AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4
Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX oraz RTX. W ostatnim czasie FSR trafiło do takich gier jak Resident Evil: Village, The Medium, Chernobylite, Far Cry 6 oraz Call of Duty Vanguard. Pod względem dostępności techniki, AMD FidelityFX Super Resolution z pewnością przewyższa NVIDIA DLSS, choć zazwyczaj oferuje jednak gorszą jakość wyświetlanego obrazu. Już teraz FSR można także bardzo łatwo zaimplementować do silnika Unreal Engine 4. Firma przygotowała bowiem plugin FSR 1.0.
Na stronie GPUOpen można już pobrać plugin AMD FSR 1.0, który możemy łatwo dodać do projektów opartych na silniku Unreal Engine 4.
Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
Na stronie GPUOpen pojawiła się możliwość pobrania specjalnej wtyczki, umożliwiającej łatwą implementację techniki AMD FidelityFX Super Resolution w silniku graficznym Unreal Engine 4. Tym samym możliwość dodania FSR 1.0 będzie jeszcze łatwiejsza niż dotychczas, co może przełożyć się na zwiększoną liczbę gier, które zaoferują możliwość włączenia rozwiązania. Oczywiście mowa o grach, które oparte zostały o wspomniany silnik (dokładnie w wersji 4.271.1). Wraz z udostępnieniem wtyczki, AMD opublikowało także krótki poradnik jak z niej skorzystać.
Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR
Pracując w środowisku Unreal Engine 4 wystarczy uruchomić okno wtyczek. Na początku (punkt A) zaznaczamy wszystkie wtyczki. W drugim kroku wpisujemy frazę "fsr" w wyszukiwarce (punkt B). W trzecim punkcie (C) włączamy AMD FlidelityFX Super Resolution i w ostatnim kroku (punkt D), restartujemy silnik, by móc w ten sposób wprowadzić zmiany. Od tej pory FSR jest już aktywne. Producent omawia także konfigurację samej wtyczki razem z objaśnieniem co oznaczają poszczególne tryby: Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Przy każdym trybie opisana jest także wartość, jaka powinna być ustalona w ustawieniach silnika UE4, dla uzyskania optymalnych rezultatów.
Powiązane publikacje

Moddiy odradza stosowanie starszych kabli 12VHPWR z nowymi kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX 5000
10
NVIDIA GeForce RTX 5090 - źródłem problemów nie jest tylko złącze 12V-2x6. Sprawa jest bardziej skomplikowana
253
GeForce RTX 5070 Ti i RTX 5070 - mamy złe wieści o nowych kartach. Jeden model okazuje się bardzo drogi, a drugi ma zostać opóźniony
112
NVIDIA miała przygotowane prototypy kart GeForce RTX 4090 oraz GeForce RTX 5090 z kilkoma złączami 12VHPWR
30