Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo

Damian Marusiak | 20-07-2021 12:00 |

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń DenuvoKilka dni temu pisaliśmy o cracku, który wyszedł do gry Resident Evil Village. Nie byłoby może w tym niczego zaskakującego gdyby nie fakt, że crack spowodował usunięcie uporczywego błędu, prowadzącego do spadku wydajności na PC poprzez częste występowanie mikroprzycięć. Winowajcą okazał się system Denuvo, który zaimplementowany jest w grze od samego początku. Sprawa stała się jeszcze głośniejsza, gdy kilka dni później obszerny materiał został przygotowany przez ekipę Digital Foundry. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź ze strony Capcom. Firma przygotowała najpierw krótkie oświadczenie z obietnicą sprawdzenia problemów z wydajnością. Teraz producent gry wydał nową aktualizację, która jest już dostępna na Steam.

Capcom wydał nową aktualizację dla Resident Evil Village. Patch dodaje wsparcie dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution, a także naprawia wydajność gry spowodowaną negatywnym działaniem DRM Denuvo.

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo [1]

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

Aktualizacja dla gry Resident Evil Village na Steam zajmuje około 1 GB i wprowadza dwie rzeczy. Po pierwsze dodano wsparcie dla AMD FlidelityFX Super Resolution. Implementacja została zapowiedziana już kilka dni temu przez AMD i było tylko kwestią czasu, aż FSR zostanie dodany do Resident Evil: Village. Do jakości obrazu wraz z wydajnością wrócimy w odrębnym artykule (połączonym z grą Marvel's Avangers). W tym momencie Village wspiera zarówno Ray Tracing jak również FidelityFX Super Resolution. Lista wspieranych gier zaczyna szybko rosnąć - w ostatnich dniach wsparcie pojawiło się także w grze Arcadegeddon dostępnej na PC oraz PlayStation 5 - jest to właściwie pierwszy tytuł, który doczekał się wsparcia FSR na konsoli.

Resident Evil Village - wersja z crackiem oferuje wyższą płynność animacji oraz brak uporczywych mikroprzycięć

Oprócz tego notatka prasowa Capcoma ujawnia, że przeprowadzono dodatkowe optymalizacje dla systemu antypirackiego Denuvo, w wyniku którego usunięto niedogodności związane z przycięciami podczas rozgrywki. Informacja jasno sugeruje, że producent nie zdecydował się nadal na usunięcie zabezpieczenia DRM. Najpewniej nadal obowiązuje umowa pomiędzy wydawcą a firmą przygotowującą Denuvo, więc na usunięcie DRM przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka miesięcy.

Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo [2]

Źródło: Capcom
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.