Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację systemu operacyjnego, która wprowadzi wsparcie dla techniki AMD FSR
Kilka dni temu informowaliśmy o opóźnieniu premiery przenośnej konsoli Steam Deck od firmy Valve. Zamiast debiutu w grudniu, pierwsi klienci otrzymają urządzenie dopiero w lutym. Według producenta, jest to spowodowane głównie opóźnieniami w łańcuchu dostaw komponentów, które uniemożliwiają przygotowanie wymaganej liczby konsol. Tymczasem podczas Steam Deck Development Live Stream firma Valve ujawniła kilka ciekawostek związanych ze wspomnianym urządzeniem. Okazuje się, że układ APU, na jakim bazuje Steam Deck, to nie jest Van Gogh tylko Aerith. Ponadto zyskaliśmy potwierdzenie, że jakiś czas po premierze sklepowej konsola otrzyma wsparcie dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution.
Steam Deck po premierze otrzyma aktualizację oprogramowania, która doda wsparcie dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution.
Steam Deck opóźniony - kieszonkowa konsola do gier od Valve trafi do graczy dopiero w przyszłym roku
Niestandardowy układ APU AMD Aerith wykorzystuje 4 rdzenie Zen 2 o taktowaniu od 2,4 GHz (zegar bazowy) do 3,5 GHz w trybie Turbo. Dodatkowo jest połączony ze zintegrowanym układem graficznym opartym na architekturze RDNA 2. Kolejną częścią specyfikacji jest pamięć LPDDR5 o taktowaniu 5500 MT/s. Valve potwierdziło także, że pamięć działa na 128-bitowej magistrali, co w połączeniu z iGPU RDNA 2, daje przepustowość na poziomie 88 GB/s. Firma uważa, że taka konfiguracja jest wystarczająca dla komfortowej gry na Steam Deck. Wspomniano również o różnicach pomiędzy wbudowanym SSD a tańszym eMMC (dostępnym w najtańszej wersji urządzenia). Choć uruchamianie systemu czy ładowanie gier będzie wolniejsze na eMMC, ogólne wrażenia z grania mają być identyczne bez względu na to, z jakiej wersji magazynu danych skorzystamy.
Steam Deck otrzyma system weryfikacji, który sprawdzi zgodność poszczególnych gier z nową konsolą Valve
Jedną z ciekawszych informacji jest to, że wraz z aktualizacją oprogramowania, która zostanie wydana już po premierze Steam Deck, zostanie wprowadzone wsparcie dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution. Rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości ma dodatkowo poprawić wydajność, a nie da się ukryć, że wykorzystanie FSR w urządzeniu o dość małym ekranie i niższej rozdzielczości ma sporo sensu. Różnice pomiędzy natywną rozdzielczością a upscalowaną będą dużo mniejsze do wychwycenia na takim ekranie, aniżeli na dużych monitorach czy nawet telewizorach. AMD FSR ma być wdrożone na poziomie OS, co oznacza możliwość jego skorzystania także w grach, które natywnie nie mają dodanej tej funkcji.
Powiązane publikacje

Ceny nowoczesnych wafli krzemowych znacząco wzrosły na przestrzeni ostatnich 10 lat, ale postęp technologiczny jest szybszy
26
TSMC rozpoczęło produkcję w procesie technologicznym 2 nm. Na razie jej skala jest bardzo ograniczona
33
Duży model językowy został z powodzeniem uruchomiony na systemie Windows 98 i wiekowym komputerze
76
Wiosna na Marsie obfituje w niesamowite zjawiska. NASA zdradza, że koniec zimy jest pełen wybuchów, lawin oraz silnych wiatrów
41