Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity

Damian Marusiak | 16-07-2021 20:00 |

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w UnityNiecały miesiąc temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowanie, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki specjalnie zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX oraz RTX. Pod względem dostępności techniki, FidelityFX Super Resolution z pewnością przewyższa DLSS, a wkrótce może być jeszcze lepiej. Oprogramowanie zostało uwolnione i od teraz dostępne jest jako open source, dzięki czemu implementacja i korzystanie z FSR będzie jeszcze łatwiejsze.

AMD FidelityFX Super Resolution, zgodnie z obietnicą firmy, stała się w pełni otwartą techniką. Wszystkie pliki oraz dokumentacja są dostępne do pobrania bezpośrednio ze strony GPU Open. Dzięki całkowitemu uwolnieniu wszystkich informacji, poznaliśmy kolejne szczegóły dotyczące działania FSR.

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity [1]

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

Dzięki uwolnieniu oprogramowania, które od teraz jest dostępne na platformie GPU Open, dostęp do kodu źródłowego jest teraz otwarty dla praktycznie wszystkich developerów gier. Ma to pomóc w szerszej implementacji FSR w coraz większej liczbie gier. Już teraz FidelityFX Super Resolution jest dostępne w kolejnych czterech grach: Resident Evil Village, Arcadegeddon, Necromunda Hired Gun oraz Edge of Eternity. Dodatkowo FSR jest także dostępny dla silników graficznych Unreal Engine (aktualizacja 4.26) oraz Unity (beta silnika Unity 2021.2 HDRP). Wdrożenie FSR do dwóch najpopularniejszych silników graficznych z pewnością spowoduje, że wkrótce usłyszymy o kolejnych implementacjach tej techniki.

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity [2]

AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu

Ponadto AMD ujawniło kilka niedostępnych wcześniej informacji na temat tego, jak działa FidelityFX Super Resolution. Opublikowano m.in. obszerną tabelę opisującą, z jakiej domyślnej rozdzielczości następuje kolejno rekonstrukcja obrazu do rozdzielczości natywnie wybranej w ustawieniach gry. Producent wyjaśnia także, że obecny algorytm służący do upscalowania obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystuje do tychże obliczenia połowicznej precyzji FP16. Wyjątkiem są karty graficzne AMD Radeon RX 400/500 oraz NVIDIA GeForce GTX 900 - w tym wypadku algorytm korzysta z awaryjnego trybu FP32 do obliczeń połowicznej precyzji. O tym, czy FidelityFX Super Resolution ma szansę stać się pełnoprawną konkurencją dla DLSS, przekonamy się w ciągu nadchodzących miesięcy. Wszystko również zależy od stopnia implementacji. Przykładowo Godfall nie jest najlepszym przykładem efektywnego działania FSR (mocno rozmazany obraz nawet w 4K), ale już Terminator: Resistance w rozdzielczości 3840x2160 wraz z trybem FSR Ultra Quality oferuje naprawdę przyzwoitą jakość obrazu w porównaniu do natywnego 4K..

Specyfikacja AMD FidelityFX Super Resolution - rozdzielczość początkowa AMD FlidelityFX Super Resolution - rozdzielczość końcowa NVIDIA DLSS - rozdzielczość początkowa NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa
Ultra Quality 1477x831
1970x1108
2646x1108
2954x1662
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
- -
Quality 1280x720
1706x960
2293x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
1280x720
1707x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Balanced 1129x635
1506x847
2024x847
2259x1270
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
1114x626
1485x835
2227x1253
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Performance 960x540
1280x720
1720x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Performance - - 640x360
853x480
1280x720
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
7680x4320

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity [3]

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity [4]

AMD FidelityFX Super Resolution zostało upublicznione - dostęp do techniki będzie jeszcze łatwiejszy, wkrótce wsparcie w Unity [5]

Źródło: VideoCardz, GPU Open
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 136

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.