AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach
Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.
Technika AMD Fluid Motion Frames doczekała się aktualizacji, która niweluje przynajmniej cześć problemów z przycięciami grafiki w grach. Ulepszono także stabilność działania funkcji.
AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000
Generalne zasady działania AFMF i FSR 3 są zbliżone. Całość polega na interpolacji klatek, co prowadzi do zwiększenia liczby FPS-ów w grach. O ile jednak FSR 3 jest zależne od konkretnej gry (twórcy muszą zaimplementować taką opcję), to AFMF można aktywować w każdym tytule. Oczywiście nie oznacza to, że wzrost wydajności uzyskiwany dzięki AFMF jest identyczny, jak w przypadku FSR 3 czy DLSS 3. Technika AMD posiada także inne niedoskonałości, które mogą przeszkadzać niektórym graczom. Najnowsza aktualizacja eliminuje jednak część z nich.
AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje
AMD udostępniło pakiet sterowników AFMF w wersji 23.30.13.05. Należy zaznaczyć, że ciągle nie jest to implementacja docelowa, ale rozwiązano przynajmniej część problemów z przycięciami obrazu (tak zwany stuttering), które występowały w niektórych grach pomimo teoretycznie wysokiej liczby FPS-ów. Dokonano także poprawek w zakresie tempa pojawiania się klatek (pacing), co także powinno przełożyć się na lepszą płynność obrazu. Ponadto funkcja powinna działać teraz znacznie stabilniej. AFMF można aktywować na kartach graficznych Radeon RX 7000 i Radeon RX 6000. Docelowa implementacja będzie zapewne jeszcze lepiej dopracowana.
Powiązane publikacje
![NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace](/files/Image/m165/44308.png)
NVIDIA GeForce RTX 3050 A - nowy wariant układu graficznego dla laptopów może wykorzystać okrojone rdzenie Ada Lovelace
12![NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?](/files/Image/m165/44276.png)
NVIDIA przygotowuje kartę graficzną TITAN bazującą na architekturze Blackwell. Ale czy ujrzy ona światło dzienne?
44![NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach](/files/Image/m165/44265.png)
NVIDIA B20 - trwają prace nad akceleratorem AI z rodziny Blackwell, który będzie mógł bez przeszkód zadebiutować w Chinach
14![NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów](/files/Image/m165/44263.png)
NVIDIA GeForce RTX 50 - układy mogą zadebiutować później niż sądzono. Mamy złe wieści dla niecierpliwych graczy i entuzjastów
63![AMD Radeon 880M - ASUS chwali się wydajnością układu RDNA 3.5 na tle Radeon 780M i GeForce RTX 3050 40 W](/files/Image/m165/44226.png)