Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FSR, zamiast NVIDIA DLSS. Wskazują na to pliki gry na PC
Miesiąc temu zaprezentowano pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Vanguard. Zgodnie z ówczesnymi przewidywaniami, trafimy do okresu II Wojny Światowej, choć tym razem będzie to alternatywna wersja wydarzeń, w której wojna nie zakończyła się w 1945 roku. Tak jak również zapowiadano, pierwsza publiczna prezentacja gry miała miejsce w grze Call of Duty Warzone, które zostanie mocno zintegrowane z Vanguard. Premiera nowej części popularnej strzelanki trafi na rynek 5 listopada tego roku. Dostępna będzie zarówno na PC, jak i konsolach ubiegłej oraz obecnej generacji. Dotychczas zaprezentowano kilka materiałów z rozgrywki, rozpoczęto także falę testów beta. Ten ostatni umożliwił m.in. wgląd w pliki gry na PC. Okazuje się, że przynajmniej na razie nie ma planów co do implementacji techniki NVIDIA DLSS. Co innego w przypadku AMD FidelityFX Super Resolution.
Pliki konfiguracyjne z gry Call of Duty Vanguard wskazują, że tytuł może doczekać się wsparcia dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution. O NVIDIA DLSS nie ma obecnie mowy, co jest nieco zaskakujące biorąc pod uwagę, że technika ta pojawiła się w Call of Duty Black Ops - Cold War oraz Warzone.
NVIDIA DLSS vs AMD FidelityFX Super Resolution w grze Marvel's Avengers - która technika prezentuje się lepiej?
Zarówno Call of Duty Black Ops - Cold War jak również Call of Duty Warzone oferują obecnie wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS, zauważalnie zwiększającej wydajność. Wygląda na to, że tegoroczna odsłona może wcale nie otrzymać takiego wsparcia. W plikach gry nie pojawiły się bowiem żadne odwołania do DLSS. Studio Sledgehammer Games oraz NVIDIA także nie promują gry poprzez użycie omawianej techniki. W plikach gry dokopano się natomiast innego znaleziska. Wygląda na to, że Call of Duty Vanguard może otrzymać wsparcie dla AMD FlidelityFX Super Resolution. Obecna wersja beta nie ma jeszcze aktywnego FSR, ale jego implementacja nie powinna być żadnym problemem.
The Medium - gra polskiego studia Bloober Team od teraz na PC ze wsparciem zarówno dla NVIDIA DLSS jak i AMD FSR
Pliki opisują wykorzystanie wszystkich czterech presetów, wchodzących w skład FSR 1.0. Mowa zatem o Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Technika AMD FSR zdobywa coraz większą popularność, będąc dodawana do takich gier jak Far Cry 6, Resident Evil Village, Chernobylite, Marvel's Avengers czy The Medium. W niektórych grach implementacja wygląda lepiej, w innych gorzej, jednak najlepszych rezultatów z jego wykorzystania powinniśmy spodziewać się przede wszystkim w rozdzielczości 4K.