AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
Wczoraj na rynku zadebiutowała długo wyczekiwana technika AMD FSR 3, wprowadzająca nie tylko upscaling obrazu, ale również technologię AMD Fluid Motion Frames, działającą na podobnej zasadzie co Frame Generation w kartach NVIDIA GeForce RTX 4000. FSR 3 zadebiutował na razie w dwóch grach - Forspoken oraz Immortals of Aveum, jednak nie oznacza to że z niektórych nowości nie skorzystamy już teraz także w innych grach. AMD opublikowało bowiem specjalną wersję sterownika, choć nie brakuje sporych ograniczeń.
AMD wypuściło specjalną wersję sterownika AMD Software: Adrenalin Edition Technical Preview, która pozwala na automatyczne włączenie (w ramach HYPR-RX) technologii Fluid Motion Frames w kolejnych kilkunastu grach, m.in. w Starfield czy Wiedźmin 3.
AMD FSR 3 jeszcze dzisiaj zadebiutuje w grach Forspoken oraz Immortals of Aveum
Sterowniki AMD Software: Adrenalin Edition Preview wprowadza funkcjonalność nazwie AMD Fluid Motion Frames Technical Preview, oznaczającą możliwość włączenia AFMF poza techniką FSR 3. Wykorzystując niedawno wprowadzoną nowość w postaci HYPR-RX, możliwe jest automatyczne włączenie Fluid Motion Frames w jednej z kilkunastu produkcji. Na liście znajduje się m.in. A Plague Tale Requiem, Red Dead Redemption 2, Star Wars Jedi Survivor, Hogwarts Legacy czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Z kolei np. przy Cyberpunk 2077 wystarczy zastosowań predefiniowane ustawienia w oprogramowaniu AMD Software: Adrenalin Edition.
Lista gier | |
Automatyczna aktywacja AMD Fluid Motion Frames w ramach funkcji HYPR-RX | A Plague Tale: Requiem Deep Rock Galactic Hitman 3 Red Dead Redemption 2 Star Wars Jedi: Survivor Borderlands 3 Dying Light 2 Hogwarts Legacy Resident Evil 3 (Remake) Starfield Control Far Cry 6 Horizon Zero Dawn Resident Evil 4 (Remake) The Last of Us: Part I Dead Space (Remake) Ghostwire: Tokyo Metro Exodus Enhanced Edition Shadow of the Tomb Raider Wiedźmin 3: Dziki Gon |
AMD FSR 3 z technologią Fluid Motion Frames nadal bez daty premiery, ale poznaliśmy pierwsze gry z obsługą techniki
W opisie sterowników widnieje adnotacja, że AMD Fluid Motion Frames można aktywować tak naprawdę w każdej grze, opartej na bibliotekach DirectX 11 oraz DirectX 12, używając do tego gotowych ustawień w panelu sterowania. AMD przestrzega jednak, że włączenie AFMF powoduje wzrost opóźnienia sygnału (input lag), toteż rekomendowane jest dodatkowe włączenie Anti-Lag lub Anti-Lag+ (w zależności co jest wspierane przez dany tytuł). Dodatkowo firma zaleca, by AFMF używane było na monitorach z funkcją FreeSync oraz jednocześnie rekomenduje wyłączenie HDR (jak również Auto HDR, jedną z funkcji Windows 10/11). Wady? Opublikowany sterownik aktywujący Fluid Motion Frames poza FSR 3 jest zgodny wyłącznie z kartami graficznymi AMD Radeon RX 7000 (Radeon RX 7900 XTX, RX 7900 XT, RX 7800 XT, RX 7700 XT, RX 7600). Choć sterownik można zainstalować na urządzeniach z procesorami AMD Ryzen 7040HS (które mają iGPU RDNA 3), w tym wypadku AFMF nie będzie jednak działać.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
181
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56