Starfield otrzymał nową aktualizację beta na Steam, dodającą obsługę technik AMD FSR 3 oraz Intel XeSS
Starfield w momencie premiery oferował wsparcie wyłącznie dla techniki AMD FSR 2, z kolei w listopadzie zeszłego roku doszło także wsparcie dla NVIDIA DLSS wraz z Frame Generation. Na obsługę kolejnych wersji technik skalowania musieliśmy poczekać już znacznie dłużej. Dopiero teraz na Steamie pojawiła się aktualizacja (jeszcze w wersji beta), która rozszerza wsparcie dla takich rozwiązań na AMD FSR 3 oraz Intel XeSS. Pojawiły się już pierwsze testy porównawcze technik.
Starfield doczekał się nowej aktualizacji beta na Steamie, dodającej obsługę technik AMD FSR 3 z Frame Generation oraz Intel XeSS.
Starfield i inne hitowe produkcje tworzone z myślą o konsolach Xbox mogą pojawić się na PlayStation 5
Według pierwszych testów, jakie pojawiły się w sieci, Frame Generation (Fluid Motion Frames) zaimplementowane w technice AMD FSR 3 oferuje nieco wyższe wzrosty wydajności w porównaniu do NVIDIA Frame Generation, będącej częścią DLSS. Warto dodać, że do Starfield zawitały najnowsze, oferowane obecnie wersje zarówno dla AMD FSR jak również Intel XeSS (1.2 w tym drugim przypadku). FSR 3 z Frame Generation pozwala na zauważalne zwiększenie wydajności także na słabszych kartach, choć pierwsze testy wskazują że przy stosunkowo niskich bazowych liczbach klatek na sekundę, problemem nadal pozostaje input lag.
Call of Duty: Modern Warfare III, Call of Duty Warzone i Farming Simulator 22 z obsługą AMD FSR 3 i Fluid Motion Frames
W ostatnim czasie AMD FSR 3 z Frame Generation pojawiło się w kilku większych produkcjach. Oprócz omawianego Starfielda, technikę wprowadzono m.in. do gier Avatar: Frontiers of Pandora (gdzie jest to do dzisiaj jedna z lepszych implementacji), Call of Duty: Modern Warfare III oraz Warzone, The Talos Principle II czy Farming Simulator 2022. Wracając natomiast do omawianej aktualizacji Starfielda, to ta powinna zainteresować również graczy korzystających z techniki NVIDIA DLSS. Wprowadza ona bowiem kolejne usprawnienia do wizualnej jakości owego rozwiązania, a ściślej mówiąc poprawia ona wygląd chmur dynamicznie się poruszających. Od teraz także przełączanie się pomiędzy trybem okna i pełnego ekranu nie będzie już powodować automatycznego przywracania ustawień DLSS do wartości bazowych.