Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Damian Marusiak | 24-11-2021 15:00 |

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX oraz RTX. W ostatnim czasie FSR trafiło do takich gier jak Resident Evil: Village, The Medium, Chernobylite, Far Cry 6 oraz Call of Duty Vanguard. Pod względem dostępności techniki, AMD FidelityFX Super Resolution z pewnością przewyższa NVIDIA DLSS, choć zazwyczaj oferuje jednak gorszą jakość wyświetlanego obrazu. Już teraz FSR można także bardzo łatwo zaimplementować do silnika Unreal Engine 4. Firma przygotowała bowiem plugin FSR 1.0.

Na stronie GPUOpen można już pobrać plugin AMD FSR 1.0, który możemy łatwo dodać do projektów opartych na silniku Unreal Engine 4.

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4 [1]

Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?

Na stronie GPUOpen pojawiła się możliwość pobrania specjalnej wtyczki, umożliwiającej łatwą implementację techniki AMD FidelityFX Super Resolution w silniku graficznym Unreal Engine 4. Tym samym możliwość dodania FSR 1.0 będzie jeszcze łatwiejsza niż dotychczas, co może przełożyć się na zwiększoną liczbę gier, które zaoferują możliwość włączenia rozwiązania. Oczywiście mowa o grach, które oparte zostały o wspomniany silnik (dokładnie w wersji 4.271.1). Wraz z udostępnieniem wtyczki, AMD opublikowało także krótki poradnik jak z niej skorzystać.

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4 [2]

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

Pracując w środowisku Unreal Engine 4 wystarczy uruchomić okno wtyczek. Na początku (punkt A) zaznaczamy wszystkie wtyczki. W drugim kroku wpisujemy frazę "fsr" w wyszukiwarce (punkt B). W trzecim punkcie (C) włączamy AMD FlidelityFX Super Resolution i w ostatnim kroku (punkt D), restartujemy silnik, by móc w ten sposób wprowadzić zmiany. Od tej pory FSR jest już aktywne. Producent omawia także konfigurację samej wtyczki razem z objaśnieniem co oznaczają poszczególne tryby: Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Przy każdym trybie opisana jest także wartość, jaka powinna być ustalona w ustawieniach silnika UE4, dla uzyskania optymalnych rezultatów.

Źródło: GPUOpen
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News.
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.