Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD usprawnia technikę AFMF 2.1. Opcja Fast Motion Response rozwiązuje problem płynności w dynamicznych scenach

Maciej Lewczuk | 03-10-2025 17:30 |

AMD usprawnia technikę AFMF 2.1. Opcja Fast Motion Response rozwiązuje problem płynności w dynamicznych scenachProducenci kart graficznych ciągle udoskonalają swoje rozwiązania, aby zaoferować graczom jeszcze większą płynność animacji. Firma AMD rozwija autorską technikę AMD Fluid Motion Frames, która działa na poziomie sterownika. Rozwiązanie to nie jest jednak pozbawione wad, a inżynierowie stale pracują nad jego ulepszeniem, adresując uwagi zgłaszane przez społeczność graczy. Najnowsze zmiany zapowiadają jednak istotny postęp, szczególnie w szybkich scenach.

AMD wprowadza opcję, która zapobiega dezaktywacji generatora klatek podczas gwałtownych ruchów, co zwiększa stabilność i płynność rozgrywki.

AMD usprawnia technikę AFMF 2.1. Opcja Fast Motion Response rozwiązuje problem płynności w dynamicznych scenach [1]

Intel naprawił największy problem Arc B580. Gracze z AMD Ryzen 5 5600 dostaną nawet 36% wydajności więcej

Firma AMD wprowadziła nową funkcję Fast Motion Response do swojej technologii generowania klatek Fluid Motion Frames 2.1. Nowość została zauważona w najnowszym sterowniku PyTorch on Windows Preview Edition 25.120.01.14, który obsługuje wyłącznie karty Radeon RX 7000 i RX 9000. Firma nie wspomniała o tej funkcji w oficjalnych informacjach o aktualizacji, co sugeruje, że mogła zostać udostępniona przedwcześnie. Fast Motion Response oferuje dwie metody obsługi szybkich scen w grach. Opcja Repeat Frame poprawia jakość obrazu poprzez powtarzanie ostatniej klatki, minimalizując takie zjawiska jak ghosting czy rozmycia. Tryb Blended Frame miesza kolejne klatki dla płynniejszego ruchu, poprawiając płynność kosztem potencjalnego rozmycia podczas szybkiej akcji. Rozwiązanie bezpośrednio odpowiada na główną słabość dotychczasowej technologii AFMF, czyli problematyczną obsługę dynamicznych scen.

AMD usprawnia technikę AFMF 2.1. Opcja Fast Motion Response rozwiązuje problem płynności w dynamicznych scenach [2]

AMD Radeon RX 7700 - zaskakujący debiut nowego układu RDNA 3. To może być tania alternatywa dla Radeona RX 9600 XT 16 GB

Dotychczas tryb Search Mode w AFMF automatycznie wyłączał generowanie klatek podczas gwałtownych ruchów, aby uniknąć wizualnych artefaktów. Fast Motion Response zmienia to podejście, pozwalając użytkownikom wybierać między priorytetem - czystości obrazu albo płynnością animacji. Debiut AFMF 2 przyniósł ponad trzykrotny wzrost wydajności w niektórych grach przy wykorzystaniu optymalizacji AI. Pojawienie się Fast Motion Response w sterownikach PyTorch może sygnalizować przygotowania do nadchodzącej technologii AFMF 3, której ślady także zostały zauważone w najnowszych plikach sterowników. AMD intensywnie rozwija swoje rozwiązania generowania klatek, konkurując z technologią DLSS Frame Generation firmy NVIDIA. Wprowadzenie dwóch trybów obsługi ruchu pokazuje poważne podejście AMD do optymalizacji różnych scenariuszy gamingowych i aktywną pogoń za konkurentem.

Źródło: AMD, VideoCardz, WCCFtech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.