AMD usprawnia technikę AFMF 2.1. Opcja Fast Motion Response rozwiązuje problem płynności w dynamicznych scenach
Producenci kart graficznych ciągle udoskonalają swoje rozwiązania, aby zaoferować graczom jeszcze większą płynność animacji. Firma AMD rozwija autorską technikę AMD Fluid Motion Frames, która działa na poziomie sterownika. Rozwiązanie to nie jest jednak pozbawione wad, a inżynierowie stale pracują nad jego ulepszeniem, adresując uwagi zgłaszane przez społeczność graczy. Najnowsze zmiany zapowiadają jednak istotny postęp, szczególnie w szybkich scenach.
AMD wprowadza opcję, która zapobiega dezaktywacji generatora klatek podczas gwałtownych ruchów, co zwiększa stabilność i płynność rozgrywki.
Intel naprawił największy problem Arc B580. Gracze z AMD Ryzen 5 5600 dostaną nawet 36% wydajności więcej
Firma AMD wprowadziła nową funkcję Fast Motion Response do swojej technologii generowania klatek Fluid Motion Frames 2.1. Nowość została zauważona w najnowszym sterowniku PyTorch on Windows Preview Edition 25.120.01.14, który obsługuje wyłącznie karty Radeon RX 7000 i RX 9000. Firma nie wspomniała o tej funkcji w oficjalnych informacjach o aktualizacji, co sugeruje, że mogła zostać udostępniona przedwcześnie. Fast Motion Response oferuje dwie metody obsługi szybkich scen w grach. Opcja Repeat Frame poprawia jakość obrazu poprzez powtarzanie ostatniej klatki, minimalizując takie zjawiska jak ghosting czy rozmycia. Tryb Blended Frame miesza kolejne klatki dla płynniejszego ruchu, poprawiając płynność kosztem potencjalnego rozmycia podczas szybkiej akcji. Rozwiązanie bezpośrednio odpowiada na główną słabość dotychczasowej technologii AFMF, czyli problematyczną obsługę dynamicznych scen.
AMD Radeon RX 7700 - zaskakujący debiut nowego układu RDNA 3. To może być tania alternatywa dla Radeona RX 9600 XT 16 GB
Dotychczas tryb Search Mode w AFMF automatycznie wyłączał generowanie klatek podczas gwałtownych ruchów, aby uniknąć wizualnych artefaktów. Fast Motion Response zmienia to podejście, pozwalając użytkownikom wybierać między priorytetem - czystości obrazu albo płynnością animacji. Debiut AFMF 2 przyniósł ponad trzykrotny wzrost wydajności w niektórych grach przy wykorzystaniu optymalizacji AI. Pojawienie się Fast Motion Response w sterownikach PyTorch może sygnalizować przygotowania do nadchodzącej technologii AFMF 3, której ślady także zostały zauważone w najnowszych plikach sterowników. AMD intensywnie rozwija swoje rozwiązania generowania klatek, konkurując z technologią DLSS Frame Generation firmy NVIDIA. Wprowadzenie dwóch trybów obsługi ruchu pokazuje poważne podejście AMD do optymalizacji różnych scenariuszy gamingowych i aktywną pogoń za konkurentem.
Powiązane publikacje

Chińska firma sprzedaje kartę graficzną GeForce RTX 3080 20 GB. Dodała także chłodzenie z GeForce RTX 4090
21
Intel naprawił największy problem Arc B580. Gracze z AMD Ryzen 5 5600 dostaną nawet 36% wydajności więcej
38
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 SUPER dalekie od debiutu. Premiera może odbyć się bliżej połowy 2026 roku
122
Prywatne muzeum historii GPU. Użytkownik forum Chiphell zaprezentował niezwykłą kolekcję kart graficznych z ostatnich 25 lat
66