wydajność upscaling
Intel XeSS 1.3 - nadchodzi nowa wersja techniki upscalingu obrazu. Wśród głównych zalet lepsza jakość i wyższa liczba FPS-ów

Intel XeSS, choć nie jest tak popularny jak konkurencyjne NVIDIA DLSS i AMD FSR, trafia do coraz większej liczby gier. Amerykańska firma chwali się, że jej technikę upscalingu obrazu obsługuje już ponad 100 tytułów. Zapowiedziano też wersję 1.3, która zaoferuje nowe tryby jakości, pozwoli uzyskać wyższą liczbę klatek na sekundę w grach, a także poprawi niedoskonałości obrazu, które powstawały w wyniku zastosowania poprzednich wersji techniki.
Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p