AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity
Niecały miesiąc temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowanie, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki specjalnie zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX oraz RTX. Pod względem dostępności techniki, FidelityFX Super Resolution z pewnością przewyższa DLSS, a wkrótce może być jeszcze lepiej. Oprogramowanie zostało uwolnione i od teraz dostępne jest jako open source, dzięki czemu implementacja i korzystanie z FSR będzie jeszcze łatwiejsze.
AMD FidelityFX Super Resolution, zgodnie z obietnicą firmy, stała się w pełni otwartą techniką. Wszystkie pliki oraz dokumentacja są dostępne do pobrania bezpośrednio ze strony GPU Open. Dzięki całkowitemu uwolnieniu wszystkich informacji, poznaliśmy kolejne szczegóły dotyczące działania FSR.
Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
Dzięki uwolnieniu oprogramowania, które od teraz jest dostępne na platformie GPU Open, dostęp do kodu źródłowego jest teraz otwarty dla praktycznie wszystkich developerów gier. Ma to pomóc w szerszej implementacji FSR w coraz większej liczbie gier. Już teraz FidelityFX Super Resolution jest dostępne w kolejnych czterech grach: Resident Evil Village, Arcadegeddon, Necromunda Hired Gun oraz Edge of Eternity. Dodatkowo FSR jest także dostępny dla silników graficznych Unreal Engine (aktualizacja 4.26) oraz Unity (beta silnika Unity 2021.2 HDRP). Wdrożenie FSR do dwóch najpopularniejszych silników graficznych z pewnością spowoduje, że wkrótce usłyszymy o kolejnych implementacjach tej techniki.
AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu
Ponadto AMD ujawniło kilka niedostępnych wcześniej informacji na temat tego, jak działa FidelityFX Super Resolution. Opublikowano m.in. obszerną tabelę opisującą, z jakiej domyślnej rozdzielczości następuje kolejno rekonstrukcja obrazu do rozdzielczości natywnie wybranej w ustawieniach gry. Producent wyjaśnia także, że obecny algorytm służący do upscalowania obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystuje do tychże obliczenia połowicznej precyzji FP16. Wyjątkiem są karty graficzne AMD Radeon RX 400/500 oraz NVIDIA GeForce GTX 900 - w tym wypadku algorytm korzysta z awaryjnego trybu FP32 do obliczeń połowicznej precyzji. O tym, czy FidelityFX Super Resolution ma szansę stać się pełnoprawną konkurencją dla DLSS, przekonamy się w ciągu nadchodzących miesięcy. Wszystko również zależy od stopnia implementacji. Przykładowo Godfall nie jest najlepszym przykładem efektywnego działania FSR (mocno rozmazany obraz nawet w 4K), ale już Terminator: Resistance w rozdzielczości 3840x2160 wraz z trybem FSR Ultra Quality oferuje naprawdę przyzwoitą jakość obrazu w porównaniu do natywnego 4K..
Specyfikacja | AMD FidelityFX Super Resolution - rozdzielczość początkowa | AMD FlidelityFX Super Resolution - rozdzielczość końcowa | NVIDIA DLSS - rozdzielczość początkowa | NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa |
Ultra Quality | 1477x831 1970x1108 2646x1108 2954x1662 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
- | - |
Quality | 1280x720 1706x960 2293x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
1280x720 1707x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Balanced | 1129x635 1506x847 2024x847 2259x1270 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
1114x626 1485x835 2227x1253 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Performance | 960x540 1280x720 1720x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Performance | - | - | 640x360 853x480 1280x720 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 7680x4320 |
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
181
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56