Intel demonstruje działanie XeSS Multi Frame Generation na przykładzie gry Painkiller i na układzie Panther Lake z 12 Xe-Core
Wczoraj opublikowano mnóstwo materiałów technicznych dotyczących procesorów Intel Panther Lake (Core Ultra 300) oraz procesu technologicznego Intel 18A. Wiemy już jakie zmiany przyniosą mikroarchitektury Cougar Cove oraz Darkmont, a także nowości dla architektury Xe3 dla nowych układów graficznych. Jednocześnie ujawniono technikę XeSS 3 z Multi Frame Generation. Działanie XeSS-MFG zostało zademonstrowane na pierwszych grach.
Intel demonstruje działanie XeSS Multi Frame Generation na zintegrowanym układzie graficznym Xe3 z 12 blokami Xe-Core w procesorze Panther Lake. Do pokazu wykorzystano nowego Painkillera (który dopiero zadebiutuje na rynku) oraz Dying Light: The Beast.
Intel Xe3 - Analiza nowej architektury dla układów graficznych w Intel Panther Lake. Zapowiedź XeSS Multi Frame Generation
Intel XeSS 3 przyniesie przede wszystkim wsparcie dla XeSS Multi Frame Generation. Choć producent obecnie demonstruje działanie na nowym, zintegrowanym układzie graficznym dla układów Panther Lake, w rzeczywistości z technologii skorzystają wszystkie układy Xe, wyposażone w rdzenie XMX. Jeśli chodzi o pierwsze próbki wydajności, to na kanale Intela pojawił się materiał prezentujący działanie gry Painkiller (2025) na zintegrowanym układzie Xe3. Co ciekawe, gra wydaje się działać bardzo dobrze, mimo że formalnie jeszcze nie zadebiutowała na rynku (premiera 21 października), a same układy Xe3 pojawią się dopiero za kilka miesięcy, więc na pewno nie operują na finalnych sterownikach.
Intel Panther Lake - Oficjalna zapowiedź nowych procesorów dla laptopów. Cougar Cove, Darkmont i Xe3 na pokładzie
Według wpisu opublikowanego przez redaktora WCCFTech, Intel Xe3 iGPU z 12 Xe-Core uzyskał bazowo niespełna 63 FPS w rozdzielczości Full HD (Ustawienia Epic), następnie zwiększono płynność do około 245 FPS z pomocą XeSS Multi Frame Generation (x4). Na filmie można zobaczyć płynny i bardzo dynamiczny gameplay, bez rzucających się w oczy artefaktów. WCCFTech podał również, że na wydarzeniu prezentowana była także gra Dying Light: The Beast. Tytuł studia Techland, na maksymalnych ustawieniach graficznych w Full HD (jeszcze bez skalowania), oferował płynność rzędu 34 FPS na zintegrowanej grafice. Dzięki XeSS 3, płynność później podniesiono do 133 FPS-ów. Można mieć mniejsze lub większe obiekcje do takich technologii jak Multi Frame Generation, ale nie da się ukryć, że tymi zapowiedziami Intel zawstydza NVIDIĘ, która zablokowała MFG wyłącznie dla kart GeForce RTX 5000. Wygląda również na to, że Intel będzie miał swoje MFG przed AMD, które obecnie nie potwierdziło planów dotyczących implementacji podobnego rozwiązania. Inną deklaracją wartą odnotowania jest to, że według Intela, każda gra wspierająca obecnie XeSS 2, będzie mogła płynnie przejść na XeSS 3 nawet bez ingerencji ze strony developerów.
XeSS 3 MFG 4x (Ultra Quality Upscaling) performance numbers. Running on a 45W PTL 12Xe.
— Hassan Mujtaba (@hms1193) October 9, 2025
~250 FPS in Painkiller (EPIC / 1080p)
~130 FPS in Dying Light The Beast (Max / 1080p) pic.twitter.com/GXOHe34ABM
Powiązane publikacje

Złącze 12V-2x6 znów pod lupą. Tym razem uszkodzona została karta Sapphire Radeon RX 9070 XT NITRO+
121
MaxSun Intel Arc Pro B60 Dual 48G Turbo to dwa procesory graficzne Intel Arc B60 na jednym laminacie dla profesjonalistów
8
Karta graficzna GALAX RTX 5060 Ti 16GB w konstrukcji single-slot z zaawansowanym systemem chłodzenia komorą parową
24
AMD i Sony prezentują trzy nowe rozwiązania, które trafią do przyszłych układów SoC dla konsol i kart graficznych Radeon
49