Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

supersampling

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Intel XeSS vs NVIDIA DLSS vs AMD FSR - Test wydajności na kartach Intel ARC A750, NVIDIA GeForce RTX 3060 i AMD Radeon RX 6600

Techniki upscalowania obrazu w grach komputerowych stają się coraz popularniejsze, dlatego trudno wyobrazić sobie sytuację, że następuje gwałtowna zmiana i wszyscy producenci porzucą dotychczasowe strategie wracając do czystego renderingu. Pozostaje tylko trzymać kciuki, aby oferowały coraz wyższą jakość oraz skalowanie wydajności. Jednym z takich rozwiązań jest Intel XeSS, konkurencja dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, którego możliwości postanowiłem dzisiaj sprawdzić. Jak prezentuje się jakość rekonstrukcji...

NVIDIA DLSS 3 - lista obsługiwanych gier. Technika dostępna będzie nie tylko w nowych grach, ale także w Wiedźminie 3

NVIDIA DLSS 3 - lista obsługiwanych gier. Technika dostępna będzie nie tylko w nowych grach, ale także w Wiedźminie 3

Wczoraj wieczorem odbyła się prezentacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 16 GB oraz GeForce RTX 4080 12 GB. Otrzymaliśmy na niej odpowiedzi na temat specyfikacji poszczególnych modeli, a także na temat ich cen (co nie było przesadnie radującym momentem eventu). Dowiedzieliśmy się także, że nowe układy wykorzystywać będą technikę rekonstrukcji obrazu trzeciej generacji (DLSS 3). Które z gier będą z nią współpracować?

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.

Intel ARC Alchemist - nowe informacje o kartach graficznych, ich wydajności oraz specyfikacji poszczególnych modeli

Intel ARC Alchemist - nowe informacje o kartach graficznych, ich wydajności oraz specyfikacji poszczególnych modeli

W ostatnich tygodniach poznaliśmy sporo informacji na temat architektury Xe-HPG, która jest podstawą dla kart graficznych Intel ARC (Alchemist SoC). Głównymi elementami pojedynczego bloku Xe-CORE są jednostki Vector Engine oraz Matrix Engines (XMX - Xe Matrix Extensions). Te drugie odpowiadają za sprzętową akcelerację wszelkich obliczeń związanych z algorytmami sztucznej inteligencji. Są także podstawą do działania techniki XeSS, czyli supersamplingu obrazu (rekonstrukcji z niższej rozdzielczości)...

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała...

Karty graficzne Intel ARC z możliwością podkręcania od momentu debiutu. Technika XeSS nie będzie zamknięta dla kart Intela

Karty graficzne Intel ARC z możliwością podkręcania od momentu debiutu. Technika XeSS nie będzie zamknięta dla kart Intela

Podczas Intel Architecture Day ujawniono szereg nowości związanych z architekturą Xe-HPG, która jest bazą dla kart graficznych Intel ARC, opartych na układzie Alchemist SoC. Wiemy już, jak zbudowane są poszczególne jednostki Xe-CORE. Uzyskaliśmy także potwierdzenie, że nadchodząca architektura sprzętowo wspiera obliczenia związane z techniką śledzenia promieni - karty graficzne są bowiem wyposażone w dedykowane jednostki, podobnie jak karty NVIDII oraz AMD nowej generacji. Ponadto Intel pracuje nad...

Intel Xe-HPG oraz XeSS - omówienie architektury kart graficznych ARC oraz techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS

Intel Xe-HPG oraz XeSS - omówienie architektury kart graficznych ARC oraz techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS

Od kilku dni Intel ujawnia pierwsze, acz drobne informacje na temat swoich pierwszych kart graficznych, opartych na architekturze Xe-HPG. Będą to układy skierowane do graczy, które mają konkurować z obecnymi architekturami od NVIDII (Ampere) oraz AMD (RDNA 2). Właśnie odbywa się wydarzenie o nazwie Intel Architecture Day 2021, którego celem jest ujawnienie najnowszych informacji na temat trwających prac nad danymi architekturami. W tym roku wydarzenie do okazało się niezwykle bogate w konkretne informacje,...

Intel ARC - producent zapowiada wygląd kart graficznych. Prezentacja konkurencji dla NVIDIA DLSS jeszcze w tym tygodniu

Intel ARC - producent zapowiada wygląd kart graficznych. Prezentacja konkurencji dla NVIDIA DLSS jeszcze w tym tygodniu

Wczoraj Intel ogłosił nowe nazewnictwo dla swoich kart graficznych, opartych na architekturze Xe-HPG. Mowa o układach ARC - obecnie w planach są cztery generacje, z czego pierwsza, Alchemist, zadebiutuje w desktopach oraz laptopach na początku 2022 roku. Kolejne generacje - Battlemage, Celestial oraz Druid będą wychodzić w kolejnych latach. Ogłoszenie nowej nazwy dla kart graficznych to początek kampanii marketingowej, która rozpoczyna się w tym tygodniu. W nadchodzących dniach usłyszymy więcej o samej...

Konsola Sony PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu

Konsola Sony PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu

Mocniejsza wersja konsoli japońskiej firmy Sony, czyli PlayStation 4 Pro, bywała przez ostatni rok mniej lub bardziej zaniedbywana przez producenta. Jednak wprowadzenie na rynek Xboxa One X spowodowało, że Sony obudziło się z pewnego letargu. W końcu chcąc być liderem należy dbać o swój produkt. Oprócz gier ekskluzywnych, które pojawią się w najbliższych miesiącach, firma wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania doda kilka ciekawych funkcji. Jak być może pamiętacie, Xbox One X od razu po wyjęciu...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.