generator klatek
Lossless Scaling 3.1 oferuje tryb, który pozwoli odetchnąć karcie graficznej. Aktualizacja wprowadza również lepszą jakość obrazu

Od jakiegoś czasu w przypadku gier wideo braki w mocy obliczeniowej układów graficznych rekompensuje się oprogramowaniem. Dzięki technikom opracowywanym przez firmy, takie jak NVIDIA, AMD, czy też Intel, gracze mogą prowadzić rozgrywkę w wyższych rozdzielczościach lub z większą liczbą FPS. Ze skrótami pokroju DLSS i MFG zaznajomiona zdaje się spora część (jeśli nie większość) graczy. Dla omawianych rozwiązań istnieje jednak ciekawa alternatywa - Lossless Scaling.
NVIDIA Smooth Motion otrzymało aktualizację i wspiera teraz API Vulkan. Udostępniono również sterownik Game Ready 576.40

NVIDIA udostępniła aktualizację Smooth Motion, konkurencję dla technologii AMD Fluid Motion Frames (AFMF), która wprowadza obsługę gier opartych na API Vulkan. Wydano również nowy sterownik Game Ready 576.40, zawierający optymalizacje dla DOOM: The Dark Ages oraz New World: Aeternum. Dodano także możliwość nadpisania wersji DLSS w piętnastu grach oraz usunięto kilka błędów związanych z kartami z serii GeForce RTX 5000.
NVIDIA Smooth Motion - Frame Generation z poziomu sterownika dla gier bazujących na API DirectX 11 i DirectX 12

Kilka dni temu zadebiutowały pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080 (no powiedzmy... patrząc po dostępności oraz cenach). Wraz z premierą otrzymaliśmy pierwsze sterowniki ze wsparciem dla układów Blackwell. Oprócz omawianej już wcześniej funkcji DLSS Override, nowe sterowniki przyniosły jeszcze jedną funkcjonalność, którą NVIDIA się wcześniej nie chwaliła. Mowa o Smooth Motion, które jest ściśle związane z generatorem klatek.
Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo

Wydajność Steam Decka w porównaniu z dzisiejszą konkurencją pozostawia wiele do życzenia. Handheld od Valve czasy świetności ma już za sobą, ale nadal ma wierne grono użytkowników, którzy cenią jego ergonomiczną konstrukcję, względną energooszczędność oraz system Steam OS. Sprzęt może lepiej sobie radzić w grach dzięki technice AMD FidelityFX Super Resolution 3, jednak nie w każdej grze się z nią spotkamy. Stworzono więc wtyczkę, która rozwiązuje ten problem.
Wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops 6 PC. Gra otrzyma technikę AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation

W przyszłym tygodniu odbędzie się premiera kolejnej gry z cyklu Call of Duty (wszak w życiu pewne są dwie rzeczy - podatki oraz coroczna premiera Call of Duty). Tym razem wrócimy do podserii Black Ops, gdzie twórcy ze studia Treyarch kontynuują historię przedstawioną w Call of Duty: Black Ops - Cold War. Na kilka dni przed debiutem, producent oraz wydawca - Activision Blizzard - opublikowali oficjalne wymagania sprzętowe komputerowej wersji gry oraz nowy trailer produkcji.
Wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds PC - Skalowanie rozdzielczości i generator klatek zalecany nawet do Full HD

Podczas nocnej prezentacji z cyklu State of Play od Sony, studio Capcom zaprezentowało nie tylko nowy trailer wyczekiwanej gry Monster Hunter Wilds, ale również potwierdziło finalną datę premiery. Ta ostatnia została ustalona na 28 lutego 2025 roku (PC, PlayStation 5, Xbox Series), jednocześnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Na PC (Steam) grę wyceniono w kwotach od 299 zł (Standard) do 469 złotych (Premium Deluxe). Potwierdzono również obecność polskiej wersji językowej (napisy),...
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Path Tracing to piekielne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności i jakości grafiki
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
Jaki komputer do gier kupić? Polecane zestawy komputerowe na lipiec 2025. Komputery gamingowe w różnych cenach
Karty graficzne AMD Radeon RX 9000 w cenach blisko MSRP. Sytuacja architektury RDNA 4 wygląda już dużo lepiej