AMD FidelityFX Super Resolution - technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One
Kilka dni temu AMD zaprezentowało wszystkie szczegóły dotyczące techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie FidelityFX Super Resolution. Obecnie dostępna w kilku grach, prezentuje raczej przeciętną jakość obrazu (zwłaszcza w rozdzielczości Full HD), choć miewa przebłyski naprawdę niezłej jakości (tak jak w Terminator: Resistance w rozdzielczości 4K). Plusem funkcji jest na pewno szerokie wsparcie dla kart graficznych oraz łatwa implementacja. Już wkrótce posiadacze konsol Xbox mogą także doczekać się pierwszych gier ze wsparciem dla FidelityFX Super Resolution. Wczesna wersja techniki została bowiem dodana do pakietu Xbox Game Development Kit, który jest dostępny dla producentów gier.
Nowa wersja pakietu Xbox Game Development Kit zawiera w sobie funkcję AMD FidelityFX Super Resolution. Będzie ona dostępna nie tylko dla PC, ale także dla konsol Xbox Series X/S oraz Xbox One.
Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
Trzy dni temu zadebiutowała wyczekiwana funkcja AMD FidelityFX Super Resolution. W oficjalnych materiałach producenta, widnieje adnotacja o wsparciu dla kart graficznych AMD Radeon z rodziny Polaris (RX 480, RX 470, RX 460, RX 500), Vega oraz NAVI (Radeon RX 5000(M), Radeon RX 6000(M)), zintegrowane układy graficzne Radeon Graphics od APU AMD Ryzen serii 2000 oraz konkurencyjne karty NVIDIA GeForce z rodziny Pascal, Turing oraz Ampere. W materiałach nie było zmianki o konsolach, jednak Microsoft nie próżnuje i już wdrożył FSR do nowej wersji pakietu Xbox Game Development Kit. Dzięki temu twórcy korzystający z owego pakietu, będą w stanie implementować FSR na konsolach Xbox.
Xbox Series X oraz Xbox One - producent ma ciekawy pomysł na przeniesienie next-genowych gier na starą konsolę
Dotychczas sądziliśmy, że to konsole obecnej generacji, a więc Xbox Series X oraz Xbox Series S będą wspierały FidelityFX Super Resolution. Wewnątrz bowiem umieszczono układy graficzne, oparte na architekturze RDNA 2. Microsoft potwierdza jednak, że pakiet będzie kompatybilny również ze starszymi konsolami Xbox One (S/X). W przypadku urządzeń poprzedniej generacji, wsparcie dla FSR może przyczynić się do zauważalnego wzrostu wydajności, choć kosztem pogorszenia jakości obrazu. Obecnie nie wiemy, czy konkurencyjna firma Sony będzie chciała dodać wsparcie dla FidelityFX Super Resolution dla konsol PlayStation 4/5.
Excited to continue our close partnership with @AMD and see what game developers can do with FidelityFX Super Resolution, available to preview in our GDK today for @Windows, @Xbox Series X|S and #XboxOne consoles. pic.twitter.com/A446cNRUug
— Jason Ronald (@jronald) June 24, 2021
Powiązane publikacje

Generator wideo od Adobe już dostępny dla każdego - choć nie do końca za darmo. Firma wprowadza przy tym tłumacza filmów
16
KDE Plasma 6.3 - nowa odsłona środowiska graficznego dla Linuksa już oficjalnie. Ze zmian ucieszą się graficy, choć nie tylko
89
Stoisz na czerwonym świetle? Zobaczysz reklamę. W swoim aucie rzecz jasna, jeśli masz nowszy model od marki Jeep
36
Microsoft Edge chce nas chronić przed atakami scareware. Pomoże w tym model AI, który działa lokalnie na PC z Windowsem
35