Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fsr 3

AMD FidelityFX SDK v1.1 opublikowane. Deweloperzy gier mogą już bez problemów implementować technikę AMD FSR 3.1

AMD FidelityFX SDK v1.1 opublikowane. Deweloperzy gier mogą już bez problemów implementować technikę AMD FSR 3.1

Jakiś czas temu do pierwszych gier trafiła technika AMD FSR w wersji 3.1. Najnowsza odsłona algorytmów upscalingu obrazu i generowania klatek ma szereg istotnych zalet w porównaniu z poprzednią wersją, przez co jest dosyć istotnym ulepszeniem. Do tej pory nie była jednak dostępna w ramach pakietu AMD FidelityFX SDK, zatem nie wszyscy twórcy mogli zaimplementować ją w swoich tytułach. To się zmieniło wraz z premierą pakietu deweloperskiego w wersji 1.1.

Immortals of Aveum oficjalnie pierwszą grą z AMD FSR 3 na konsolach Xbox Series oraz PlayStation 5

Immortals of Aveum oficjalnie pierwszą grą z AMD FSR 3 na konsolach Xbox Series oraz PlayStation 5

Immortals of Aveum to jedna z gier z 2023 roku, które ostatecznie okazały się sporym rozczarowaniem. Gameplay nie był specjalnie oryginalny, cena była bardzo wysoka a technicznie produkcja nie domagała zarówno na PC jak i (zwłaszcza) konsolach obecnej generacji. Finalnie Immortals of Aveum stało się niemal poligonem doświadczalnym dla techniki AMD FSR 3 - produkcja studia Ascendant Studios była jedną z pierwszych z obsługą FSR 3 z tamtejszą wersją Frame Generation. A przynajmniej na PC, bowiem na konsolach...

Senua's Saga: Hellblade II z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra otrzyma wsparcie dla DLSS 3, FSR 3 i XeSS 1.3

Senua's Saga: Hellblade II z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra otrzyma wsparcie dla DLSS 3, FSR 3 i XeSS 1.3

Kilka dni temu na Steam pojawiły się wstępne wymagania sprzętowe gry Senua's Saga: Hellblade II. Dotyczyły one jednak wyłącznie konfiguracji minimalnej, a na dodatek można było z nich wywnioskować, iż gra studia Ninja Theory będzie wymagać systemu Windows 11 do poprawnego działania. Studio długo nie czekało z publikacją pełnych wymagań, dzięki czemu poznaliśmy wszystkie cztery poziomy wydajności, jakie przygotowali twórcy. Finalnie Windows 11 nie będzie jedynym obsługiwanym systemem, ale nie...

Ghost of Tsushima oficjalnie zmierza na PC. Gra otrzyma wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Ghost of Tsushima oficjalnie zmierza na PC. Gra otrzyma wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Za nieco ponad dwa tygodnie na PC zadebiutuje kolejna gra od PlayStation Studios - mowa oczywiście o Horizon Forbidden West Complete Edition. Okazuje się, że na kolejne premiery na PC nie będziemy zbyt długo czekać. Sony oraz studia Sucker Punch Productions oraz Nixxes Software oficjalnie potwierdziły zbliżającą się premierę gry Ghost of Tsushima Director's Cut. Przygoda Jima Sakaia trafi na komputery już za nieco ponad dwa miesiące. W międzyczasie poznaliśmy cenę gry oraz pierwsze informacje o PC porcie.

Technologia AMD Anti-Lag+ wkrótce znów będzie dostępna. Oficjalne potwierdzenie od pracownika firmy

Technologia AMD Anti-Lag+ wkrótce znów będzie dostępna. Oficjalne potwierdzenie od pracownika firmy

Wszystko wskazuje na to, że firma AMD jest coraz bliżej rozwiązania problemu związanego z technologią AMD Anti-Lag+, która została wycofana z oprogramowania AMD Software: Adrenalin Edition jeszcze w październiku 2023 roku. Jej głównym zadaniem jest redukcja opóźnień w grach wideo, a więc mamy do czynienia z konkurencyjnym rozwiązaniem dla NVIDIA Reflex. Funkcja ta jest szczególnie istotna dla technik interpolacji klatek, takich jak AMD FSR 3.

Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS

Starfield w momencie premiery oferował wsparcie wyłącznie dla techniki AMD FSR 2, z kolei w listopadzie zeszłego roku doszło także wsparcie dla NVIDIA DLSS wraz z Frame Generation. Na obsługę kolejnych wersji technik skalowania musieliśmy poczekać już znacznie dłużej. Dopiero teraz na Steamie pojawiła się aktualizacja (jeszcze w wersji beta), która rozszerza wsparcie dla takich rozwiązań na AMD FSR 3 oraz Intel XeSS. Pojawiły się już pierwsze testy porównawcze technik.

Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames

Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames

Techniki skalowania w grach wideo stały się już praktycznie standardem, czy nam się to podoba czy nie. NVIDIA rozwija swoje DLSS (obecnie będące połączeniem Super Resolution, Frame Generation oraz Ray Reconstruction). AMD niedawno wprowadziło trzecią generację FSR, gdzie także zaimplementowano ichniejszą wersję Frame Generation o nazwie Fluid Motion Frames (choć AFMF może działać także niezależnie od samego skalowania FSR). Z kolei Intel działa nad swoją techniką XeSS. Najwięcej gier obsługuje...

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Intel XeSS ExtraSS - trwają prace nad alternatywą dla Frame Generation od NVIDII i AMD. Wśród zalet niższe opóźnienia

Na rynku obecne są aktualnie dwie techniki generowania klatek, których zadaniem jest znaczące zwiększanie liczby FPS-ów w grach. Mowa oczywiście o rozwiązaniach autorskich NVIDII i AMD, które są częścią składową DLSS 3 i FSR 3. Według ostatnich doniesień, nad podobną techniką pracuje także Intel. Jeśli wszystko pójdzie po myśli amerykańskiej firmy, to XeSS ExtraSS będzie działał na kartach graficznych każdego producenta.

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora z modem, który wprowadza obsługę Frame Generation w ramach techniki NVIDIA DLSS 3

Avatar: Frontiers of Pandora to wedle opinii graczy i recenzentów przeciętna produkcja w pięknej oprawie graficznej. Deweloperzy z Massive Entertainment w zasadzie jeden do jednego przełożyli świat znany z filmów do gry. Oczywiście jakość oprawy graficznej sprawia, że tytuł ma swoje wymagania sprzętowe. Niestety jedyną dostępną opcją generowania klatek jest FSR 3. Pewien znany moder postanowił zaradzić tej kwestii i zaimplementował w grze DLSS 3.

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach

Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora PC. Ubisoft kolejnym studiem, który zaleca korzystanie z DLSS lub FSR 2

Kilka dni temu na rynku zadebiutował Alan Wake 2, który odznacza się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Jeszcze przed premierą zrobiło się głośno o tym, że studio Remedy zaleca korzystanie z technik skalowania rozdzielczości, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR 2. Teraz poznaliśmy szczegóły kolejnej produkcji, planowanej na 2023 rok. Mowa o Avatar: Frontiers of Pandora od Ubisoftu. W tym wypadku twórcy również zalecają korzystanie z technik skalowania, choć same wymagania aż tak nie straszą jak przy wspomnianym...

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Lords of the Fallen na premierę otrzyma obsługę technik NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3

Dopiero co jesteśmy po premierze takich gier jak Assassin's Creed Mirage oraz Forza Motorsport, a jutro na rynek trafi kolejny duży tytuł. Tym razem mowa o Lords of the Fallen, czyli produkcji z gatunku tzw. "soulslike". Reboot gry o takim samym tytule zapowiada się całkiem dobrze, a w dodatku ma prezentować wysoką jakość oprawy graficznej, za co odpowiadać ma silnik Unreal Engine 5. Na chwilę przed premierą dowiedzieliśmy się, z jakich technik skalowania skorzysta gra.

AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000

AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000

Wczoraj na rynku zadebiutowała długo wyczekiwana technika AMD FSR 3, wprowadzająca nie tylko upscaling obrazu, ale również technologię AMD Fluid Motion Frames, działającą na podobnej zasadzie co Frame Generation w kartach NVIDIA GeForce RTX 4000. FSR 3 zadebiutował na razie w dwóch grach - Forspoken oraz Immortals of Aveum, jednak nie oznacza to że z niektórych nowości nie skorzystamy już teraz także w innych grach. AMD opublikowało bowiem specjalną wersję sterownika, choć nie brakuje sporych ograniczeń.

