Xbox Series X/S - Microsoft może wykorzystać technikę AMD FidelityFX Super Resolution do poprawy wydajności gier
Kilka dni temu AMD ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące techniki FidelityFX Super Resolution, która w domyśle ma znacznie zwiększyć wydajność poprzez upscalowanie obrazu do wyższej rozdzielczości. Producent podczas swojej konferencji w ramach targów Computex omawiał FSR głównie pod kątem kart graficznych w komputerach - dotyczy to zarówno układów Radeon jak i konkurencyjnych NVIDIA GeForce. Niedługo później swoje zainteresowanie techniką AMD wykazała firma Intel, która entuzjastycznie podchodzi do kwestii jej implementacji w nadchodzących kartach graficznych Xe-HPG (DG2). Teraz także Microsoft wyraża się z optymizmem i daje niejako do zrozumienia, że FSR niedługo może zawitać na konsolach Xbox.
Microsoft daje wyraźnie do zrozumienia, że z zainteresowaniem spogląda na technikę AMD FidelityFX Super Resolution i wkrótce zdradzi więcej szczegółów dotyczących jej implementacji na konsolach Xbox Series X/S.
AMD FidelityFX Super Resolution - poznaliśmy pierwsze szczegóły konkurencji dla NVIDIA DLSS. Premiera jeszcze w czerwcu
Microsoft już wcześniej potwierdził wsparcie konsol Xbox Series X oraz Xbox Series S dla bibliotek AMD FlidelityFX. Jedną z głównych elementów zestawu będzie wspominany już FidelityFX Super Resolution, którego debiut został zaplanowany na 22 czerwca. Wówczas poznamy szereg informacji o tym, jak technika w rzeczywistości działa oraz jak wygląda proces implementacji. W specjalnym oświadczeniu dla portalu IGN, Microsoft wyraża spore zainteresowanie techniką FSR i obiecuje, że wkrótce będzie w stanie przekazać więcej informacji na ten temat. Wygląda na to, że producent już pracuje wspólnie z AMD nad wdrożeniem FlidelityFX Super Resolution do nowych konsol Xbox i pozostaje tylko kwestią czasu, aż obie korporacje potwierdzą te doniesienia.
Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0
Co zaś się tyczy Sony oraz konsoli PlayStation 5, to tutaj już takiej pewności nie mamy. Wprawdzie urządzenie Japończyków także posiada układ graficzny oparty na architekturze RDNA 2, jednak sama firma nie wyraża specjalnego zainteresowania technikami AMD FidelityFX. Zgodnie z informacjami sprzed blisko roku, Sony pracuje nad własnym rozwiązaniem, działającym podobnie jak NVIDIA DLSS i które miałoby zostać wdrożone do PlayStation 5 w celu zwiększenia wydajności. Czas pokaże, czy Microsoft i Sony zdecydują się na wybór FSR.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4