fluid motion frames
AMD Fluid Motion Frames 2 oficjalnie zaprezentowane. Nowa wersja generatora klatek skorzysta z optymalizacji AI
W zeszłym roku AMD wprowadziło swoją wariację na temat generatora klatek w postaci technologii Fluid Motion Frames. Bez korzystania z dedykowanych jednostek jak robi to NVIDIA w swoim DLSS Frame Generation, za to stawiając na otwartość i możliwość skorzystania z rozwiązania na różnych kartach graficznych oraz zintegrowanych układach graficznych. Dość niespodziewanie firma dzisiaj ujawniła pierwsze szczegóły na temat drugiej generacji - Fluid Motion Frames 2, która przynosi dalsze optymalizacje......
Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS
Starfield w momencie premiery oferował wsparcie wyłącznie dla techniki AMD FSR 2, z kolei w listopadzie zeszłego roku doszło także wsparcie dla NVIDIA DLSS wraz z Frame Generation. Na obsługę kolejnych wersji technik skalowania musieliśmy poczekać już znacznie dłużej. Dopiero teraz na Steamie pojawiła się aktualizacja (jeszcze w wersji beta), która rozszerza wsparcie dla takich rozwiązań na AMD FSR 3 oraz Intel XeSS. Pojawiły się już pierwsze testy porównawcze technik.
AMD Fluid Motion Frames już ogólnodostępne - wzrost wydajności we wszystkich grach pod DirectX 11 i DirectX 12
Dzisiaj debiutuje na rynku karta graficzna AMD Radeon RX 7600 XT i z tej okazji oczywiście wprowadzona została nowa paczka sterowników o oznaczeniu Adrenalin Edition 24.1.1. Obsługa debiutującego układu graficznego RDNA 3 to oczywiście nie jedyna nowość, ale kolejne zmiany będą już znacznie bardziej pożądane przez posiadaczy kart graficznych Radeon RX 6000, Radeon RX 7000 oraz procesorów APU ze zintegrowanymi układami graficznymi Radeon 700M. Mowa o wprowadzeniu techniki AMD Fluid Motion Frames.
Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames
Techniki skalowania w grach wideo stały się już praktycznie standardem, czy nam się to podoba czy nie. NVIDIA rozwija swoje DLSS (obecnie będące połączeniem Super Resolution, Frame Generation oraz Ray Reconstruction). AMD niedawno wprowadziło trzecią generację FSR, gdzie także zaimplementowano ichniejszą wersję Frame Generation o nazwie Fluid Motion Frames (choć AFMF może działać także niezależnie od samego skalowania FSR). Z kolei Intel działa nad swoją techniką XeSS. Najwięcej gier obsługuje...
AMD Fluid Motion Frames wychodzi z bety. Już wkrótce posiadacze kart Radeon otrzymają dostęp do finalnej wersji techniki
AMD Fluid Motion Frames to pewnego rodzaju odpowiedź na konkurencyjne Frame Generation, będące częścią składową NVIDIA DLSS 3. Istnieje jednak w tym przypadku zasadnicza różnica. Technika AMD może być aktywowana z poziomu sterowników GPU, co sprawia, że jest dostępna nawet w tytułach, które nie wspierają FSR 3. Amerykańska firma przygotowuje się do premiery finalnej wersji FMF. Oficjalny debiut nastąpi już wkrótce.
AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach
Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.
Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation
Starfield zadebiutował na rynku we wrześniu tego roku i bez wątpienia okazał się jedną z największych premier 2023 roku. Na chwilę obecną gra oferuje oficjalną obsługę techniki AMD FSR 2 na PC (konsole Xbox również korzystają z tego rozwiązania), natomiast NVIDIA DLSS została wprowadzona w ramach nieoficjalnej modyfikacji. Bethesda w końcu potwierdza finalizację prac nad implementacją DLSS i przy okazji wskazuje na kilka nowości, które pojawią się w najbliższym czasie.
AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje
Technika Fluid Motion Frames to odpowiedź AMD na konkurencyjne Frame Generation będące częścią DLSS 3. Rozwiązanie to zwiększa zauważalnie liczbę FPS-ów w grach, choć oczywiście nie da się w tej sytuacji uniknąć zwiększonego opóźnienia. Dzięki zastosowaniu pewnych modyfikacji, możliwe jest uruchomienie FMF także w przypadku materiałów wideo. Może to być przydatne zwłaszcza w przypadku treści nagrywanych w filmowych 24 FPS-ach.
AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000
W ubiegły weekend informowaliśmy Was, że na kartach graficznych AMD Radeon RX 7000 można już sprawdzać działanie technologii Fluid Motion Frames (Frame Generation, interpolacja klatek) z poziomu sterownika graficznego i całkowicie poza techniką AMD FSR 3. Fluid Motion Frames można aktywować praktycznie w każdej grze, opartej na bibliotekach DirectX 11/12, jednak początkowo rozwiązanie to ograniczono do najnowszych układów RDNA 3. Teraz z możliwości AFMF skorzystają kolejne osoby.
AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
Wczoraj na rynku zadebiutowała długo wyczekiwana technika AMD FSR 3, wprowadzająca nie tylko upscaling obrazu, ale również technologię AMD Fluid Motion Frames, działającą na podobnej zasadzie co Frame Generation w kartach NVIDIA GeForce RTX 4000. FSR 3 zadebiutował na razie w dwóch grach - Forspoken oraz Immortals of Aveum, jednak nie oznacza to że z niektórych nowości nie skorzystamy już teraz także w innych grach. AMD opublikowało bowiem specjalną wersję sterownika, choć nie brakuje sporych ograniczeń.
AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum
W trakcie targów Gamescom, firma AMD ujawniła garść szczegółów na temat techniki FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3), której bazą jest zarówno upscaling obrazu jak również interpolacja klatek (AMD Fluid Motion Frames). Podczas sierpniowej konferencji potwierdzono, że na premierę FSR 3 będzie dostępny w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum, natomiast w drodze są kolejne gry (już wydane lub takie, które dopiero zadebiutują) ze wsparciem dla techniki. Dzisiaj w końcu doczekaliśmy się premiery...
AMD planowało użyć gniazd 12VHPWR w nowych kartach RDNA 3. Co wpłynęło na zmianę decyzji?
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego standardu dla zasilaczy ATX 3.0 upowszechniły się złącza 12VHPWR i problemy z nimi związane. Okazuje się, że również firma AMD rozważała wprowadzenie nowego typu złącz do swoich najnowszych kart graficznych Radeon z rodziny RDNA 3. Dodatkowo wiemy również, że obsługa AFMF (AMD Fluid Motion Frame) zostanie ograniczona w bardzo podobny sposób jak konkurencyjne rozwiązanie NVIDIA Frame Generation.
AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki
Kilka dni temu NVIDIA ujawniła informacje na temat nowej wersji techniki DLSS o numerze 3.5, która wprowadzi funkcję o nazwie Ray Reconstruction. Tymczasem przez bardzo długi czas oczekiwaliśmy również konkretów na temat konkurencyjnego rozwiązania w postaci AMD FSR 3, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy jeszcze w listopadzie 2022 roku. Mamy już praktycznie wrzesień, tymczasem o dacie premiery jak nie słyszeliśmy tak nadal nie słyszymy. AMD postanowiło dać jednak aktualizację w trakcie targów...
Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS
Sony PlayStation 5 Pro oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację, datę premiery oraz cenę ulepszonej konsoli
Apple iPhone 16 oraz iPhone 16 Pro - debiut nowych smartfonów. Największy iPhone w historii i lepsza fotografia
Apple celowo spowalnia iPhone'y, choć nikogo o tym nie informuje. System iOS 18 ogranicza wydajność i odświeżanie ekranu
AMD Fluid Motion Frames 2 - generator klatek już oficjalnie. Stabilna wersja dostępna w AMD Software: Adrenalin Edition