AMD Fluid Motion Frames z aktualizacją, która zmniejsza problem z przycięciami obrazu w niektórych grach
Technika AMD Fluid Motion Frames ciągle jest w fazie eksperymentalnej. To pewnego rodzaju alternatywa dla konkurencyjnego DLSS 3, a także inne podejście do zagadnienia generowania dodatkowych klatek niż FSR 3. Jak to zwykle bywa w przypadku testowych rozwiązań, nie są one pozbawione pewnych problemów. Firma AMD pracuje jednak nad ich rozwiązaniem, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja dla AFMF.
Technika AMD Fluid Motion Frames doczekała się aktualizacji, która niweluje przynajmniej cześć problemów z przycięciami grafiki w grach. Ulepszono także stabilność działania funkcji.
AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000
Generalne zasady działania AFMF i FSR 3 są zbliżone. Całość polega na interpolacji klatek, co prowadzi do zwiększenia liczby FPS-ów w grach. O ile jednak FSR 3 jest zależne od konkretnej gry (twórcy muszą zaimplementować taką opcję), to AFMF można aktywować w każdym tytule. Oczywiście nie oznacza to, że wzrost wydajności uzyskiwany dzięki AFMF jest identyczny, jak w przypadku FSR 3 czy DLSS 3. Technika AMD posiada także inne niedoskonałości, które mogą przeszkadzać niektórym graczom. Najnowsza aktualizacja eliminuje jednak część z nich.
AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje
AMD udostępniło pakiet sterowników AFMF w wersji 23.30.13.05. Należy zaznaczyć, że ciągle nie jest to implementacja docelowa, ale rozwiązano przynajmniej część problemów z przycięciami obrazu (tak zwany stuttering), które występowały w niektórych grach pomimo teoretycznie wysokiej liczby FPS-ów. Dokonano także poprawek w zakresie tempa pojawiania się klatek (pacing), co także powinno przełożyć się na lepszą płynność obrazu. Ponadto funkcja powinna działać teraz znacznie stabilniej. AFMF można aktywować na kartach graficznych Radeon RX 7000 i Radeon RX 6000. Docelowa implementacja będzie zapewne jeszcze lepiej dopracowana.
Powiązane publikacje

Nowa generacja kart graficznych AMD Radeon będzie wspierać porty HDMI 2.2, choć nie w najwyższym standardzie
28
AMD Radeon AI Pro R9700 z architekturą RDNA 4 i 32 GB VRAM. Specyfikacja pierwszej karty przeznaczonej do obliczeń AI
19
NVIDIA GeForce RTX 5050 Laptop GPU z pierwszymi testami wydajności. Jest trochę wydajniej niż w GeForce RTX 4050 Laptop
20
Oszuści modyfikują układy NVIDIA GA102 z kart GeForce RTX 3090 i RTX 3080, sprzedając je jako... GeForce RTX 4090
14