Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje

Łukasz Stefaniak | 10-10-2023 11:00 |

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacjeTechnika Fluid Motion Frames to odpowiedź AMD na konkurencyjne Frame Generation będące częścią DLSS 3. Rozwiązanie to zwiększa zauważalnie liczbę FPS-ów w grach, choć oczywiście nie da się w tej sytuacji uniknąć zwiększonego opóźnienia. Dzięki zastosowaniu pewnych modyfikacji, możliwe jest uruchomienie FMF także w przypadku materiałów wideo. Może to być przydatne zwłaszcza w przypadku treści nagrywanych w filmowych 24 FPS-ach.

Dzięki pewnym modyfikacjom, technikę AMD Fluid Motion Frames można wykorzystać do zwiększenia liczby FPS-ów także w materiałach wideo. Niestety funkcjonalność dostępna jest tylko w jednej wersji sterowników.

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje [1]

AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000

Sterowniki do Radeonów posiadały kiedyś funkcję Fluid Motion Video, która była dedykowana materiałom filmowym. Jej działanie opierało się na podobnych zasadach, jak w przypadku FMF. Dzięki niej możliwe było generowanie dodatkowych klatek wideo, które zapewniały większą płynność obrazu. Niestety funkcja była zgodna jedynie z kartami graficznymi z rodziny Polaris i niektórymi układami GCN1. Po wydaniu przez AMD pierwszych kart RDNA, wsparcie dla FMV porzucono. Możliwe jest jednak uzyskanie podobnej funkcjonalności za pomocą FMF.

AMD Fluid Motion Frames może zostać wykorzystane także w materiałach wideo. Potrzebne są jednak modyfikacje [2]

AMD FSR 3 wraz z Frame Generation przetestowane na układach NVIDIA GeForce GTX z serii 10. Rezultaty są zaskakujące

Rozwiązanie zostało przedstawione przez jednego z użytkowników Reddita. Konieczne są do tego testowe sterowniki Adrenalin udostępniające FMF na Radeonach RX 7000, open-source’owy odtwarzacz wideo MPC-HC i specjalna warstwa tłumacząca DXVK, która bazuje na API Vulkan. To właśnie dzięki temu API możliwe jest użycie FMF w przypadku materiałów filmowych. Jak widać na zaprezentowanym wideo, teledysk działa domyślnie w 25 klatkach na sekundę, a po aktywowaniu FMF wartość ta zostaje zwiększona do 50 FPS-ów. Niestety powyższy zabieg można przeprowadzić tylko na sterownikach v23.30.01.02 Patch 2, które nie udostępniały jeszcze FMF na Radeonach RX 6000. Całość nie działa też idealnie, ponieważ widoczne są spadki poniżej 50 klatek na sekundę.

Źródło: VideoCardz, uncyler825 (Reddit)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 61

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.