Resident Evil Village wkrótce z aktualizacją na PC poprawiającą wydajność i usprawniającą technikę FidelityFX Super Resolution
Niedawno wyszedł patch dla gry Resident Evil Village, który poprawiał przede wszystkim wydajność. Chodzi o usunięcie uporczywych mikroprzycięć, powodujących znaczne spadki liczby FPS. Wspomniane spadki były spowodowane przez działanie zabezpieczenia antypirackiego. Choć nie zostało ono nadal usunięte, firmie najwyraźniej udało się zoptymalizować jego działanie, by nie wpływało negatywnie na wydajność gry. Ponadto poprzednia aktualizacja wprowadziła do Village technikę rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości o nazwie AMD FidelityFX Super Resolution. Wydawca potwierdził teraz, że trwają prace nad kolejną aktualizacją do najnowszej części Resident Evil. Stosowne pliki na Steam pojawią się już za kilka dni.
W przyszłym tygodniu pojawi się kolejna aktualizacja do gry Resident Evil Village na PC. Oprócz dalszej poprawy wydajności, usprawniona ma zostać technika AMD FidelityFX Super Resolution.
Resident Evil Village już z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution oraz aktualizacją dotyczącą zabezpieczeń Denuvo
Nowa aktualizacja dla Resident Evil Village pojawi się już 10 sierpnia i zaoferuje przede wszystkim dalsze usprawnienia wydajności na PC. Jest to o tyle ważne, że choć wcześniejszy patch mocno poprawił działanie gry na PC, to w dalszym ciągu nie wyeliminował całkowicie mikroprzycięć w losowych miejscach, głównie jednak na terenie zamku. Ponadto, twórcy poprawili działanie techniki AMD FidelityFX Super Resolution. Dokładne informacje o zmianach nie zostały oczywiście podane, jednak z pomiarów obecnej wersji FSR wynika, że nawet w trybie Ultra Quality ma ona problem z zachowaniem szczegółów obrazu.
We are releasing a Resident Evil Village performance patch for Steam users on August 10th UTC, which will be addressing the following:
— Resident Evil (@RE_Games) August 5, 2021
- Internal processing will be improved to optimize performance
- Minor fine-tuning to FidelityFX Super Resolution (FSR) pic.twitter.com/cqHjoP0e9t
Test AMD FidelityFX Super Resolution - Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
Ostatnio technika AMD FidelityFX Super Resolution zaczęła pojawiać się w kolejnych grach. Oprócz Resident Evil Village, FSR został zaimplementowany m.in. w Marvel's Avengers oraz Necromunda: Hired Gun. Co ciekawe, obie gry obecnie pozwalają na wybór pomiędzy NVIDIA DLSS oraz AMD FidelityFX Super Resolution, dzięki czemu można wykonać bardziej klarowane porównania obu technik. My przygotowaliśmy obszerne porównanie DLSS oraz FSR w Marvel's Avengers - wyniki tego porównania zostaną opublikowane jutro o 8 rano. Już teraz serdecznie zapraszamy, bo zdecydowanie będzie co komentować ;)
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124