unreal Engine 5 [nc1]](/image/artykul/2025/10/29_test_wydajnosci_vampire_the_masquerade_bloodlines_2_jakie_wymagnia_sprzetowe_mroczna_strona_unreal_engine_5_nc0.png)






