AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach
Póki co wsparcie dla techniki FSR 3 ogranicza się do zaledwie trzech gier. Wraz z upływem czasu powinno się to jednak zmieniać. Wątpliwe jest, by rozwiązanie AMD upowszechniło się docelowo bardziej niż konkurencyjne DLSS 3, ponieważ to karty NVIDII cieszą się większą popularnością. Ważnym krokiem jest jednak opublikowanie kodu źródłowego FSR 3 dla wszystkich zainteresowanych deweloperów, którzy pracują na API DirectX 12 i Unreal Engine 5.
Firma AMD opublikowała kod źródłowy techniki FSR 3, przeznaczony dla deweloperów korzystających z DirectX 12 i Unreal Engine 5. Przyczyni się z to z pewnością do upowszechnienia tego rozwiązania.
Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation
FSR 3 formalnie zadebiutowało pod koniec września bieżącego roku, ale jak na razie trafiło do nielicznych tytułów. Kod źródłowy, który firma AMD udostępniła, pozwoli z pewnością na łatwiejszą implementację techniki w wielu nowych grach. Dostępna aktualnie wersja została opatrzona numerem v3.0.3 i zawiera, poza samym kodem źródłowym, także odpowiednią dokumentację, wraz z instrukcją quick start, a także próbkę implementacji FSR 3 w DirectX 12. Dokonano ponadto ulepszeń w zakresie obsługi monitorów z włączonymi technikami Variable Refresh Rate i FSR 3 równocześnie.
AMD FSR 3 wraz z Frame Generation przetestowane na układach NVIDIA GeForce GTX z serii 10. Rezultaty są zaskakujące
FSR 3 składa się dwóch głównych elementów: upscalera obrazu oraz generatora klatek. Deweloperzy nie muszą zatem implementować oddzielnie w swoich tytułach FSR 2. Najnowsza technika może po prostu całkowicie zastąpić starsze rozwiązanie. Standardowe warunki zakładają, że aktywacja Frame Generation firmy AMD możliwa jest w przypadku ustawienia Super Resolution na tryb Jakości. To nieco inne podejście od tego, które stosuje NVIDIA. W przypadku DLSS 3, Frame Generation można bowiem używać niezależnie od Super Resolution.
Powiązane publikacje

Assassin's Creed Shadows ze szczegółowym omówieniem trybów działania na PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro
9
STALKER 2: Heart of Chornobyl - w hitowę grę studia GSC Game World zagrało już 6 mln graczy, a nadal jest potencjał na więcej
35
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie
5
Assassin's Creed Shadows trafi na urządzenia Apple z procesorami ARM z serii M już w dniu premiery. Nadchodzi też inny duży tytuł
30