Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość NVIDIA DLSS 4 i skalowanie wydajności
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie PC oraz PlayStation 5
- 2 - Test Kingdom Come Deliverance II - Platforma testowa
- 3 - Test Kingdom Come Deliverance II - Miejsca testowe
- 4 - Test Kingdom Come Deliverance II - Wydanie na PlayStation 5
- 5 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Kingdom Come Deliverance II - PC kontra PlayStation 5
- 7 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 8 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość AMD FSR
- 9 - Test Kingdom Come Deliverance II - FSR 2.2 kontra FSR 3.1.3
- 10 - Test Kingdom Come Deliverance II - DLSS kontra FSR
- 11 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość antyaliasingu
- 12 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie wydajności (Las)
- 13 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie wydajności (Kuttenberg)
- 14 - Test Kingdom Come Deliverance II - Galeria screenów
- 15 - Test Kingdom Come Deliverance II - Podsumowanie
Kingdom Come Deliverance II to jedna z pierwszych, dużych premier 2025 roku. W tegorocznym, naszym TOP 10, dotyczącym najbardziej wyczekiwanych gier tego roku, produkcja studia Warhorse znalazła się na liście. Recenzje z kolei potwierdziły, że developerzy wzięli sobie wiele uwag do serca, dzięki czemu praktycznie każda mechanika została usprawniona i dopracowana na tyle, na ile pozwalał budżet. Po naszej recenzji oraz teście wydajności kart graficznych, przedstawiamy nasz ostatni artykuł, dotyczący porównania wersji komputerowej oraz tej na PlayStation 5. Nie brakuje także porównania jakości NVIDIA DLSS oraz AMD FSR. W przypadku tej pierwszej, możemy skorzystać z najnowszej generacji DLSS 4.
Autor: Damian Marusiak
Kingdom Come Deliverance II zadebiutowało 4 lutego 2025 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Gra ponownie wykorzystuje silnik CryEngine i nie da się ukryć, że była to dobra decyzja. Twórcy znacznie lepiej poradzili sobie z okiełznaniem możliwości tychże narzędzi. Gra wygląda nie tylko ładnie (choć gigantycznego skoku względem jedynki nie ma, przynajmniej na PC), ale również działa znacznie lepiej niż praktycznie każda duża gra AAA z 2024 roku, która była multiplatformowym tytułem. Z kolei na konsolach PS5 (Pro) oraz Xbox Series X możemy liczyć także na tryby w 60 klatkach na sekundę. Dla przypomnienia, pierwsza część nigdy nie dostała usprawnień pod PS5 / Xbox Series, co ma również swój wpływ na ocenę tego, jaka przepaść dzieli jedynkę oraz dwójkę w tychże wydaniach.
Kingdom Come Deliverance II to pierwszy, duży hit roku 2025. W tym materiale skupimy się na porównaniu wersji PC oraz PlayStation 5, a także na ocenie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR.
W przeciwieństwie także do wielu innych gier, które obecnie wychodzą na rynek, Kingdom Come Deliverance II nie podąża ścieżką obowiązkowego dodania elementów Ray Tracingu, które często mają niewspółmierne wymagania sprzętowe do tego, co oferują na ekranie. KCD 2 bazuje wyłącznie na czystej rasteryzacji, a jedyne z czego możemy skorzystać na PC to techniki skalowania obrazu w postaci NVIDIA DLSS oraz AMD FSR. W dodatku mowa wyłącznie o upscalingu, więc w ustawieniach gry przykładowo nie włączymy generatora klatek.
Test wydajności Kingdom Come Deliverance 2 - Jakie wymagania sprzętowe? Porównanie kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel
W przypadku NVIDIA DLSS możemy także skorzystać z możliwości najnowszej wersji DLSS 4. W tym celu trzeba skorzystać z nowej funkcji oprogramowania NVIDIA App, jaką jest DLSS Override. Wchodząc w profil gry Kingdom Come Deliverance II oraz ustawienia działania produkcji, wystarczy znaleźć opcję związaną ze wspomnianym DLSS Override i przestawić wersję na najnowszą (DLSS 4), w której skorzystamy z modelu Transformer. Jakość obrazu powinna być lepsza w porównaniu do wcześniejszych wersji, jednak z drugiej strony przyrost klatek także będzie nieco mniejszy (choć myślę, że jest to warte ceny, zwłaszcza dla nieco słabszych kart graficznych). Oprócz porównania obrazu, w tekście skupimy się także na skalowaniu wydajności w dwóch miejscach testowych - lesie nieopodal chaty Bożeny oraz w Kuttenbergu, który jest największym, miejskim ośrodkiem dostępnym w grze (i w dodatku znacznie, znacznie większą aglomeracją względem chociażby Ratajów z jedynki).
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie PC oraz PlayStation 5
- 2 - Test Kingdom Come Deliverance II - Platforma testowa
- 3 - Test Kingdom Come Deliverance II - Miejsca testowe
- 4 - Test Kingdom Come Deliverance II - Wydanie na PlayStation 5
- 5 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Kingdom Come Deliverance II - PC kontra PlayStation 5
- 7 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 8 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość AMD FSR
- 9 - Test Kingdom Come Deliverance II - FSR 2.2 kontra FSR 3.1.3
- 10 - Test Kingdom Come Deliverance II - DLSS kontra FSR
- 11 - Test Kingdom Come Deliverance II - Jakość antyaliasingu
- 12 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie wydajności (Las)
- 13 - Test Kingdom Come Deliverance II - Skalowanie wydajności (Kuttenberg)
- 14 - Test Kingdom Come Deliverance II - Galeria screenów
- 15 - Test Kingdom Come Deliverance II - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
121
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
162
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
222