Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Damian Marusiak | 16-11-2021 16:00 |

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICATOd ponad 3 lat NVIDIA pracuje nad udoskonalaniem swojej techniki rekonstrukcji obrazu o nazwie DLSS. Pierwsza generacja była jednak fatalną implementacją, która w znaczący sposób pogarszała jakość obrazu we wspieranych grach. Dopiero DLSS 2.0 przyniosło znaczące zmiany, przechodząc m.in. na jedną sieć neuronową dla wszystkich obsługujących gier (tych jest już ponad 130 łącznie). Później doczekaliśmy się jeszcze DLSS 2.1 z obsługą rozdzielczości 8K oraz DLSS 2.2, która jako stosunkowo cicha implementacja zaczęła minimalizować skutki występowania efektu ghostingu w dynamicznych ujęciach. Dzisiaj NVIDIA oficjalnie prezentuje kolejną wersję techniki - DLSS 2.3, a także omawia zaktualizowaną wersję rozwiązania o nazwie NVIDIA Image Scaling. Dodatkowo od dzisiaj wszyscy zainteresowani mogą pobrać aplikację ICAT, która w prosty sposób umożliwia porównywanie screenów czy materiałów wideo z różnymi technikami rekonstrukcji obrazu.

NVIDIA oficjalnie prezentuje DLSS 2.3, który względem poprzedników ma przede wszystkim redukować występowanie efektu ghostingu. Ponadto wraz z nowymi sterownikami NVIDIA wprowadza odświeżoną wersję techniki Image Scaling - według producenta w niektórych grach samo Image Scaling bez wsparcia DLSS ma i tak zaoferować lepszą jakość obrazu niż AMD FSR.

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [1]

Test wydajności Call of Duty Vanguard PC - Wymagania sprzętowe coraz wyższe. Porównanie obrazu NVIDIA DLSS i AMD FSR

NVIDIA DLSS 2.3 w dalszym ciągu skupia się na poprawie jakości obrazu we wspieranych grach. Tym razem jedną z najważniejszych zmian jest inteligentniejsze wykorzystanie wektorów ruchu, co nie tylko poprawia ogólną szczegółowość obrazu ale także jeszcze mocniej redukuje negatywne zjawisko ghostingu (smużenia) oraz migotania widocznego przy dynamicznie poruszających się obiektach. DLSS 2.3 w najbliższym czasie pojawi się m.in. w Cyberpunku 2077 oraz DOOM Eternal. Poniżej NVIDIA prezentuje dwa przykłady zastosowania DLSS 2.3, gdzie możemy zauważyć znacząco zredukowane smużenie na niektórych obiektach.

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [2]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [3]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [4]

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze The Medium - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze efekty?

Oprócz tego zaktualizowana zostanie technika NVIDIA Image Scaling, która wykorzystuje m.in. algorytmy wyostrzania do ogólnej poprawy jakości obrazu - to opcja przygotowana zwłaszcza dla słabszych kart graficznych. Dotychczas Image Scaling wbudowany był w panel NVIDIA Control Panel oraz GeForce Experience. Teraz NVIDIA postanowiła w pełni uwolnić oprogramowanie, dzięki czemu będzie ono znacznie łatwiejsze do implementacji także na innych platformach. Pakiet NVIDIA Image Scaling SDK zostanie upubliczniony dzisiaj na stronie GitHub, skąd będzie go można bez problemu pobrać. Co ciekawe, NVIDIA chwali się, że w niektórych sytuacjach (np. poniższe porównanie w grze Necromunda: Hired Gun) wykorzystanie Image Scaling w jakości Ultra Quality ma przynieść lepszą ogólną jakość obrazu (np. poprzez ostrzejsze czcionki na tekstach) oraz wyższą wydajność niż AMD FidelityFX Super Resolution w jakości Ultra Quality.

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [5]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [6]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [7]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [8]

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite - Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

Trzecią nowością jest wprowadzenie prostej aplikacji o nazwie NVIDIA ICAT - od dzisiaj będzie ono dostępne do pobrania dla wszystkich zainteresowanych. Celem ICAT jest łatwe porównywanie obecnie dostępnych technik rekonstrukcji obrazu. Gracze mogą przeglądać np. gotowe screeny z gier lub materiały wideo i sprawdzać faktyczne różnice w jakości obrazu pomiędzy np. natywną rozdzielczością, aktywnym DLSS, aktywną funkcją Image Scaling oraz rozwiązaniami konkurencji - AMD FidelityFX Super Resolution, Image Sharpening czy nadchodzący Intel XeSS. Aplikacja zajmuje mało miejsca i oferuje prosty, czytelny interfejs. Poszczególne klatki obrazu czy screeny z gier możemy dowolnie przybliżać, by porównywać jakość obrazu nawet przy bardzo dużym przybliżeniu obrazu. Poniżej możecie zobaczyć kilka udostępnionych przez ze mnie zrzutów ekranu, gdzie widać uruchomioną aplikację NVIDIA ICAT wraz z porównaniem ujęć z gry The Medium z aktywnym DLSS oraz FSR. Wprawdzie u mnie porównane zostały dwa screeny, jednak sama aplikacja umożliwia jednoczesne przeglądanie do czterech ujęć np. z czterema różnymi technikami rekonstrukcji obrazu.

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [9]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [10]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [11]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [12]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [13]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT [14]

Źródło: NVIDIA, PurePC.pl
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 47

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.