AMD Fluid Motion Frames z poziomu sterownika jest już dostępne dla kart graficznych Radeon RX 6000
W ubiegły weekend informowaliśmy Was, że na kartach graficznych AMD Radeon RX 7000 można już sprawdzać działanie technologii Fluid Motion Frames (Frame Generation, interpolacja klatek) z poziomu sterownika graficznego i całkowicie poza techniką AMD FSR 3. Fluid Motion Frames można aktywować praktycznie w każdej grze, opartej na bibliotekach DirectX 11/12, jednak początkowo rozwiązanie to ograniczono do najnowszych układów RDNA 3. Teraz z możliwości AFMF skorzystają kolejne osoby.
AMD rozszerza działanie technologii Fluid Motion Frames z poziomu sterownika. Teraz z funkcjonalności mogą korzystać także posiadacze kart graficznych Radeon RX 6000.
AMD Fluid Motion Frames można przetestować w pokaźnym zestawie gier... o ile posiadamy kartę Radeon RX 7000
Frank Azor z firmy AMD, na swoim koncie na platformie X, potwierdził rozszerzenie wsparcia dla Fluid Motion Frames na karty graficzne Radeon RX 6000. Zaktualizowany sterownik graficzny Radeon Software: Adrenalin Edition Preview pozwala już sprawdzić działanie interpolacji klatek na układach z serii RDNA 2. Odpowiedni pakiet sterowników można pobrać z tego miejsca. Obecnie nie wiadomo, czy obsługa AFMF zostanie wkrótce poszerzona o starsze generacje kart, np. Radeon RX 5000 (pierwsza generacja RDNA).
The team is working hard right now on posting an updated @amd Fluid Motion Frames Preview driver today. Stay tuned. Aiming to bring AFMF to more @amdradeon gamers in time for this weekend's gaming. We hope you love it!
— Frank Azor (@AzorFrank) October 6, 2023
Scott Herkelman, jedna z twarzy działu kart graficznych AMD Radeon, już wkrótce odejdzie z firmy
W około 20 grach (ich listę opublikowaliśmy w tym miejscu), Fluid Motion Frames może zostać automatycznie włączony z pomocą funkcji HYPR-RX, z kolei w innych grach konieczne jest ręczne włączenie poprzez oprogramowanie Radeon Software. Należy jednak pamiętać, że najlepsze wrażenia z działania Fluid Motion Frames otrzymamy w połączeniu z inną funkcją AMD - Anti-Lag (lub Anti-Lag+, jeśli mowa o układach RDNA 3), a także gdy liczba klatek na sekundę, bez włączonej funkcji interpolacji klatek, sięga około 50-60 FPS-ów.
Powiązane publikacje

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
15
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
29
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
34