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum

W trakcie targów Gamescom, firma AMD ujawniła garść szczegółów na temat techniki FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3), której bazą jest zarówno upscaling obrazu jak również interpolacja klatek (AMD Fluid Motion Frames). Podczas sierpniowej konferencji potwierdzono, że na premierę FSR 3 będzie dostępny w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum, natomiast w drodze są kolejne gry (już wydane lub takie, które dopiero zadebiutują) ze wsparciem dla techniki. Dzisiaj w końcu doczekaliśmy się premiery...

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego standardu dla zasilaczy ATX 3.0 upowszechniły się złącza 12VHPWR i problemy z nimi związane. Okazuje się, że również firma AMD rozważała wprowadzenie nowego typu złącz do swoich najnowszych kart graficznych Radeon z rodziny RDNA 3. Dodatkowo wiemy również, że obsługa AFMF (AMD Fluid Motion Frame) zostanie ograniczona w bardzo podobny sposób jak konkurencyjne rozwiązanie NVIDIA Frame Generation.

Avatar: Frontiers of Pandora z pokazem wersji PC. Będzie Ray Tracing, FSR 3 i obsługa wielordzeniowych procesorów

Avatar: Frontiers of Pandora z pokazem wersji PC. Będzie Ray Tracing, FSR 3 i obsługa wielordzeniowych procesorów

Ubisoft na ten rok ma zaplanowanych kilka dużych premier gier wideo. Już we wrześniu na rynek trafią wyścigi w postaci The Crew Motorfest, natomiast na początek października zaplanowano debiut Assassin's Creed Mirage, gdzie w skórze Basima będziemy przemierzać IX-wieczny Bagdad. Prawdopodobnie największą premierą Ubisoftu na ten rok będzie jednak Avatar: Frontiers of Pandora. Produkcja przygotowywana na bazie licencji od 20th Century Studios, tworzona jest z myślą o obecnej generacji sprzętu. Teraz...

AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki

AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki

Kilka dni temu NVIDIA ujawniła informacje na temat nowej wersji techniki DLSS o numerze 3.5, która wprowadzi funkcję o nazwie Ray Reconstruction. Tymczasem przez bardzo długi czas oczekiwaliśmy również konkretów na temat konkurencyjnego rozwiązania w postaci AMD FSR 3, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy jeszcze w listopadzie 2022 roku. Mamy już praktycznie wrzesień, tymczasem o dacie premiery jak nie słyszeliśmy tak nadal nie słyszymy. AMD postanowiło dać jednak aktualizację w trakcie targów...

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

Technika FidelityFX Super Resolution 3, opatrzona skrótem FSR 3, to bezpośrednia konkurencja dla DLSS 3. Propozycja AMD ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Choć szczegóły techniczne dotyczące obu rozwiązań są odmienne, to na poziomie ogólnym sprowadzają się do tego samego mechanizmu. Chodzi tutaj o generowanie tak zwanych sztucznych klatek, które uzupełniają zwykły obraz i zwiększają wydajność. Poznaliśmy właśnie nieco szczegółów dotyczących FSR 3.

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

AMD FSR 3 z pierwszymi szczegółami - technika upscalingu wykorzysta interpolację klatek, podobnie jak NVIDIA DLSS 3

Wczesną jesienią zeszłego roku NVIDIA zaprezentowała kolejną wersję techniki DLSS - DLSS 3 - której główną zmianą jest wprowadzenie funkcji Frame Generation (dodawanie kolejnych klatek obrazu pomiędzy te już istniejące z pomocą sztucznej inteligencji oraz akceleratora Optical Flow). Na odpowiedź AMD nie czekaliśmy długo, bowiem podczas pokazu kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT ujawniono także informację o trwających pracach nad techniką FSR 3. Dzisiaj ogłoszono pierwsze...

AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT - szczegóły dotyczące specyfikacji kart graficznych RDNA 3

AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT - szczegóły dotyczące specyfikacji kart graficznych RDNA 3

Wczoraj wieczorem firma AMD ujawniła dwie pierwsze karty graficzne z serii Radeon RX 7000, wykorzystujące najnowszą architekturę RDNA 3. Mowa oczywiście o Radeonie RX 7900 XTX oraz Radeonie RX 7900 XT. Prezentacja nie była może specjalnie porywająca, ale przynajmniej otrzymaliśmy konkretne informacje o cenach oraz dacie premiery. Tymczasem producent ujawnił pełną specyfikację układu NAVI 31 i wygląda na to, że przynajmniej pod jednym względem AMD nie będzie naśladować NVIDII - chodzi o oznaczanie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.